Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@08:18:04 GMT

امتياز کيفيت تبليغات گوگل چيست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۲۵۱

امتياز کيفيت تبليغات گوگل چيست؟

خبرگزاری آریا- گوگل بین تبلیغات خوب و تبلیغات خوب‌تر تمایز قائل می‌شود. هر چه کیفیت تبلیغات شما بیشتر باشد و تبلیغات‌تان برای مخاطبان سودمند باشد، گوگل هزینه کمتری از شما دریافت می‌کند.

امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل چیست؟

اگر هنوز تبلیغات در گوگل را شروع نکرده‌اید، احتمالا این مقاله به درد شما نمی‌خورد. اما اگر تبلیغات گوگل فعالی دارید، این مقاله به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را بهینه سازی کنید و بازگشت سرمایه از کمپین‌های تبلیغاتی تان را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل همه تبلیغات را امتیازبندی می‌کند و برای هر یک از کلمات کلیدی شما امتیازی را اختصاص می‌دهد و شما می‌توانید با افزایش امتیاز یا نمره کیفیت (Quality Score) تبلیغات خود رتبه آگهی خود را بهبود دهید و هزینه تبلیغات گوگل خود را کاهش دهید.

کوالیتی اسکور در گوگل ادز چیست؟ امتیازی که گوگل به تبلیغات شما می‌دهد یک مقیاس (نمره) است از صفر تا 10 که به کلمات کلیدی شما اختصاص داده می شود و با گذشت زمان این معیار و مقیاس ممکن است تغییر کند.

چه چیزی در این امتیاز دهی گوگل تاثیر می‌گذارد و این امتیاز چگونه عمل می‌کند؟

نمره كیفیت كلید واژه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد:

نرخ کلیک آگهی (CTR) نرخ کلیک آگهی شما تاثیر زیادی در نمره کیفیتی که گوگل به کلید واژه هایتان می دهد، دارد. گوگل نرخ کلیک آگهی را تفسیر می‌کند تا معیاری خوبی از مناسب و مرتبط بودن تبلیغ شما با نیاز کاربران باشد. اما نکته ای که در این جا باید به آن توجه شود این است که انتظار می‌رود تبلیغی که بیشترین رتبه را از گوگل دریافت کرده نسبت به تبلیغی که در رده پنجم قرار دارد، تعداد بازدید و کلیک بیشتری توسط کاربران داشته باشد. در اصل بعضی عقیده دارند، برای افزایش کلیک باید بالاتر از رقبای تبلیغاتی قرار گرفت.ارتباط متن آگهی (Ad Relevence) - متن تبلیغ شما در امتیاز کیفیت کلمه کلیدی شما نقش ایفا می‌کند، زیرا گوگل اهمیت تبلیغات را برای ارائه نتایج جستجوی خوب به کاربران مهم می داند. به همین ترتیب ، هنگام نوشتن متن تبلیغ بسیار مهم است که از کلمه کلیدی در متن آگهی استفاده کنید. این موضوع می تواند یک چالش باشد زیرا می خواهید تبلیغاتی بنویسید که هم برای مشتریان جذاب باشد و هم در عین حال با استفاده از عبارت جستجو شده در تبلیغ، بازدید کننده را به خود جلب کند.تجربه کاربر از صفحه فرود (Landing Page Experience) - صفحه فرود تبلیغات کلیکی گوگل یکی دیگر از عوامل اصلی در تعیین امتیاز کیفیت کلمه کلیدی شما است. گوگل کیفیت صفحه فرود شما را بر اساس تعدادی از عوامل مانند ارتباط محتوای شما در صفحه و زمان بارگذاری صفحه تعیین می کند. با ارسال ترافیک به یک صفحه فرود مرتبط با کلمات کلیدی‌تان، می‌توانید نمره کیفیت خود را افزایش دهید.

نمره کیفیت را می‌توانید در بخشKeywords  در اکانت خود مشاهده کنید، تا بتوانید مواردی را که نیاز به اصلاح دارند شناسایی کنید:

 

اما چگونه می تواند نمره ای که گوگل به کیفیت تبلیغ شما می دهد، برای شما فایده داشته باشد؟

بهبود نمره کیفی شما نباید هدف از تغییر باشد بلکه باید نتیجه تغییراتی باشد که انجام می شود.

منظور من این است که شما نباید فقط برای بهبود نمره کیفی خود تغییراتی را اعمال کنید. شما باید برای بهبود عملکرد کمپین خود تغییراتی ایجاد کنید و اگر این تغییرات به درستی انجام شود، این به طور طبیعی نمره کیفیت شما را افزایش می دهد.

مزیت بزرگ افزایش نمره کیفیت کلمه کلیدی شما این است که به ازای هر کلیک هزینه کمتری پرداخت می‌کنید.

در هنگام تعیین میزان پرداخت هر کلیک، Google از یک الگوریتم استفاده می کند تا براساس تعدادی از عوامل از جمله حداکثر هزینه‌ای که برای هر کلیک مشخص کرده‌اید و امتیاز کیفیت کلمه کلیدی، مبلغی را برای هر کلیک پرداخت کنید.

داشتن نمره ای با کیفیت بالا در حساب شما نشان می‌دهد که شما یک حساب کاربری خوب و بهینه را اجرا کرده اید.

وقتی صحبت از نمره کیفی می شود، نکته اصلی که همیشه باید در خاطر داشته باشید، این است که باید از طریق تغییرات انجام شده در حساب کاربری به منظور افزایش عملکرد برای بالا بردن نمره کیفی بهره گرفت.

به قول معروف کیفیت مهم تر از کمیت و نمره است و وقتی کیفیت کار و تبلیغ‌مان را در گوگل افزایش دهیم، خود به خود نمره کیفی که به ما اختصاص داده شده افزایش می یابد که نتیجه آن را می‌توانید در کاهش هزینه ها و ارتقای رتبه نمایش تبلیغات در صفحه اول گوگل ببینید.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تبلیغات گوگل امتیاز کیفیت نمره کیفیت نمره کیفی صفحه فرود کلیدی شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • نمره هوای تهران در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • نمره «قابل قبول» هوای تهران
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید