Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با از اتمام تدوین نقشه صادراتی استان زنجان خبرداد و گفت: نقشه راه صادراتی استان زنجان آماده بود و هفته آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکلات صادرات محصولات تولیدی واحدهای صنعتی استان زنجان اظهار کرد: صادر کنندگان توان مقابله با تحریم‌ها را دارند اما متاسفانه از تحریم‌ها داخلی نمی‌توانند عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نقشه راه صادراتی استان زنجان تدوین شده است تصریح کرد: هفته آینده نقشه راه صادراتی استان زنجان رونمایی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان اگر بتوانیم نقشه صادراتی استان را به عنوان سند به ثبت برسانیم قطعا در روند صادرات استان تاثیر گذار خواهد بود افزود: بیش از 70 درصد صادرات استان زنجان شمش روی و محصولات واحدهای روی است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تغییر سبد صادراتی در استان زنجان اتفاق بیفتد افزود: با افزایش تنوع صادراتی قطعا در استان زنجان رونق صادرات و به دنبال آن رونق اقتصادی اتفاق می‌افتد.

یگانه‌فرد بیان کرد: کشورهای مبدا صادراتی استان زنجان نیز باید افزایش یابد تا در برخی مواقع با بسته شدن راه ارتباطی یک کشور مشکلی در حوزه صادرات استان زنجان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه از 15 خرداد ماه مرز‌ها جهت مبادلات کالا بازگشایی شده و صادرات به حالت عادی برگشته است عنوان کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی با مسائل ارزی مواجه شدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه واحدهای روی در استان زنجان با مشکل واردات مواد اولیه مواجه شدند برای اینکه این واحدها واردات خاک را به صورت موقت انجام می‌دهند و در این راستا تبادل ارزی اتفاق نمی‌افتد گفت: دولت به دنبال دریافت ارز از این واحدها است در حالی که تبادل ارزی در میان نیست و واردات خاک به صورت موقت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به غیر از کشور ترکیه کشورهای دیگری برای مبدا صادراتی استان زنجان شناسایی شده است افزود: اگر براساس نقشه صادراتی بخواهیم جلو برویم کمی در صادرات استان زنجان تحول ایجاد خواهد شد.

یگانه‌فرد با تاکید براینکه ظرفیت‌های صادراتی استان زنجان احصا شده است خاطر نشان کرد: 10 کشور به عنوان مبدا صادراتی استان زنجان شناسایی شده است که در حال حاضر صادرات استان به این کشورها نزدیک صفر است.

وی با اشاره به اینکه بازار هدف صادراتی استان زنجان شناسایی شده و برای واحدهای تولیدی استان زنجان معرفی خواهد شد عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تولیدکنندگان را در نمایشگاه‌های مختلف در خارج از کشور مشارکت دهیم و همچنین جهت افزایش ارتباط تجار زنجان با بازرگانان کشورهای هدف صادراتی اقدام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرکنندگان ما در داخل هم با مشکلات ارزی مواجه هستند افزود: صادر کنندگان می‌توانند از سد تحریم‌ها عبور کنند ولی امروز قوانین دست و پا گیر داخلی مانع بزرگی برای حوزه صادرات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان استان زنجان صادرات استان یگانه فرد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت ورود کرده و کالاهای مازاد را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کند.

ایران در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به خودکفایی رسیده و در این زمینه می‌تواند درآمدزایی ارزی داشته باشد. ظرفیت کشور در تولید گوشت مرغ سالانه ۳ میلیون تن بوده که این آمار ضمن تأمین داخل می‌تواند بازار صادراتی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ورود محصولات کشاورزی بر بازارهای جهانی گفته، وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است. بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

علی ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست. به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است. در دنیا صادرات مورد حمایت دولت‌ها بوده و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد. این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

تلاش برای بازار سازی

قیمت هر کیلو گرم مرغ سال گذشته ۷۳ هزار تومان تعیین شد که این عدد بین ۷۸ تا ۹۵ هزار تومان در نوسان بود. در مقطعی با کاهش حجم جوجه‌ریزی قیمت گوشت مرغ به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسید که با ورود وزارت جهاد کشاورزی و رساندن جوجه‌ریزی به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه آرامش به بازار گوشت مرغ بازگشت.

در حال حاضر هنوز قیمت جدید تعیین نشده و هر کیلو گرم گوشت مرغ به مبلغ ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال در حال خدمات رسانی به زنجیره مرغداری کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، صنعت مرغداری ایران وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی با مرغداران هستیم. زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتر، تولید انجام شود.

‌حسین شیرزاد نسبت به جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد از سطح بازار عنوان کرده، در حال حاضر شرکت‌ها و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و شرکت پشتیبانی امور دام با تمام ظرفیت متعهد به خرید مرغ است؛ به طوری که در یک ماه گذشته رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن رقم خورده است. در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

گفتنی است؛ امسال واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شده و تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

حسین شیرزاد تاکید دارد، صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. قطعاً باید کریدورهای صادراتی فعال شود و صادرات موفق وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم.

در این زمینه ضروری است تعداد کشتارگاه‌ها متناسب سازی شده و مدیریت صادرات مرغ به لحاظ کیفی تقویت شود. ‌

کد خبر 6089725 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»