Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار هرمزگان هرمزگان از استقبال دولت از طرح احداث شهرهای جدید در شرق، غرب و جنوب هرمزگان خبر داد و گفت: شهر جدید اسلامی مکران به وسعت پنج هزار هکتار و با پیش‌بینی اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب جاسک احداث می‌شود. ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به بررسی طرح ایجاد شهر جدید در سواحل مکران، اظهار داشت: با توجه به مطالعات صورت گرفته در حوزه سواحل مکران و تاکیدی که نسبت به ایجاد شهر جدید در برنامه توسعه این منطقه وجود داشت، شهر جدید مکران در پهنه‌ای به وسعت پنج هزار هکتار در 30 کیلومتری غرب جاسک ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش |کرونا جریان اهدای خون را در استان هرمزگان ‌لخته کرد‌رادیو| روزهای سخت کرونایی همچنان در هرمزگان ادامه دارداز گوشه و کنار هرمزگان| شهر جدید ساحلی در منطقه مکران احداث می‌شود

وی ادامه داد: در افق 20 سال آینده برای اسکان 200 هزار نفر جمعیت در این شهر جدید پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به ایجاد صنایع و پالایشگاه‌های بزرگ، پایانه صادرات نفت و شهرک‌های صنعتی و کشاورزی در این منطقه، برای پرهیز از ایجاد حاشیه نشینی و مناطق مسکونی نامناسب، ضرورت طراحی و احداث یک شهر جدید با در نظر گرفتن و پیش بینی تمامی نیازها و الزامات آینده وجود دارد.

همتی تصریح کرد: با توجه به تصویب احداث این شهر جدید در کارگروه زیربنایی استان، هفته آینده نیز مراحل تصویب این شهر جدید در سواحل مکران، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و پس از آن در شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

وی گفت: به موازات این اقدام نیز مشاور طرح، مطالعات طرح‌های تفصیلی و جامع این شهر را انجام می‌دهد و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم با طی شدن تمامی فرآیندها طی چهار ماه آینده عملیات اجرایی احداث شهر جدید مکران آغاز شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این شهر جدید تحول بزرگ و تاثیرگذاری در حوزه سواحل مکران در شرق هرمزگان خواهد داشت و اقدامی در راستای فرامین مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه توجه ویژه به ظرفیت‌ها و استعدادهای سواحل مکران است.

همتی همچنین به بررسی و تصویب ایجاد شهرک جدید مسکونی و گردشگری در منطقه‌ای بین بندر چارک و بندر آفتاب در شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و بیان داشت: این شهرک جدید در پسکرانه جزیره کیش با هدف تامین مسکن و رفاه نیروهای کار جزیره کیش و همچنین توسعه و آبادانی سواحل و ایجاد امکانات گردشگری توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی یادآور شد: مطالعه و طراحی شهرک‌های جدید در جزایر لارک، تنب بزرگ، سیری و همچنین در غرب جزیره قشم نیز در دستور کار قرار دارد و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/864/ش

R7555/P/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شهر جدید سواحل مکران شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری

معاون اشتغال وزارت کار گفت: برای امسال ایجاد یک میلیون و ۴۴هزار شغل را در نظر گرفته ایم که به همه استانداران ابلاغ شده است و امسال برای اولین بار ۲۵درصد از این میزان به فارغ التحصیلان اختصاص می یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در دولت سیزدهم داده شد, آمار اعلام شده بیانگر این است که این موضوع در سال گذشته 100 درصد محقق شد و در کنار آن نرخ بیکاری روند کاهشی و نرخ اشتغال روند افزایشی به خود گرفته است.

مطابق با آمار سامانه رصد در سال 1401 بیش از یک میلیون و 350هزارفرصت شغلی بر اساس کد ملی، نوع شغل، جایی که در آن شغل ایجاد شده، دستگاهی که کمک کرده آن شغل ایجاد شود در این سامانه به ثبت رسید. در سال 1402 نیز مطابق آمارهای ارائه شده یک میلیون و 88هزارشغل ایجاد شده است.

تحلیلگران بازارکار معتقد هستند که دولت سیزدهم در زمینه اشتغال خوب عمل کرده است و کارنامه موفقی دارد, سیاست‌های دولت در احیای واحد‌های تولیدی نیمه‌کاره و نیمه‌تعطیل، راه اندازی پروژه‌های جدید صنعتی و واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه موردنیاز کارخانجات و بهبود فضای کسب‌وکار از طریق تسهیل صدور مجوز‌ها از مواردی است که موجب شده این کارنامه برای دولت سیزدهم ثبت شود.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در آخرین اظهارات خود بیان کرده است: :برای امسال ایجاد یک میلیون و 44 هزار اشتغال در نظر گرفته‌ایم که ابه همه استانداران ابلاغ کرده ایم و  امسال برای اولین بار گفته‌ایم که 25 درصد این میازن باید حوزه فارغ التحصیلان باشد.

 وی گفت:  سال اول ما یک میلیون و 250 هزار تا تعهد در نظر گرفتیم، سال دوم یک میلیون و 88هزار شغل، سال سوم یک میلیون و تقریباً 44هزار شغل. ما  در ابتدا محاسبات را انجام می دهیم در صورتی که منجر به کاهش نرخ بیکاری شود, به استان ها ابلاغ می کنیم.

معاون اشتغال اظهار داشت:سال گذشته بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است, نرخ اشتغال ناقص کاهش داشته است,عملکرد سازمان فنی و حرفه ای نسبت به سال گذشته خود در حوزه آموزش ها بیشتر بوده است, تسهیل راه اندازی کسب وکارو... بیانگراین است که پایداری مشاغل بیشتر شده است.نرخ مشارکت اقتصادی با افزایش چهار دهم درصدی به 41.3درصد رسیده است که نشان دهنده پایداری و کیفیت مشاغل است. اما به معنی این نیست که در وضعیت مطلوب هستیم, باید تلاش کنیم.

وی افزود: در راستای شعار سال یکی از برنامه‌های ویژه‌مان توسعه سامانه جستجوی شغل است، سال گذشته  سامانه جستجوی شغل را رونمایی کردیم، حدود8 ماه هم از عملکرد این سامانه گذشت، تقریباً در طول 8ماه حدود 300هزار فرصت شغلی را روی این سامانه بارگذاری شد، این اتفاق  توسط بخش خصوصی رخ داد, یعنی هیچ دخالتی دولت در این موضوع نداشت.

کریمی بیرانوند گفت: امسال به صورت ویژه ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل 400هزار فرصت شغلی جدید را بتوانیم در تعاملمان با بخش خصوصی روی سامانه عرضه کنیم که کارفرما‌ها و کارجویان نیازشان برطرف شود،  تمرکزمان روی سامانه جستجوی شغل برای حل مسئله بیکاری فارغ التحصیلان بکارگماری فارغ التحصیلان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان