Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین از کرمان : حجت‌الاسلام حسین جلالی ، با اشاره به اولویت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در مجلس یازدهم اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات اقتصادی از مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم است.

وی ادامه داد: بر اساس پیام مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد و فرهنگ در اولویت است و رهبر معظم انقلاب از مصادیق اقتصاد به چند نکته اشاره کردند که واقعا دغدغه امروز نمایندگان مردم در مجلس یازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی یکی از این نکات را مسئله اشتغال دانست و افزود: اشتغال و بیکاری جوانان از معضلات مهم کشور است که مجلس شورای اسلامی باید برای آن برنامه جدی داشته باشد.

وی معیشت و رفاه مردم را از دیگر نکات مهم و مورد توجه مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: وضعیت معیشتی مردم در حال حاضر خیلی نگران کننده است و عده زیادی از مردم زیر خط فقر هستند.

جلالی با اشاره به اینکه شکاف طبقاتی بین دهک‌های پایین و بالای جامعه بسیار زیاد شده است افزود: متاسفانه سطح زندگی مردم کاهش یافته، سفره‌های زندگی مردم کوچک شده و گرانی و تورم افسارگسیخته بالا رفته است.

وی یکی از دلایل اصلی گرانی در جامعه را عدم نظارت بر بازار دانست و تصریح کرد: هیچ توجیه و منطقی پشت این گرانی نیست و کاهش پول ملی در تورم، گرانی‌ها، حقوق مردم و زندگی‌ها خود را نشان داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه کارها را نمی‌توان در چهار سال مجلس یازدهم انجام داد اما باید تلاش کرد و راهکارهای کارشناسی شده را پیگیری کنیم افزود: سرمایه در اسلام در سه موضوع خدماتی، تولیدی و توانمندسازی که تکافل اجتماعی تعریف شده است.

جلالی با بیان اینکه بقیه اقدامات غیر از این سه موضوع دلال بازی است تصریح کرد: پول باید در این سه مسیر خدماتی، تولید و سرمایه‌گذاری و یا توانمندسازی محرومین هزینه شود.

وی با ابزار تاسف از اینکه امروز پول از راه‌هایی به‌دست می‌آید که از نظر قرآن کریم صحیح نیست افزود: راکد کردن سرمایه مانند خریدن زمین و نگهداری آن تا گران شود و بعد بفروشند کار اقتصادی درستی ندانست.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خریدن خودرو، دلار، سکه، زمین و مسکن و نگهداری آنها با نیت افزایش قیمت و بعد فروختن آن کار درستی نیست و باعث مشکلات اقتصادی می‌شود که امروز شاهد آن در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مالیات عاید بر سرمایه باید بر روی زمین و مسکن قرار داد تا از این احتکار و راکد شدن سرمایه در کشور جلوگیری کرد گفت: نقدینگی باید به سمت تولید برود تا هم اشتغال ایجاد شود و هم روزانه تولید افزایش پیدا کند.

48

کد خبر 1398371

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در مجلس یازدهم دست لابی‌های پنهان را بستیم»، گفت: بعد از ۴۵ سال تمام جداول بودجه در صحن علنی مجلس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

«ملت عزیز ایران، این تحول را جدی بگیرید! 

‏تمام جداول ریز و درشت بودجه، پس از ۴۵ سال، از پشت درهای بسته خارج شد و شفاف به صحن علنی مجلس آمد. معتقدیم ریال به ریال بودجه کشور حق‌الناس و متعلق به عموم مردم است. در مجلس یازدهم، دست لابی‌های پنهان را بستیم.»

امسال برای اولین بار مجلس جدوال بودجه ۱۴۰۳ را در صحن علنی بررسی کرد. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی، تنها احکام و سقف منابع و مصارف لوایح بودجه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

بررسی جداول در مجلس نیز براساس اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛ بدین شکل که ابتدا مجلس بخش اول لایحه بودجه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند و بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌رسد.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه به پایان رسید و برای اعمال نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است