Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@01:06:58 GMT

زنده گیری سگ‌های ولگرد در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۰۹۷

زنده گیری سگ‌های ولگرد در اصفهان

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان از زنده گیری سگ‌های ولگرد در اصفهان خبر داد و گفت: چرخه زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد، جمعیت این حیوانات را کنترل خواهد کرد.

بهزاد حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه توجه به بهداشت شهری، سلامت شهروندان و محیط زیست، مقابله با حیوانات موذی و ولگرد را امری ضروری و اجتناب ناپذیر کرده و این مهم در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری و خدمات شهری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، کنترل جمعیت و ساماندهی حیوانات ولگرد و مزاحم برعهده شهرداری‌ها است، افزود: چرخه زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد، جمعیت این حیوانات را کنترل خواهد کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان درباره اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری، انتقال و نگهداری سگ‌های بدون صاحب از سطح شهر، تصریح کرد: ۱۵ اکیپ در سطح مناطق از ساعت شش تا ۹ صبح برای جمع‌آوری این سگ‌ها فعالیت می‌کنند و دو اکیپ با خودرو مخصوص مسئولیت جمع آوری حیوانات از تمامی مناطق را به عهده دارد.

وی افزود: تمامی سگ‌های بدون صاحب جمع آوری شده از سطح شهر پلاک دار می‌شوند و بر اساس آن بعد از نگهداری، برای رهاسازی این سگ‌ها اقدام می‌شود.

حقانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹۸۵ قلاده سگ زنده گیری شد، ادامه داد: سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط شهرداری و یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال از سوی شهروندان به منظور ساماندهی سگ‌های بی سرپرست هزینه شده است.

وی گفت: حیوانات بی‌سرپرست پس از شناسایی، زنده گیری و تشکیل پرونده برای مدتی در قرنطینه نگهداری می‌شوند و بعد از انگل زدایی، واکسیناسیون و شست و شو به محوطه پناهگاه منتقل می‌شوند و عقیم سازی و نشانه‌گذاری آن‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: رها سازی در محل زنده گیری شده اقدامی است که در مرحله آخر انجام می‌شود، البته برخی از حیوانات پس از طی کردن دوره ریکاوری به افراد واجد شرایط به صورت رایگان واگذار می‌شوند.

وی با اشاره به اقدام دیگری که راستای ساماندهی حیوانات بی سرپرست انجام می‌شود، تصریح کرد: تشکیل کارگروه مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و همچنین مقابله با سگ‌های ولگرد و زنده گیری آن‌ها در شهر و خارج از شهر انجام می‌شود.

حقانی افزود: شهرداری اصفهان در زمینه ساماندهی و زنده گیری سگ‌های بی‌سرپرست بسیار موفق عمل کرده است و به سایر شهرها در این زمینه مشاوره می‌دهد.

وی با اشاره به رایزنی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اداره محیط زیست و بهداشت در راستای ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست، تصریح کرد: با اداره محیط زیست جهت زنده گیری گونه‌های جانوری و انتقال آن‌ها به خارج از شهر و همچنین اداره بهداشت، به منظور کاهش حیوان گزیدگی و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری تعاملاتی صورت گرفته و کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا، مرکز نگهداری حیوانات اصفهان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در کمربندی جاده باغ رضوان اراضی صحرای انقلاب واقع شده است.

کد خبر 428202

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سگ های ولگرد سازمان خدمات شهري شهرداري اصفهان شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهروند مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خدمات شهری شهرداری اصفهان سگ های ولگرد بی سرپرست زنده گیری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان