Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:48:49 GMT

نقطه صفر مرزی در لرستان متولد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۴۰۳

نقطه صفر مرزی در لرستان متولد شد

مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان در این زمینه گفت: این کتاب به خاطرات رزمنده قباد اصل‌مرز از رزمندگان لرستانی هشت سال جنگ تحمیلی می پردازد که  به کوشش محمدتقی عزیزیان توسط سوره مهر منتشر شده است.

سامان سپهوند افزود: این کتاب در ۲۴۰ صفحه با تیراژ یکهزار و ۲۵۰ نسخه در قطع رقعی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیر کتاب و خاطرات قباد اصل مرز چندین بخش را شامل می شود تصریح کرد: بخش اول کتاب به خاطرات مبارزه پدر وی مرحوم عباس اصل‌مرز پرداخته  که برهه‌ای از تاریخ پهلوی پدر و بخشی از تاریخ پهلوی پسر را در برمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: خاطرات مربوط به حضور خود قباد اصل‌مرز در فعالیت‌های انقلابی (گرچه در سن و سال کودکی) موضوع بخش دوم کتاب است و بخش سوم کتاب شامل خاطرات دوران دفاع مقدس است که نقش او را در کنار روایت تاریخ سرزمینش تبیین می‌کند.

سپهوند گفت: در بخشی از این کتاب آمده است: «چند دقیقه‌‏ای از ۶ صبح گذشته بود که پاتک عراق شروع شد، قیامتی که آن سرش ناپیدا بود. همان لحظه‏‌های اول از زمین و هوا گلوله می‏‌بارید. خمپاره ۶۰ زوزه‏‌کشان آمد و رفت توی پی‏‌ام‏‌پی خودی. یکی از بچه‌‏های روی پی‏‌ام‏‌پی در دم آتش گرفت. چند دقیقه شعله‏‌ای لرزان بود و بعد از آن جزغاله شد و تکه تکه با آتش بدنش ریخت دور و بر پی‌‏‌ام‏‌پی».
«بچه‏‌ها از پی‏‌اش دویدند و بدنش را به خاک‌‏ها مالیدند، اما دیر شده و شهید شده بود. من و ایرج و مراد کرمی ایستاده بودیم. بغل‏ دستمان یکی از بچه‏‌های مشهد بود. دانشجو بود و به محض تعطیلی دانشگاه به خط آمده بود. ترکش کمانه کرد و یک‌راست خورد به جلوی سرش و قسمتی از پیشانی‏‌اش را کند و برد. دانشجو عین مرغ سربریده دور خودش چرخ می‏‌خورد و روی خاک‏‌ها بالا و پایین می‏‌پرید. من و ایرج و مراد خشکمان زده بود. زبانمان نمی‏‌چرخید. لام تا کام حرف نزدیم.»

دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری تاکنون آثاری همچون بلدچی، کهنه سرباز و روزهای روشن را منتشر کرده است.

برچسب‌ها دفاع مقدس حوزه هنری کتاب لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس حوزه هنری کتاب لرستان دفاع مقدس حوزه هنری کتاب لرستان اصل مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهدشتی‌ها با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وداع کردند + فیلم

پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۲ سال شناسایی شد و به خاک وطن بازگشت.  

شهید «جهانگیر بیات» متولد یکم مهرماه سال ۱۳۴۲، بیست و یکم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در فکه و شهید «محمدرضا غضبان احمدی» متولد چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۳، یکم مهرماه سال ۱۳۵۹ در عملیات تک دشمن در جاده خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل‌آمدند و سال‌ها پیکر مطهرشان جاویدالاثر بود.

شهروند خبرنگار ما فیلمی از مراسم وداع با این شهید والا مقام را در شهرستان ماهدشت به اشتراک گذاشت.

منبع: شکرالله رحمانی - البرز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • ماهدشتی‌ها با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وداع کردند + فیلم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان والامقام دزفولی در اندیمشک
  • مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس)
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • بدرقه خاطرات قهرمانی را فراموش کرد (عکس)