Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی ( ۲۰ الی ۲۶ خرداد ) در دیدار اعضای هیات ورزش‌های زوخانه‌ای شهرستان افزود: با گسترش این ورزش ایرانی اسلامی می‌توان منش و رفتارهای اخلاقی و ایمان و اخلاص را در جامعه گسترش داد.

وی ادامه داد: ورزشکاران به خصوص فعالان این رشته معنوی باید همواره در مسیر کسب فضایل انسانی و فرهنگی بر اساس آموزه‌های دینی و انقلابی حرکت کنند که عزت و سعادت هر انسانی در گروی عمل به وظایفی است که آنها به عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز با قدردانی از تلاش‌های مسوولان ورزش به خصوص این رشته اظهار کرد: باید زمینه حضور جوانان را در میدان‌های سالم ورزشی بر اساس اهداف و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی فراهم کنیم .

محی‌الدینی بیان کرد: جامعه سالم در طراز انقلاب اسلامی آن است که همه مردم و جوانان به ورزش عنایت ویژه ای داشته باشند و در کنار آن همگان به اهداف و ارزش‌های دینی و انقلابی پایبند باشند که این امر رسالتی مهم و تعیین‌کننده در جامعه اسلامی است.

همچنین رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای مهریز ۲۰ خرداد ماه جاری به ایرنا گفته بود: جوانان روستاهای بخش مرکزی شهرستان علاقه زیادی به این ورزش ملی و مذهبی دارند که به علت نبود مکان مناسب از انجام آن محروم هستند، این هیات آماده همکاری با خیران در ساخت ۱۰ فضای ورزشی مورد نیاز این رشته است.

سیدعباس طباطبایی افزود: تاکنون پنج زورخانه در شهرستان مهریز و برخی روستاهای بخش مرکزی  ایجاد شده که به هیچ وجه با توجه به جمعیت ۵۵ هزار نفری منطقه کافی نیست .

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ باستانی‌کار در منطقه فعال هستند ادامه داد: ایجاد زورخانه در برخی دهستان‌ها به خصوص در بهادران، میانکوه و تنگچنار به خاطر جمیت زیاد نسبت به سایر مناطق بیشتر احساس می‌شود.

به گفته طباطبایی، به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی برنامه‌های مختلفی در این شهرستان پیش‌بینی شده که اهم آنها برگزاری مراسم باستانی، دیدار با مسوولان و ترویج فرهنگ والای ورزش جوانمردی است.

نود و ششمین زورخانه یزد با نام شهید رضا صیادی از شهدای نیروی انتظامی سه‌شنبه هفته جاری با حضور جمعی از مسوولان و ورزشکاران در محل یگان ویژه مرکز این استان افتتاح شد.

این مجموعه در داخل یگان انتظامی با ۱۰۰ میلیون ریال هزینه و ۷۰ مترمربع زیربنا ساخته شد. 

۲۰ خرداددماه  مطابق با ۱۷ شوال سالروز نبرد حماسی و عادلانه امام علی (ع) با عمربن‌عبدود در جنگ خیبر است در تقویم رسمی کشور به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شد.

سه هزار ورزشکار در ۳۰ هیأت ورزشی شهرستان مهریز فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کمک های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کمک های مردمی مهریز ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عبدالمجید کشوری در این دوره از مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ۷۰ نفر از مددجویان زندان های استان در قالب شش تیم شرکت کردند که افراد برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مددجویان زندان‌های استان در مسابقات کشوری مقام سوم را کسب کردند، افزود: این مسابقات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود