Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@09:26:02 GMT

۳۰ هزار هکتار از مراتع قم برای مقابله با ملخ سم پاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۱۳۵

۳۰ هزار هکتار از مراتع قم برای مقابله با ملخ سم پاشی شد

عباس پورمیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: ملخ در ایران به دو گروه بومی و مهاجر که نوع مهاجر آن از نوع صحرایی است تقسیم می‌شوند هیچ گونه ملخی از استان‌های جنوبی به قم وارد نشده و نوع مهاجر آن به مراکشی معروف و اغلب از صحرای عربستان و آفریقا هستند.

وی بارش خوب باران طی بهار امسال را علت تکثیر ملخ‌ها ذکر کرد و افزود: ملخ‌های بومی قدرت پرواز زیادی ندارند و امسال در سطح شهر شاهد ورود بسیاری از این نوع ملخ‌ها بودیم که اگر به کشاورزی صدمه نزنند با آن‌ها مبارزه نمی‌کنیم اما سال گذشته هجوم بیشتر و تأکید بر مبارزه با ملخ‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: این ملخ‌ها قبل از عید در مناطقی که متراکم بودند شناسایی شدند و در ۳۰ هزار هکتار تخم گذاری کرده بودند که سرشماری کردیم و مشخص شد که بین ۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار در هکتار این ملخ‌ها وجود دارند و برای اینکه ظغیان نکنند در همان سن اول مبارزه را شروع کردیم.

پورمیدانی عنوان کرد: در بیش از ۳۰ هزار هکتار که تراکم زیادی بود مبارزه کردیم تا میزان تردد ملخ‌ها به شهرها کم‌تر شود؛ ما با حداقل سم و با در نظر گرفتن شرایط محیط زیست با این ملخ‌ها مبارزه کردیم.

کد خبر 4947086

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قم قم ملخ ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند گرگان سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش دشت شقایق در اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان با بیان اینکه دشت‌های شقایق در اردستان در مراتع روستا‌های دهگردیان، پنارت و رودخانه می‌رویند گفت: شقایق در بیش از ۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان رشد کرده است.
مجید خداپرستان همچنین گفت: از ۱۰۰ گیاه دارویی، خوراکی و صنعتی در این شهرستان تا‌کنون بیش از ۳۰ نوع از این گیاهان شناسایی شده اند.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران