Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  علی حیات‌نیا  با اشاره به پیشنهاداتی که در زمینه اخذ مالیات از عایدی سرمایه در بازار بورس مطرح شده، اظهار کرد: ما بخش‌های مهمتری در کشور داریم که مالیاتی از آنها اخذ نمی‌شود و باید ابتدا سراغ این بازارها برویم.

او واحدهای مسکونی خالی را یکی از مهمترین این موارد دانست و افزود: چند سال است کارشناسان اقتصادی بر لزوم اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاکید می‌کنند که تا کنون اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار علاوه بر نقشی که در افزایش درآمدهای مالیاتی دارد، به بازار مسکن هم سامان خواهد داد و نقش قابل توجهی در کنترل قیمت‌ها چه در بعد خرید و فروش و چه رهن و اجاره دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های دلالی و سوداگری نیز در بازار سکه و ارز گاهی درآمدهای میلیاردی نصیب افراد می‌شود و مالیاتی هم بابت این درآمدهای هنگفت پرداخت نمی‌کنند، پس باید اولویت اخذ مالیات را بر حوزه واسطه‌گری هم قرار دهیم.

به گفته حیات‌نیا، در بسیاری از بخش‌های دیگر کشور نیز فرارهای بزرگ مالیاتی داریم که باید سراغ شناسایی آنها هم برویم و پس از همه این موارد بازار سرمایه در اولویت بعدی باشد.

او  گفت: اگر قرار بر اخذ مالیات از عایدی در بازار سرمایه هم باشد باید پایه یا کفی برای اخذ مالیات درنظر گرفته شود، به گونه‌ای که برای معاملاتی که مقدار آنها چندان چمشگیر نیست مالیات لحاظ نشود و فقط معاملات کلان که عواید زیاد دارند، مشمول مالیات شوند.

حیات نیا تاکید کرد: اگرچه اخذ مالیات از بورس باید در اولویت‌های بعدی باشد، اما به نظر می‌رسد به دلیل رونق خوبی که این بازار دارد، اخذ مالیات نیز تاثیر منفی چندانی در آن نداشته باشد.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات بازار بورس اخبار اقتصادی معاملات بورس اخذ مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلک پورشه خالی شد

پورشه کاهش سود ۳ ماهه اول را به دلیل افزایش هزینه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی پورشه از کاهش ۳۰ درصدی سود عملیاتی در سه ماهه اول خبر داد و به سرمایه‌گذاری بیشتر در آنچه که این خودروساز لوکس آلمانی بزرگترین سال عرضه محصولات خود در تاریخ نامیده است، اشاره کرد.

سود عملیاتی در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱.۲۸ میلیارد یورو (۱.۳۷ میلیارد دلار) رسید، در حالی که فروش برای این دوره به ۹.۰۱ میلیارد رسید که از ۸.۷۷ میلیارد پیش بینی شده بود.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در بیانیه‌ای گفت: «ما در وضعیت چالش‌برانگیز، در مسیر خود باقی می‌مانیم و با قاطعیت راهبرد خود را دنبال می‌کنیم.»

خودروسازان آلمانی در تلاش هستند تا تقاضای چین را احیا کنند، به طوری که تحویل به بزرگترین بازار آنها در مقابل رقبای بی ام و و مرسدس کاهش یافته است و پورشه ۲۴ درصد کاهش در تحویل سه ماهه ثبت کرده است. مدیر مالی پورشه، اظهار کرد در حالی که تقاضا در چین همچنان به چالش کشیده می شود، این شرکت با دوری از جنگ قیمتی که بازار محلی را در بر گرفته است، حاشیه سود را به خطر نمی اندازد.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود را برای حاشیه سود ۱۵ تا ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۴ حفظ کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قلک پورشه خالی شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها