Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام همت‌پور گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در خوزستان تاکنون بیش از یک‌میلیون ماسک و قریب به ۱۰ هزار گان توسط گروه‌های جهادی مسجدی تهیه و به‌صورت رایگان در اختیار مردم و کادر درمانی قرار گرفته است.

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در بدو بروز بیماری کرونا اگرچه به دستور ستاد ملی کرونا تمامی اماکن مقدس مذهبی به خصوص مساجد تعطیل شدند اما جوانان مسجدی با لبیک به بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به ضدعفونی معابر و اماکن در سطح محلات اقدام کرده و به یاری هموطنان بی‌بضاعت و مستضعف در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در شهرها و توزیع میان نیازمندان شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر انجام فعالیت‌های فوق در فضای مجازی نیز اقدام به برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی و قرآنی کرده و با تولید محتوا و کلیپ‌های اخلاقی کوتاه از سخنان شخصیت‌های معنوی و علما در ارتقای اخلاق دینی مخاطبان فعالیت‌های چشم‌گیری صورت پذیرفت.

 

وی با بیان اینکه همچنین در شب‌های قدر نیز ادعیه به‌صورت زنده از صفحه اختصاصی مجازی کانون‌های مساجد برای مخاطبان پخش شد اضافه کرد: علاوه بر آن در فضای مجازی جهت آگاهی‌بخشی عامه مردم، رعایت اصول بهداشتی در ایام کرونا و تشویق به در خانه ماندن، پوستر، کلیپ‌های کوتاه، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و ... تهیه و در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از یک‌میلیون ماسک و قریب به 10 هزار گان توسط گروه‌های جهادی مسجدی تهیه و به‌صورت رایگان در اختیار مردم و کادر درمانی قرار گرفته است عنوان کرد: همچنین بسته‌‎های بهداشتی به خصوص مواد ضدعفونی کننده به‌صورت رایگان اهدا شد.

 

وی به اجرای پویش اهدای خون، احسان مالکین و ... به همت کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و اذعان داشت: از دیگر اقدامات کانون‌های مساجد تهیه و توزیع میان‌وعده شامل (میوه و آب‌میوه) ویژه کادر درمانی بیمارستان‌های معین کرونا از سوی بچه‌های مساجد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان ابراز کرد: بیش از سه مرتبه به همراه جوانان مسجدی با رعایت اصول بهداشتی با کادر درمان بیمارستان کرونایی دیدار کردیم و از زحمات این عزیزان تقدیر شد که این امر در روحیه جهادگران عرصه سلامت تاثیر بسزایی داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه فعالیت‌های گسترده فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و خدماتی کانون های مساجد توسط خبرگزاری‌های استانی و کشوری به خوبی پوشش داده شد و در انعکاس اخبار و اطلاعات مساجد نقش خوبی ایفا کردند.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور ادامه داد: یکی از توفیقات ستاد فهما راه‌اندازی و افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی فهما در کشور و کلیه استان‌ جهت انعکاس اخبار و اطلاعات کانون‌های مساجد بود که 18 خرداد آئین رونمایی از صفحه اختصاصی پایگاه اطلاع‌‌سانی فهما خوزستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مدیرکل روابط عمومی و امور بین المللی استانداری خوزستان برگزار و از سه خبرگزاری فعال شبستان، ایکنا و رسا تقدیر شد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم گوشه‌ای از فعالیت‌های مخلصانه بچه‌های مساجد را در صفحه اختصاصی فهما خوزستان به رشته تحریر و تصویر درآوریم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا خوزستان کانون های مساجد کانون های مساجد حجت الاسلام همت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  استان خوزستان با وجود آنکه عمده ترین منابع آبی آب های سطحی را دارد در معرض فرونشست زمین قرار دارد گفت: در این منطقه فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است. 

وی یاد آور شد: طبق بررسی های صورت گرفته  این فرونشست زمین در مساحتی نزدیک به ۲۰هزار کیلومتر، حدود ۳۰درصد مساحت  استان خوزستان را در برگرفته  و این منطقه تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است‌.

بیت الهی اظهار کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خوزستان ، وسعت بالا و مقدار متوسط پائین نرخ سالیانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است. 

وی با بیان اینکه اثر فرونشست زمین را در زمین های هموار  ایذه،  بهبهان، شوش، دزفول،الوان، اهواز،بستان، دشت آزادگان،بندرماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی  شناسائی شده است  افزود:  نرخ سالیانه فرونشست در این مناطق کمتر از ۵ سانتی متر است و  در شوش ۷ سانتی متر و شهرستان اهواز ۶ سانتی متر در سال نیز برآورد شده است. 

او تاکید کرد:کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان ها دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه های فرونشستی زمین در استان خوزستان است.

بیت الهی  با بیان اینکه  ۶ هزار بنای تاریخی، ورزشگاه نقش جهان، ۲ پالایشگاه، ۳ فرودگاه و ۲/۵ میلیون نفر در معرض تهدید فرونشست زمین قرار دارند افزود:  فرونشست در اصفهان به صورت ویژه به مرحله اضطراری رسیده است و در مطالعه موردی فرونشست را در اصفهان بررسی کردیم و امیدواریم به‌صورت پایلوت بتوان راهکارهای مهار این پدیده را در این استان اجرائی کرد.
او تصریح کرد: مهار پدیده فرونشست تدریجی صورت می‌گیرد و فرونشست در اصفهان متوقف نشده و کماکان با نرخ بیشینه حدود ۱۵ سانتی‌متر در سال در حال پیشروی است.

وی بیان کرد:  چنانچه جریان دائمی زاینده‌رود با کنترل بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی برقرار شود، می‌توان در بازه زمانی ۱۵ساله شاهد مهار فرونشست در اصفهان بود، جریان دائمی زاینده‌رود به عنوان شاهرگ اصفهان می‌تواند به کنترل پدیده فرونشست در اصفهان کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز