Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی‌ ابن‌سینا با بیان اینکه کرونا تا دو سال آینده با ماست و باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم گفت: کرونا موجب توسعه الکترونیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رشید حیدری‌مقدم ظهر امروز در مجمع بسیجیان استان همدان اظهار کرد: استنباط ما این بود که ویروس کرونا یک جنگ بیولوژیک است و هنوز هم گستره آن فراتر از شیوع یک ویروس است زیرا این ویروس هر بار روی دیگری از خود نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشورهایی که از کرونا جان سالم به در می‌برند از نظر اقتصادی، اجتماعی و سلامت از سایر کشورها پیشروتر خواهند بود گفت: بزرگترین دستاورد کرونا نزدیک کردن بشریت به خدا بود و معادلات به سمت دین و معنویت تغییر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه تمام کشورهایی که لاف قدرت می‌زدند در مقابله با کرونا کاری از پیش نبرده و پوچ بودند افزود: کشورهایی ما را از نظر سلامت پایین می‌دانستند، این در حالی است که ما اکنون ۸۲ میلیون نفر را از طریق سامانه سیب مانیتور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تبعیض نژادی در آمریکا وجود داشت اما در ایام کرونا عیان شد تصریح کرد: ۴۰ میلیون بیکار در آمریکا نمایان شده که این موضوع نشان می‌دهد این کشور چه وضعیتی دارد.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه اگر ساختار و حکومتی نتواند خود را با وضعیت موجود تطبیق دهد، در دنیا جایی ندارد بیان کرد: بخواهیم یا نخواهیم دو سال با این ویروس درگیریم اما باید یاد بگیریم چگونه با این ویروس زندگی کنیم.

 وی با بیان اینکه سختی جنگ و درگیری با کرونا از جنگ تحمیلی نیز سخت‌تر است تأکید کرد: جنگ‌های بعدی نیز نرم‌افزاری است بنابراین باید مقابله با آن را بیاموزیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب کرونا توسعه تجارت الکترونیک است تصریح کرد: محققی از دانشگاه هاروارد تحقیقاتی داشته که نشان می‌دهد کرونا موجب از بین رفتن ۷۰ درصد مشاغل می‌شود بنابراین باید همه به سمت توسعه IT حرکت کنند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که صدای توسعه و بستر IT را نشناسند، کشور فقیری خواهند بود بیان کرد: باید نگاهمان را به مدیریت و اقتدار ملی تغییر دهیم، اگر نتوانیم بازار، اقتصاد و کف بازار را مدیریت کنیم و تجاری‌سازی و الکترونیک نداشته باشیم، عقب خواهیم ماند.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه از این پس دانشگاه‌های ما مجازی می‌شوند یادآور شد: دانشگاه‌های ما باید بتوانند مجازی پیش روند و در این مدت زمان کوتاه اتفاقات خوبی افتاده است.

وی با اشاره به سامانه سیب خاطرنشان کرد: در هیج جای دنیا این پتانسیل وجود ندارد زیرا ما از طریق این سامانه ۸۲ میلیون نفر را مدیریت می‌کنیم و همه اطلاعات و جزییات سلامت افراد در این سامانه قابل رویت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه جمهوری اسلامی اقتدارش بر مبنای شعار نبوده و مبتنی بر کار بنیادی است گفت: اگر از این وضعیت عبور کنیم در کنترل بیماری کرونا هیچ کشوری اندازه ما موفق نبوده است‌.

وی گفت: در کشور ما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۱۷ نفر مبتلا به کووید ۱۹ بوده در حالی که در استان همدان ۶۷ نفر مبتلا شده‌اند یعنی در همدان کمتر از ۳۰ درصد جمعیت مبتلا شده‌اند که این امر نشان از همدلی و همراهی مردم استان بوده است.

حیدری‌مقدم بیان کرد: اطمینان داشته باشید ما در حوزه سلامت با تمام وجود و با آخرین نفس و توان از سلامت مردم دفاع می‌کنیم و کوچکترین کم کاری نخواهیم داشت.

وی در پایان ضمن درخواست از همه مردم مبنی بر اینکه این بیماری را جدی بگیرید افزود: نباید حساسیت جامعه را کاهش دهیم بلکه باید ماسک، شستشوی دست و فاصله‌گذاری اجتماعی همواره مدنظر قرار گیرد تا با این سه مورد بر ویروس غلبه کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: حیدری مقدم توسعه تجارت الکترونیک ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد

رهبر انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی اظهار کرد که آمریکا برخلاف اظهارات فریبکارانه مقاماتش به دنبال ادامه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه است و جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور کذب ادعاهای مقامات کاخ سفید را آشکار کرد.

به گزارش ایسنا، «عبد الملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت: صحبت درباره گورهای جمعی در غزه گسترده شده است و ۱۴۰ قبر توسط دشمن صهیونیستی حفر شده است. دشمن صدها فرد را اعدام و آنها را در گورهای جمعی دفن کرد و مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه بیماران و پرسنل پزشکی شد.

طبق گزارش شبکه المیادین، الحوثی درباره بندر شناور آمریکا در غزه نیز تاکید کرد: آمریکایی‌ها تحت عنوان اسکله شناور به دنبال فراهم کردن زمینه حضور نظامی برای خود و انگلیسی‌ها هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق گذرگاه دریایی کمک‌های ارائه شده به ملت فلسطین در نوار غزه را کنترل کنند و جاه‌طلبی‌هایی برای کسب ثروت دارند. آمریکایی‌ها مخالف آتش‌بس بوده و خواهان ادامه نسل‌کشی در غزه هستند.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و تظاهرات همبستگی دانشجویان با ملت فلسطین نیز اظهار کرد: از ۲ هفته پیش، دانشجویان در ۷۹ دانشگاه آمریکایی در حال تظاهرات هستند و فعالیت آنها به دانشگاه‌های دیگر گسترش یافته و آنها خواستار پایان دادن به تجاوز به غزه شدند.

وی در این باره ادامه داد: نهادها و سازمان‌های حامی دشمن در پی این جنبش دانشجویی دیوانه شده‌اند و نتانیاهو آنها را «نازی» توصیف کرد. فعالیت مسالمت‌آمیز دانشجویی مقامات آمریکایی را رسوا و کذب اظهارات آنها را برملا کرد؛ چراکه آنها این فعالیت را تحمل نکردند.

الحوثی اضافه کرد: جهان امروز شاهد گستردگی خشونت بیش از حد و تلاش برای تحقیر و ارعاب در جریان دستگیری دانشجویان غیرمسلح و برخی از اساتید دانشگاه در آمریکاست و عملیات بازداشت و ارعاب در دانشگاه‌های آمریکا بیشتر شبیه حمله نظامی اراذل و اوباش به دانشجویان دختر و پسر است.

وی ادامه داد: دستبند زدن و توهین به یک زن با درجه استادی نشان‌دهنده فریبکاری آمریکا و لبیک به ندای دستیابی به حقوق و آزادی‌هاست. نگرانی آمریکا از جنبش دانشجویی و رفتار خشونت‌آمیز با تظاهرکنندگان، مؤید تأثیر این جنبش است.

الحوثی در انتقاد به عملکرد برخی کشورهای عربی در قبال جنگ در غزه نیز تاکید کرد: سکوتی که در اکثر کشورهای عربی دیده می‌شود، شرم‌آور است و به هیچ‌وجه با ماهیت تعلق به اسلام و مسئولیت انسانی سازگار نیست.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟