Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور بیجار روز پنجشنبه در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهارداشت: باید از همه ظرفیت‌های استانی بویژه نهادهای تاثیر گذار همچون آموزش و پرورش برای کاهش حوادث رانندگی استفاده کرد.

وی افزود: علاوه‌بر فرهنگ سازی و توسعه آموزش‌های رانندگی باید برای بروزرسانی دستگاه‌ها و نصب تجهیزات کنترلی در جاده‌ها و نگهداری راه‌ها نیز اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: از مجموع ۵۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۷۴۸ تردد ثبت شده سال گذشته در مسیرهای ارتباطی این استان، ۱۵ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۲۴ تردد معادل ۳۰ درصد آن با سرعت غیرمجاز انجام شده است.

 ایوب کرد اظهارداشت: براساس آمار پزشکی قانونی سال گذشته ۹۰۷ نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های این استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ۶۶ درصد سوانح رانندگی سیستان و بلوچستان در این مدت در مسیرهای اصلی، ۲۲درصد در مسیرهای فرعی و ۱۲ درصد در مسیرهای روستایی به وقوع پیوسته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزایش حضور نیروهای پلیس راه جهت کنترل و نظارت بیشتر در اوج ساعات وقوع سوانح رانندگی، افزایش تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای و اصلاح و بازسازی تاسیسات و علائم ایمنی در فواصل ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها را از جمله مهمترین راهکارها برای کاهش سوانح رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان ذکر کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال ۹۸ واژگونی حدود ۳۰ درصد تصادفات رانندگی در جاده‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است، این اداره‌کل در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح رانندگی اقداماتی نظیر اجرای ۲۵۰ کیلومتر شیار لرزاننده، اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شیب شیروانی، تهیه و نصب حدود ۱۷ کیلومتر حفاظ جداکننده و اجرا و نصب ۵۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور را انجام داده است.

کرد سرقت علائم ایمنی در مسیرهای ارتباطی را از مهمترین مشکلات در سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: سال گذشته سرقت علائم در مسیرهای ارتباطی استان بیش‌از ۱۱ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت، این درحالیست که برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی از محل اعتباراتی که می‌تواند در زمینه بهسازی جاده‌ صرف شود هزینه می‌شود.

وی آموزش و فرهنگ سازی را از موثرترین راهکارها در کاهش سوانح رانندگی و سرقت علائم ایمنی در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: ضروری است از سن کودکی با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش و پرورش به ترویج فرهنگ صحیح ترافیکی همت گماشت تا رانندگی ایمن و احترام به قوانین در ذهن افراد نهادینه شود.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصادفات جاده ای فرهنگ سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصادفات جاده ای فرهنگ سازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصادفات جاده ای فرهنگ سازی مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان سوانح رانندگی فرهنگ سازی حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی شامگاه دیروز شنبه، در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: معلمان در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در هر جامعه، انسان‌ها را تربیت می‌کنند، تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که همه دستگاه‌ها، موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی انجام شود، ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی در دستور کار سال جاری

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از برگزاری بیش از هشت هزار عنوان برنامه در ایام هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: مهمترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در سال جدید توانمندسازی معلمان و تقویت مدارس دولتی است.

حسن بروشکی افزود: سال ۱۴۰۳ سال نهضت ملی آموزش و اجرای پرشتاب سند تحول بنیادین خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر چه بخش‌ها، حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلفی در بدنه جامعه به مردم خدماتی ارائه می‌دهند؛ اما دستگاه تعلیم و تربیت مجموعه‌ای متفاوت و متمایز با دیگر نهادها است.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه از سوی اعضا گزارشها، پیشنهادات و درخواستهای خود را بیان کردند.

کد خبر 6096785

دیگر خبرها

  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور