Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@22:01:37 GMT

تشدید تنش ها میان مردم چینی با آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۶۳۴۲

تشدید تنش ها میان مردم چینی با آمریکا

به گزارش افکارنیوز،

یک روز بعد از انتشار اخباری مبنی بر احتمال بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر ووهان چین، شماری از کاربران چینی با انتشار پست هایی در شبکه های اجتماعی، مخالفت خود را با بازگشایی کنسولگری آمریکا در این شهر اعلام کردند.

اخبار بین الملل-پس از شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان واقع در مرکز چین در پایان ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، آمریکا کنسولگری خود در این شهر را تعطیل و دیپلمات هایش را از این شهر خارج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بتازگی گزارش شده است که این کشور در حال بررسی موضوع بازگشایی این مرکز دیپلماتیک در شهر ووهان است اما دولت آمریکا تاکید می کند که پس از کرونا روابطش با چین در مقطع حساسی قرار گرفته است.

روزنامه گلوبال تایمز از رسانه های خبری حزب حاکم چین نوشت که شماری از کاربران چینی با شنیدن این خبر، نارضایتی خود را از آن اعلام و با گشایش این کنسولگری مخالفت کرده اند.

بنا به این گزارش، کاربران چینی با انتشار دیدگاه های خود آورده اند که اولا آمریکا پس از شیوع کرونا اتهامات زیادی متوجه چین کرده است از طرف دیگر شمار مبتلایان به کرونا در آن کشور از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است.

برخی از آنها نوشته اند معلوم نیست دیپلمات های آمریکایی چرا می خواهند برگردند حتما باز هم آماده می شوند درباره چین شایعه سازی کنند اما بدانند که چین موفق به مهار ویروس شده است.

کنسولگری آمریکا یک روز پس از اعلام قرنطینه شهر ووهان در مرکز چین به دلیل گسترده شدن بیماری، بسته شد و قرار است براساس اعلام رسانه ها روز ۲۲ ژوئن / / بازگشایی شود.

کاربران ابراز ناخرسندی کرده و آورده اند که لازم است که دولت چین برای بازگشت این افراد سختگیری کند زیرا کرونا در آمریکا به شکل گسترده ای دیگران را مبتلا می کند.

برخی از کاربران از دولت چین خواسته اند برای این افراد محدودیت هایی چون قرنطینه ۲۱ روزه در نظر بگیرد و چندین بار آنها را مورد آزمایش کرونا قرار دهد زیرا خطر ابتلای آنها به کرونا و شیوع دوباره آن در میان ساکنان ووهان وجود دارد.

شمار زیادی از این کاربران چینی "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا را هدف قرار داده و نوشته اند: کسی که دایما به چین در شیوع کرونا تهمت و افترا می زند بهتر است افراد خود را به ووهان چین برنگرداند.

کاربران دیگری هم اضافه کرده اند که ووهان الان از تمام خاک آمریکا امن تر است و آنها در حال فرار از آمریکا هستند تا به این شهر بیایند و شاید هم می آیند تا اطلاعات جمع آوری کنند و باز هم با توسل به آنها به چین بتازند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا چینی کرونا چین آمریکا کرونا کاربران چینی شهر ووهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان

حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر هشدار‌های سطح نارنجی و سطح زرد هواشناسی گفت: به دلیل مخاطرات تندباد‌های لحظه‌ای و رگبار و بارش تگرگ شدید آنی و امکان بروز رعد و برق‌های مهیب، مردم در شهرستان‌ها و جزایر، از تردد غیرضروری، انجام تفریحات دریایی، تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند.

وی  افزود: دریانوردان و صیادان از تردد شناور‌های مسافری و تجاری و صیادی در بنادر نیز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: آبگرفتگی معابر شهری و برون شهری بویژه آبنماها، حرکت سیلاب رودخانه‌های بالادستی، افتادگی تیر‌های برق نیز خطرناک خواهد بود.

حسن‌زاده افزود: مردم هیچگونه رفت و آمد غیرضروری درون شهری نداشته باشند و از توقف لحظه‌ای نیز در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان