Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تظاهرات ضد نژاد پرستی که در پی قتل یک شهروند سیاه پوست آمریکایی آغاز شده، اکنون شانزدهمین روز خود را سپری می‌کند. تاریخ انتشار: 13:04 - 22 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۱۶۸

خبرگزاری میزان – قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی، از سوی پلیس این کشور موجب به راه افتادن موج گسترده تظاهرات ضد نژاد پرستی نه تنها در سراسر آمریکا بلکه در بسیاری از کشور‌های اروپایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تظاهرات در آمریکا وارد شانزدهمین روز خود شده و نشانی از پایان یافتن این تظاهرات وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

همزمان با تظاهرات در آمریکا بسیاری از کشور‌های اروپایی و از جمله انگلیس طی روز‌های اخیر تظاهرات علیه نژاد پرستی را تجربه می‌کنند.

اخراج ۷ افسر پلیس لس آنجلس

اداره پلیس لس آنجلس تحقیقاتی را درباره عملکرد افسران خود آغاز و تاکنون ۷ نفر را به دلیل اتهامات مربوط به سوء عملکرد از سمت خود برکنار کرده است.

انتقاد جو بایدن از عملکرد ترامپ

«جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بار دیگر «دونالد ترامپ»، رییس جمهور این کشور، را مورد انتقاد قرار داده است.

بایدن می‌گوید که ترامپ از زمان آغاز به کار خود در کاخ سفید، بخش عمده‌ای از زمان خود را صرف ایجاد اختلاف در آمریکا کرده است.

گسترش تظاهرات در شهر‌های سیاتل و بوستون

گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی از آن است که تظاهرات در سیاتل همچنان در حال شدت یافتن است و پلیس این شهر تلاش می‌کند تا محلی را برای رایزنی با معترضان مشخص کند.

بیشتر بخوانید: عکس و فیلم| قتل جورج فلوید

شهر بوستون نیز شاهد تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا است.

تهدید ترامپ علیه معترضان در سیاتل

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، بامداد امروز پنجشنبه با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود ضمن درخواست از شهردار سیاتل برای متوقف کردن تظاهرات در این شهر، تهدید کرد که در صورت ادامه اعتراضات، اقدماتی را اتخاذ خواهد کرد.

درک شوین با قرار وثیقه از زندان آزاد شد

«درک شووین»، افسر پلیس شهر «مینیاپولیس»، که جورج فلوید را به قتل رسانده بود با قرار وقیقه یک میلیون دلاری از زندان آزاد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تظاهرات گسترده ضد نژاد پرستی در کانادا

رسانه‌های کانادا نیز گزارش دادند که شهر «مونترآل» در این کشور نیز شاهد تظاهرات گسترده ضد نژاد پرستی است.

حمایت پمپئو از خشونت علیه معترضان

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، از اقدامات پلیس این کشور در مواجهه با معترضان حمایت و این رفتار پلیس را مناسب توصیف کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل جورج فلوید ضد نژاد پرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان امروز با تجمع مقابل سردر دانشگاه از خیزش ضد صهیونیستی دانشگاه ههای آمریکا و اروپا اعلام حمایت کردند.

آنان با حضور در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه در آبادان بر توقف کشتار مردم غزه، حمایت از خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا و ادامه جنبش های ضد صهیونیستی تاکید کردند. 
اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد آبادان با تجمع در یادمان شهدای این دانشگاه انزجار خود را از رفتار وحشیانه پلیس آمریکا نسبت به دانشجویان و اساتید این کشور ابراز و اعلام کردند حکومت آمریکا بر خلاف شعار دموکراسی و آزادی‌های خود تحمل هیچ حرف مخالفی را ندارد هر مخالفتی را به شدت سرکوب می‌کند.
آنان همچنین حمایت قاطع خود را از مقاومت فلسطین اعلام کردند و گفتند: در مبارزه با صهیونیسم جهانی در کنار ملت مظلوم فلسطین هستیم تا پای جان از آنان حمایت می‌کنیم.

حاضران در این تجمع با شعار‌های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا نسبت به اساتید و دانشجویان معترض آمریکایی و نیز جنایت‌های اسرائیل در غزه را محکوم کردند.

تجمعات ضد صهیونیستی دانشجویان پیشتر نیز در دانشگاه‌های نفت و علوم پزشکی آبادان و علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد