Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرموسسه قرآنی بیت‌الاحزان گفت: مدت زمان برگزاری طرح ملی رحله و میزان محفوظات در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیرموسسه قرآنی بیت‌الاحزان، شب گذشته میهمان برنامه تلویزیونی مصباح شبکه قرآن و معارف سیما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهسونی درباره فعالیت‌های مجازی این موسسه در ایام کرونا گفت: ما با همه سختی‌ها و مشکلاتی که این ویروس بوجود آورده، ما آن را یک فرصت دانستیم. اغلب شعب بیت‌الاحزان در این ایام از ظرفیت فضای مجازی استفاده کردند. ضمن اینکه مراکز و مدارس بیت‌الاحزان آموزش‌های آنلاین و غیرحضوری را پیش از قضایای کرونا در دستور کار خود قرار دادند و از این جهت آمادگی لازم وجود داشت برای اینکه بتوانیم با این مساله کنار بیاییم.

وی ادامه داد: موسسه برای روزهایی که عموم مردم و به ویژه قرآن‌آموزان‌مان در قرنطینه خانگی بودند، برنامه‌هایی را در فضای مجازی  اجراء کردیم؛ هم در قضیه حفظ مجازی و هم طرح "آیات زندگی" را به صورت مجازی برگزار کردیم. ما سال‌ها تلاش کردیم که بتوانیم طرحی که جهان شمول باشد را اجرایی کنیم، به گونه‌ای که همه مقاطع سنی و مقاطع تحصیلی را در برگیرد. طرح ملی "آیات زندگی" را با هدف حفظ یک آیه در هفته و یک آیه در روز در نظر گرفتیم که عموم مردم بتوانند از حفظ قرآن بهره‌مند شوند. به لطف خداوند، استقبال خوبی از این طرح تاکنون صورت گرفته و بیش از 10 هزار مخاطب در سامانه این طرح ثبت شده‌اند.

شاهسونی در این باره افزود: در این طرح، علاوه بر حفظ قرآن، موضوعاتی از قبیل تفسیر، شعر، بیان شأن نزول آیات و غیره برای مخاطبان بیان می‌شود. طرح دیگر این موسسه در فضای مجازی، طرح "ایلاف" است که تقریباً می‌توان گفت، الگوی مجازی طرح ملی رحله است که از اوایل تیرماه به مدت دو ماه شروع می‌شود. عزیزان حافظ روزنامه در کلاس‌های 12 نفره شرکت خواهند کرد و اساتید در این جلسات، مباحثی را همچون ترتیل، صحیح‌خوانی آیات و تفسیر قرآن را تدریس می‌کنند.

مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان گفت: طرح رحله در حقیقت مقیاس کوچکی از طرح یکساله حفظ قرآن است. این طرح، هر سال در فصل تابستان و در حدود 53 روز برنامه‌ریزی شده است اما امسال به دلیل کرونا مدت آن کاهش یافت. هر سال از تیرماه آغاز می‌شد و تا پایان فصل تابستان ادامه داشت اما امسال از مردادماه آغاز می‌شود. سال‌های گذشته حدود سه جزء قرآن در دستور کار قرار می‌گرفت اما امسال به دلیل شرایط بوجود‌آمده حدود 2 جزء قرآن (200 آیه از سوره مبارکه بقره) توسط شرکت‌کنندگان حفظ می‌شود.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط طرح ملی حفظ قرآن قرآن کریم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی حفظ قرآن قرآن کریم طرح ملی حفظ قرآن موسسات قرآنی قرآن کریم بیت الاحزان حفظ قرآن طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند