Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل در نامه به کشورهای عضو اعلام کرد، به علت همه‌گیری ویروس کرونا هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بعد از صحبت‌های دبیرکل سازمان ملل درباره بعید بودن برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران کشورهای جهان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل در نامه به کشورهای عضو از برگزاری مجازی این نشست خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه «بیزینس ریکوردر»، برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل، نشست مجمع عمومی سازمان ملل به صورت مجازی و بدون حضور مقام‌های کشورهای عضو برگزار می‌شود.

طبق اعلام سایت سازمان ملل، موعد برگزاری هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ۱۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور تا ۹ مهر) است.

به نوشته پایگاه بیزینس ریکوردر، رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل در نامه به کشورهای عضو خبر داده که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جهان نشست امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در نامه «تیجانی محمد بانده» دیپلمات اهل نیجریه و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تاریخ برگزاری نشست مجمع ۲۲ تا ۲۹ سپتامبر (۱ تا ۸ مهر) اعلام شده است.

او در این نامه به کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل خواسته است که حداقل پنج روز قبل از آغاز نشست مجمع فایل نهایتا ۱۵ دقیقه‌ای سخنرانی روسای جمهور، نخست‌وزیران یا نمایندگانشان در سازمان ملل را به این سازمان تحویل دهند.

رئیس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل همچنین اعلام کرد، در نشست مجمع عمومی یک دیپلمات از هر کشور عضو می‌تواند حاضر باشد. در این نشست امکان پخش کردن سخنرانی یا قرائت آن از تریبون مجمع عمومی وجود دارد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرده بود، به دلیل بحران جهانی همه گیری ویروس کرونا امکان برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران کشورها امری بعید است.

از زمان تاسیس سازمان ملل در سال ۱۹۴۵، نشست مجمع عمومی تا به حال لغو نشده است اما دو بار در سال‌های ۲۰۰۱ به خاطر حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا و در سال ۱۹۶۴ به خاطر بحران اقتصادی به تعویق افتاد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ۱۱ سپتامبر جهان سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل ویروس نشست مجمع عمومی سازمان ملل همه گیری ویروس کرونا نامه به کشورهای عضو سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، باکو پایتخت آذربایجان از چهارشنبه (12 اردیبهشت) لغایت جمعه (14 اردیبهشت) میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین نشست رهبران ادیان با حضور رهبران ادیان و نمایندگان سازمان‌های دینی و اجتماعی از سراسر جهان با عنوان «تقویت اعتماد از طریق گفتمان بین ادیان» در باکو برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری