Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادمی با اشاره به توانمندی های بومی استان لرستان چون جمله زنبور داری، گفت:بهره برداری از ظرفیت های بومی بستر رشد و توسعه است.

به  گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(22 خرداد) در بازدید از چند طرح زنبور داری استان، اظهار داشت: بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی و محلی مهم ترین گام در جهت تقویت تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار لرستان زنبور داری از ظرفیت های مهم  استان دانست وافزود: استان لرستان به دلیل داشت آب و هوای مساعد در عرصه های مختلف از جمله زنبور دارای استعدادهای فراوانی است.

 

وی ادامه داد: آب و هوای مناسب و طبیعت لرستان‌، استعداد تولید فرآورده ها و محصولات زنبورداری را دارد و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

 

خادمی با بیان اینکه کیفیت عسل لرستان مثال زدنی است، گفت:  استان لرستان ظرفیت تولید علمی محصولات و فرآورده های حاصل از زنبورداری را دارد .

 

وی ادامه داد: در تولید محصولات و فرآورده های مربوط به عسل می توان از روش های نوین و علمی بهره گیری کرد و عسل با کیفیت لرستان را برند سازی کرد.

 

خادمی افزود: مجموعه‌های زنبور داری استان می توانند با بهره‌گیری از روشهای نوین مانند ترکیب عسل با سایر مواد غذایی و گیاهان دارویی، زمینه تولید محصولات جدید را فراهم کنند.

 

وی  تولید سایر ملزومات زنبورداری را از دیگر توانمندی های استان عنوان کرد و اذعان داشت: با اتکا بر روش های علمی و استفاده از تجربیات مجموعه‌های مشابه در داخل و خارج از کشور، زمینه تولید محصولات با برند لرستان فراهم شود .

 

خادمی  تصریح کرد: امیدواریم با ادامه روند رو به رشدی که در زمینه تولید فرآورده‌های زنبورداری شاهد هستیم، موجبات شکوفایی و رونق استان در این بخش مهیا شود . 

 

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به مجتمع زنبورداری عالیخانی خرم‌آباد به عنوان یک مجموعه علم محور و موفق در بخش تولید عسل و فرآورده های آن، اظهار کرد: این مجموعه با مساحتی بالغ بر ۷ هکتار زمینه اشتغال مستقیم ده نفر را تاکنون فراهم کرده و به دنبال تولید انبوه و برندسازی محصولات خود می باشد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظرفیت های بومی زنبورداری تولید تولید محصولات زنبور داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر لرستان گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و هدف ما فرهنگ سازی تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر خرم آباد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا ۱۶ اردیبهشت در دیدار با شهردار خرم آباد اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری در نصب بنرهایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر «عفاف و حجاب » امری مهم برای پیشبرد اهداف و جذب مخاطب در جامعه هدف است.
وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اجرایی گام های موثری در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ این دو فریضتین در جامعه برداشته شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در این نشست با اشاره به مطالبات ستاد از شهرداری افزود: امنیت فضاهای اختصاصی برای بانوان، نام‌گذاری معابر با نام شهدای امربه معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی و همکاری برای برگزاری رویداد و همایش علمی با همکاری شهرداری خرم آباد با سایر دستگاه ها از مطالبات و بحث های تخصصی مطرح شده در این دیدار بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد