Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@14:58:52 GMT

کابينت هاي گلاس، مدرن، براق و درخشنده

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۳۱۹

کابينت هاي گلاس، مدرن، براق و درخشنده

خبرگزاری آریا- ما می‌دانیم که شما در انتخاب کابینت آشپزخانه خود دچار سردرگمی می‌شود. کابینت آشپزخانه مهم‌ترین بخش دکوراسیون آشپزخانه را در بر می‌گیرد. پس کابینت آشپزخانه هم مهم است و هم چون در طول زندگی خود با خرید کابینت آشپزخانه زیاد سروکار ندارید، شناخت کافی در رابطه با آن ندارید. بنابراین ما سعی می‌کنیم تا دانش شما را پیرامون کابینت آشپزخانه بالا ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوب تو این مطلب می‌خواهیم در رابطه با یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه با شما صحبت کنیم. اسمش کابینت های گلاس است. بله، کابینت های گلاس با سطح براق و جلوه مدرنی که دارد شاید پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نوع کابینت آشپزخانه است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا کابینت های گلاس را به‌طور کامل به شما معرفی کنیم.

در بررسی کابینت های گلاس موارد زیر تشریح خواهند شد:

کابینت های گلاس چیست؟

انواع کابینت های گلاس

تفاوت انواع کابینت های گلاس

مزایا و معایب کابینت های گلاس

کابینت های گلاس برای آشپزخانه کوچک

دستگیره کابینت های گلاس

کابینت های گلاس و فرامید

قیمت کابینت های گلاس

خرید کابینت های گلاس در کرج و تهران

کابینت آشپزخانه آمادکور

 

کابینت های گلاس چیست؟

در معرفی کابینت های گلاس اولین چیزی که باید بگویم این است که کابینت هایگلاس چیست. کابینت های گلاس یکی از انواع کابینت ام دی اف است که سطحی براق و درخشنده دارد. درواقع کابینت های گلاس نوعی کابینت ام دی اف است که درب‌های آن از ورق‌ ام دی اف های گلاس ساخته می‌شود و بدنه آن از ورق ام دی اف ساده‌ی سفید ساخته می‌شود. بنابراین منظور ما از کابینت های گلاس چنین ساختاری است که براتون توضیح دادیم؛ نوعی کابینت ام دی اف که درب آن از ورق‌ هایگلاس ساخته شده است. ما چندین نوع ورق ام دی اف داریم، برای مثال، ورق ملامینه، ورق لمی گلاس، ورق فرامید و ... . تنها تفاوت ظاهری این نوع کابینت‌ها در نوع  روکش آن‌هاست. روکش کابینت های گلاس نوعی ماده پلیمری است که براقیت بالایی دارد. خوب کابینت های گلاس چه انواعی دارد؟ پاسخ این سؤال در بخش بعد.

انواع کابینت های گلاس

ما زمانی که به پارچه‌فروشی مراجعه می‌کنیم پس‌ازاین که فروشنده از ما رنگ پارچه را می‌پرسد، از ما سؤال می‌کند که پارچه ترک می‌خواهید یا ایرانی؟ انگلیسی می‌خواهید یا ایتالیایی؟ شاید این روش برای تقسیم‌بندی انواع کابینت های گلاس مناسب باشد. یعنی بر اساس کشور سازنده ورق‌های های گلاس آن‌ها را تقسیم کنیم. خوب اگر شما بخواهید یک انتخاب نرمال داشته باشید، کابینت های گلاس را می‌توانیم به دو دسته ترک و ایرانی تقسیم کنیم. منظور از انتخاب نرمال این است که قصد خرید کابینت های گلاس اسپانیایی با قیمت‌های نجومی را نداشته باشید. پس کابینت‌های گلاس به دو دسته ایرانی و ترک تقسیم می‌شود. بدیهی است که این دو نوع ورق های گلاس خود تفاوت‌هایی دارد. برای اطلاع از تفاوت‌ها و تمایزهای بین کابینت های گلاس ایرانی و ترک بخش بعد را بخوانید. 

تفاوت انواع کابینت های گلاس

کابینت های گلاس ترک که با برند AGT بسیار معروف است، قیمت بالاتر و کیفیت بالاتری از کابینت‌ هایگلاس با برندهای داخلی دارد. لازم به ذکر است که کابینت های گلاس AGT در حال حاضر تحت لیسانس شرکت AGT در داخل کشور تولید می‌شود. پس نگران به خطر افتادن تولید ملی نباشید. تفاوت کابینت های گلاس AGT با برندهای داخلی در موارد زیر است:

کیفیت روکش: کیفیت روکش کابینت هایگلاس مهم‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کند. اگر کیفیت روکش کابینت های گلاس شما بی‌کیفیت باشد، به شما قول می‌دهم پس از دو ماه قصد تعویض کابینت‌های خود را خواهید کرد، چراکه اگر کیفیت روکش های گلاس پایین باشد، اولاً روی سطح به‌راحتی خط و خش می‌افتد. یعنی سطح کار در برابر خط و خش بسیار آسیب‌پذیر است. دوما روی سطح دون دون وجود دارد. یعنی زمانی که نور بر سطح کار شما می‌افتد سطح کار حالت پوست پرتقال خواهد داشت. درنهایت سطح کابینت های گلاس شما درخشندگی کافی را نخواهد داشت.

کیفیت مغز ام دی اف: ام دی اف خام مورداستفاده نیز در کابینت هایگلاس بسیار بااهمیت است. اگر ام دی اف خام مورداستفاده بی‌کیفیت باشد، کار دوام کافی نخواهد داشت و جای پیچ‌ها سریعاً گشاد می‌شود و درب‌ها خود را ول می‌کنند. 

مزایا و معایب کابینت های گلاس

همه‌چیز برمی‌گردد به سطح براق کابینت هایگلاس. سطح براق کابینت های گلاس موجب به وجود آمدن مزایا و معایبی در این نوع کابینت می‌شود که در این بخش به توضیح آن موارد می‌پردازیم.

مزایای کابینت های گلاس

بازتاب نور:

سطح براق کابینت های گلاس موجب بازتاب نور در آشپزخانه شما می‌شود. این ویژگی کابینت های گلاس، درخشندگی و زیبایی را به آشپزخانه شما می‌آورد. بازتاب نور کابینت هایگلاس بارنگ روشن موجب دل‌بازتر شدن و بزرگ‌تر جلوه دادن آشپزخانه شما می‌شود.

تنوع در رنگ و جنس کابینت های گلاس:

با توجه به پرطرفدار بودن کابینت های گلاس، این نوع کابینت در بازار در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود. شما می‌توانید از میان دنیایی از طرح و رنگ آشپزخانه خود را زینت بخشید.

قیمت مناسب کابینت های گلاس:

قیمت کابینت های گلاس مناسب است و هر خانواده‌ای که بخواهد برای آشپزخانه خود از کابینت ام دی اف استفاده کند، از بابت قیمت کابینت به مشکل برنخواهد خورد.

نظافت آسان کابینت های گلاس:

ماهیت جنس کابینت های گلاس به‌طوری است که نظافت آن بسیار راحت است. کافی است از یک دستمال نرم برای نظافت سطح کابینت های گلاس استفاده کنید.

معایب کابینت های گلاس

بازتاب نور: همان‌طور که در بالا گفتیم، این مزایا و معایب به علت سطح براق و درخشنده کابینت های گلاس است. درخشندگی کابینت های گلاس موجب می‌شود تا خط و خش و کثیفی، نسبت به کابینت‌هایی با سطح مات بیشتر خود را نشان دهد.

کابینت های گلاس برای آشپزخانه کوچک

بازتاب نور در کابینت هایگلاس چه کارها که نمی‌کند. اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از کابینت های گلاس با رنگ روشن استفاده کنید و از نورپردازی مناسب در داخل آشپزخانه خود بهره ببرید تا آشپزخانه کوچک شما، بزرگ‌تر و زیباتر جلوه کند.

دستگیره کابینت های گلاس

در این بخش قصد نداریم تا مدل‌های معمولی موجود برای دستگیره کابینت را به شما معرفی کنیم، اما چند نکته را شما باید بدانید. اولین و مهم‌ترین چیز این است که کابینت های گلاس یک نوع کابینت مدرن است و شما باید دستگیره‌ای متناسب با کابینت مدرنتان انتخاب کنید. موضوع بعدی آن است که شما در کابینت های گلاس می‌توانید از دستگیره مخفی استفاده کنید. در این حالت دیگر دستگیره‌ای از بیرون مشخص نیست و این موضوع می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

کابینت های گلاس و فرامید

کابینت های گلاس سطحی براق دارد، اگر شما این نوع کابینت را در کنار یک کابینت با سطحی مات و زبر قرار دهید و کار کنید، با استفاده از تضادی از این جنس کاری زیبا و ترکیبی بی‌نظیر خواهید داشت. ما در آمادکور این ترکیب بسیار زیبا را به شما پیشنهاد می‌کنید. از کابینت هایگلاس رنگ کرم یا سفید در کنار کابینت فرامید با سطحی زبر به رنگ گردویی استفاده کنید. پشیمان نخواهید شد.

قیمت کابینت های گلاس

قیمت کابینت های گلاس در دو نوع ترک و ایرانی مشخص است، اما شما باید توجه داشته باشید که به قیمت کابینت به‌صورت متری اکتفا نکنید و حتماً هزینه کار تمام‌شده را از مجری کابینت بخواهید. بله، هزینه کار تمام‌شده. ممکن است قیمت هر متر کابینت را به شما پایین اعلام کنند ولی با استفاده از ترفندهایی قیمت تمام‌شده کار را بالا ببرند. پوشیده نیست که کیفیت کابینت های گلاس بر قیمت نهایی شما بسیار تأثیرگذار است. کیفیت ورق های گلاس، کیفیت ورق سفید مورداستفاده در بدنه کابینت، کیفیت صفحه کابینت های گلاس و کیفیت یراق‌آلات مانند لولا و جک بر قیمت کابینت های گلاس بسیار اثرگذار است.

خرید کابینت های گلاس در کرج و تهران

شما می‌توانید برای خرید یا سفارش کابینت های گلاس در تهران و کرج آمادکور را انتخاب کنید. البته اگر وسعت کار شما انبوه است و در شهرستان هستید، جای نگرانی نیست و آمادکور سفارش‌های شما را قبول می‌کند. برای سفارش کابینت های گلاس در آمادکور کافی است با ما تماس بگیرید. در مرحله بعد ما در منزل شما حضور خواهیم یافت و به‌صورت حضوری با شما صحبت می‌کنیم. کافی است شما نگرانی‌ها و علایقتان را با ما در میان بگذارید تا ما در دستور کار خود قرار دهیم.

کابینت آشپزخانه آمادکور

ما در آمادکور بالاترین کیفیت کابینت های گلاس را با بهترین قیمت به شما ارائه می‌دهیم. شفافیت در قیمت یکی اصول ماست و شما می‌توانید قبل از شروع کار از ما پیش فاکتور دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید در آمادکور قبل از شروع کار، طراحی سه‌بعدی آشپزخانه خود را ببینید و هرگونه تغییر و تحولی که می‌خواهید در آن ایجاد کنید. البته که کارشناسان ما، طراحی‌ آشپزخانه شما را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و کارآمدترین و زیباترین طراحی ممکن از آشپزخانه‌تان را به شما ارائه می‌دهند. نگران تأخیر در انجام کار هم نباشید، پروژه شما در آمادکور با زمان‌بندی بسیار دقیقی انجام می‌شود.

جمع‌بندی

کابینت های گلاس از پرطرفدارترین و زیباترین انواع کابینت آشپزخانه است. اگر شما هم به آشپزخانه‌ای درخشنده علاقه‌مند هستید، می‌توانید کابینت های گلاس را انتخاب کنید. ما سعی کردیم در این بخش نکات پیرامون کابینت های گلاس را به‌طور کامل برای شما توضیح دهیم. با توجه به خصوصیاتی که کابینت های گلاس دارد و سلیقه و نیازتان تصمیم با شماست که آیا از کابینت های گلاس استفاده کنید یا خیر. درصورتی‌که تصمیم به انتخاب کابینت های گلاس گرفتید به شما پیشنهاد می‌کنیم در کنار قیمت به کیفیت کار نیز توجه لازم را داشته باشید. بازهم اگر سؤالی داشتید با گروه آمادکور در میان بگذارید و به وب‌سایت آمادکور (www.amadecor.ir) سر بزنید.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کابینت گلاس مدرن براق کابینت آشپزخانه کابینت هایگلاس کابینت ام دی اف نوع کابینت شما می توانید مزایا و معایب آشپزخانه شما استفاده کنید آشپزخانه خود خرید کابینت بازتاب نور کیفیت روکش سطح براق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان

کوالالامپور، پایتخت زیبای کشور مالزی، خواهرخوانده محبوب اصفهان در جنوب آسیا است که نام آن در بین پیشرفته‌ترین شهرهای جهان به چشم می‌خورد. این دو خواهرخوانده که میزبان بسیاری از آثار معماری اسلامی هستند به‌خوبی توانسته‌اند در طول سال‌های توسعه شهری، توازن بین بافت سنتی و مدرن خود را حفظ کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کوالالامپور، پایتخت مالزی در غرب این کشور و محل تلاقی رودخانه‌های کلانگ و گومبک قرار دارد و بزرگترین منطقه شهری این کشور و مرکز فرهنگی، تجاری و حمل‌ونقل آن است. پیدایش این شهر به سال ۱۸۵۷ برمی‌گردد و در سال ۱۸۸۰ کوالالامپور به‌عنوان پایتخت مالزی انتخاب شد و به‌لطف اقدامات فرانک سوتنهام در شهر به رشد سریعی دست یافت. او ساخت‌وساز راه آهن کلانگ-کوالالامپور را آغاز کرد و استفاده از آجر و کاشی در ساختمان‌ها را به‌عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر آتش و به‌عنوان کمکی برای ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت در شهر گسترش داد.

بافت شهری

بافت شهر کوالالامپور ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است و آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای و بتنی، مساجد زیبا، مغازه‌های چینی، کلبه‌های روستایی کنار هم در مرکز این شهر شلوغ به چشم می‌آیند. در میان ساختمان‌های بلند شهر، دو مورد از بلندترین ساختمان‌های جهان یعنی برج‌های دوقلوی پتروناس با ارتفاع ۴۵۲ متر که توسط معمار آرژانتینی-آمریکایی طراحی شده است و یکی از بلندترین دکل‌های مخابراتی با ارتفاع ۴۲۱ متر قرار دارند. ساختمان‌های دولتی و ایستگاه راه‌آهن در کرانه غربی تپه‌ای رودخانه قرار دارند، منطقه‌ای که با فروشگاه‌های چوبی دوطبقه چینی و مناطق مسکونی مختلط از کامپونگ‌های مالایی، خانه‌های ییلاقی مدرن و آپارتمان‌های آجری احاطه شده است. بخش انحصاری بوکیت تونکو مرکز خانه‌های مجلل و ساختمان‌هایی است که سبک‌های معماری گوناگونی را با هم ترکیب می‌کنند. بزرگترین گروه قومی این شهر مالایی‌های مسلمان هستند و می‌توان با مشاهده وفور گنبدها و مناره‌های معماری اسلامی در شهر به این امر پی برد. اقلیت هندو نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند.

کوالالامپور مرکز بانکداری و مالی کشور است و فعالیت‌های مرتبط با این خدمات و همچنین خدمات گردشگری، اهمیت بسیاری در این شهر پیدا کرده است. به‌دلیل موقعیت مرکزی این شهر، بیشتر خطوط ریلی و جاده‌ای اصلی کشور از این شهر عبور می‌کنند و فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب این شهر مرکز عمده خدمات هوایی کشور است. همچنین شهر دارای شبکه گسترده‌ای از جاده‌های وسیع و بزرگراه‌های تندرو است و مسیر قطار سریع‌السیر آن که در سال ۱۹۹۶ افتتاح شد، اکنون از سه خط به هم‌پیوسته تشکیل شده است و توانسته تا حدودی ازدحام ترافیک این شهر شلوغ را کاهش دهد.

جاذبه‌های کوالالامپور

باغ‌های دریاچه‌ای که در امتداد رودخانه کلانگ به سمت غرب امتداد یافته‌اند یک کمربند سبز وسیع شامل باغ‌های ارکیده‌، مناطق حیات وحش، مجلس، موزه ملی مالزی و موزه هنرهای اسلامی مالزی را در برگرفته است. تپه pineapple، یک فضای طبیعی کوچک‌تر شامل گونه‌های جنگلی است که در شمال غربی شهر قرار دارد و در نزدیکی آن گالری هنر ملی، کتابخانه ملی مالزی و تئاتر ملی قرار دارند. بناهای سنتی بسیاری در این شهر وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ساختمان سلطان عبدالصمد (ساختمان دبیرخانه سابق)، مسجد ملی (مسجد نگارا) و مسجد سلطان (مسجد جامع) اشاره کرد. در جنوب شهر، مجموعه ورزشی ملی قرار دارد که برای بازی‌های مشترک‌المنافع سال ۱۹۹۸ ساخته شده بود و استادیوم ملی یکصدهزار نفری کوالالامپور در میان چندین سالن ورزشی این مجموعه واقع شده است. باغ وحش ملی و آکواریوم شهر نیز در فاصله کمی از شرق قرار دارد.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

موزه هنرهای اسلامی در ساختمانی با گنبدهای پیچیده و کاشی‌کاری خیره‌کننده، هنرهای تزئینی اسلامی را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد. مدل ساختمان‌های مهم اسلامی در مقیاس کوچک، منسوجات قدیمی، فرش‌ها، جواهرات و سرامیک‌ها از جمله هنرهایی است که در این موزه وجود دارد. فضای داخلی اتاق دمشق که در قرن نوزدهم تغییر مکان داده شده است، با ورق‌های طلا تزئین شده است. یک رستوران خاورمیانه‌ای خوب و یکی از بهترین فروشگاه‌های هدیه موزه با هدایای دست‌ساز و کتاب‌های عالی در مورد هنر اسلامی وجود در مجاورت این موزه قرار دارد.

مسجد جامع سلطان عبدالصمد

این مسجد زیبا با گنبدی پیازی‌شکل، توسط یک معمار بریتانیایی طراحی شده است و با مناره‌های آجری و گچی و سه گنبد خوش‌فرم، سبک‌های مغول و موری را به عاریت گرفته است. مسجد جامع که در محل تلاقی رودخانه‌های گومبک و کلنگ قرار دارد، اولین مسجد خشتی در مالزی است که در سال ۱۹۰۹ تکمیل شد و تا زمان افتتاح مسجد ملی در سال ۱۹۶۵ مرکز عبادات اسلامی شهر باقی ماند.

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلو در ورودی شهر، یک سازه مدرن بتنی-شیشه‌ای آبی‌رنگ است که مانند دروازه‌ای برای ورود به محله خانه‌های چوبی سنتی مالایی است. کافه‌ها و غرفه‌های خیابانی اطراف این سازه، غذاهای خوشمزه خانگی مالایی را ارائه می‌دهند. این منطقه در حال توسعه با ساختمان‌های بلندمرتبه و مدرنی است که در میان خانه‌های قدیمی رشد می‌کنند.

موزه ملی منسوجات

موزه ملی منسوجات، ساختمانی زیبا به سبک مغول است که در اصل برای بخش راه‌آهن ساخته شده بود. طبقات پایینی موزه تاریخ منسوجات، به‌ویژه پارچه‌های مالزیایی ابریشمی یا پنبه‌ای با نخ طلا و فرآیندهای سنتی و ماشین‌آلات مورد استفاده در تولید پارچه را به نمایش می‌گذارد. نمونه پارچه‌ها و لباس‌های پرزرق‌وبرق در این طبقه فراوان است. طبقات فوقانی پارچه‌های مالزیایی و نقوش طراحی را با جزئیات بیشتر و همچنین اقلامی برای تزئینات شخصی مانند جواهرات و روسری را پوشش می‌دهند.

مسجد جامع

این مسجد که در اواخر دهه ۱۸۸۰ تأسیس شد، مسجد اصلی کامپونگ بارو است و اکنون با دروازه‌ای مزین با کاشی‌های زیبا و الگوهای سنتی اسلامی تزئین شده است. ورود به این مسجد در خارج از اوقات نماز با شرط رعایت پوشش اسلامی مجاز است. غرفه‌های اطراف مسجد، لوازم مذهبی و پوشش سنتی مردان مسلمان مالایی را می‌فروشند.

ساختمان سلطان عبدالصمد

ساختمان سلطان عبدالصمد با برج ساعت ۴۱ متری، گنبدهای مسی و طاق‌های توری، اولین ساختمان عمومی در مالزی بود که به سبک مغول (یا هندو ساراسنیک) طراحی شد و اکنون توجه گردشگران بسیاری را به‌ویژه با نورپردازی زیبایش در شب به خود جلب می‌کند. طراحان متعددی در ساخت فرم پرزرق‌وبرق این ساختمان مشارکت داشتند که در نهایت در سال ۱۸۹۷ تکمیل شد و به‌عنوان دبیرخانه دولت استعماری مورد کاربری قرار گرفت.

۲۷۲ پله به سمت غارهای باتو - یک معبد معروف هندو در نزدیکی کوالالامپور - یک پوشش رنگین کمانی را برای کوالالامپور رقم زده است که گردشگران را به طور چشمگیری برای کاوش در غارهای آهکی بی‌نظیر و معابد تاریخی این منطقه جذب می‌کند. این راه‌پله رنگی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکس‌های اینستاگرام است و سالانه بسیاری از اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری برای معرفی آن به کوالالامپور سفر می‌کنند. این مکان مذهبی همچنین مقصدی زیارتی برای بسیاری از هندوها محسوب می‌شود.

میدان مردکا

مردکا، میدانی بزرگ در شهر است که استقلال مالزی در سال ۱۹۵۷ توسط یک میله پرچم ۹۵ متری آنجا اعلام شد. این میدان در دوران استعمار بریتانیا، به‌عنوان زمین کریکت استفاده می‌شد و به آن پادانگ می‌گفتند. این میدان توسط ساختمان‌های باستانی از جمله ساختمان باشکوه سلطان عبدالصمد و کلیسای جامع انگلیکن سنت مریم احاطه شده است.

خواهرخواندگی اصفهان و کوالالامپور

دو شهر اصفهان و کوالالامپور به واسطه قرابت‌های تاریخی و فرهنگی در تاریخ دوم تیر ۱۳۷۶ و به دنبال ایجاد ارتباطات فرهنگی، تجاری، اقتصادی و تاریخی به خواهرخواندگی یکدیگر درآمدند. این دو خواهرخوانده که میزبان بسیاری از آثار معماری اسلامی هستند به‌خوبی توانسته‌اند در طول سال‌های توسعه شهری، توازن بین بافت سنتی و مدرن خود را حفظ کنند.

کد خبر 748593

دیگر خبرها

  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳