Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که بخش قابل توجهی از کارگاه‌های تولیدی راکد است،برخی به نام تولید، تسهیلات بانکی دریافت کرده و در جای دیگر صرف می‌کنند ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام سید کاظم موسوی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که چرا نمایندگان پیگیر انحرافات در سرمایه گذاری‌های سطح استان نیستند، گفت: سرمایه‌گذاری سلیقه‌ای نتیجه بخش نیست و سرمایه گذار باید سرمایه بیاورد و در ادامه دولت به هزینه کرد آن سرمایه، نظارت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه وظیفه نماینده هم نظارت بر حسن اجرای قانون است، ادامه داد: این یکی از دردهای بزرگ کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است که گروهی تسهیلات می‌گیرند و در جای دیگر صرف می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد: صنعتگران را به تسهیلات بانکی وابسته نکنیدخراسان رضوی|نقش بانک‌ها در تحقق شعار سال چیست؟/ ضرورت تمرکززدایی تسهیلات بانکیکلید جهش تولید؛ تناسب نرخ تسهیلات بانکی با ارزش افزوده صنایع

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک برای مقابله با این روند بنده به عنوان نماینده مردم از قدرت نظارتی استفاده خواهم کرد تا جلوی مفسده گرفته شده و تهدید به فرصت تبدیل شود.

تعداد بیکاران در اردبیل بیش از 60 هزار نفر است

موسوی در خصوص برنامه پیشنهادی خود برای اشتغال‌زایی جوانان نیز گفت: حدود 60- 70 هزار بیکار در استان داریم و این در حالی است که در گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به کار گیری جوانان متعهد را در اولویت دانسته و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی را در استان‌‌ها مطرح کرده است.

وی تاکید کرد: اینکه دولت هر سال بازنشسته‌ها را کنار بگذارد و با آزمون استخدامی تعدادی را جذب کند، لازم است اما کافی نیست و باید فرصت‌های شغلی دیگری برای جوانان فراهم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است بهترین مسیر اشتغال زایی برای جوانان شرکت‌های دانش بنیان است و در بخش‌های مختلف همچون پزشکی، فن آوری و غیره می‌تواند فرصت‌های شغلی فراهم سازد.

به گفته نماینده مجلس، این اقدام زمان بر است و هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند ادعا کند در کوتاه مدت می‌تواند برای 60 هزار نفر شغل ایجاد کند؛ بلکه به مرور زمان این موضوع عملیاتی خواهد شد.

دولت نقدینگی کافی برای تکمیل پروژه‌ها ندارد

موسوی همچنین در خصوص راهکارهای پیشنهادی خود به استان برای بهبود درآمد به ویژه از محلی به غیر از مالیات ادامه داد: در سطح کشور 300 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است و این مبلغ می‌تواند در پروژه‌های کلان عمرانی به کار گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین افزود: پرداخت مالیات مطابق آموزه‌های دینی و مطابق تاکید قانون است و در وضعیت فعلی دولت نقدینگی کافی برای تکمیل پروژه‌ها ندارد بلکه از طریق مالیات می‌تواند برخی پروژه‌ها را اجرا کند.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش مالیات‌ها هراسی درجامعه ایجاد کرده و چرا راهکاری برای درآمدزایی از منابع دیگراندیشیده نمی‌شود، گفت: مالیات مانع کسب و کار نیست، بلکه نوعی همکاری بین دولت و همنوعان است.

وی در خصوص بانکداری بدون ربا نیز تاکید کرد: فردی که به دنبال تولید و راه اندازی یک کارخانه است به بانک مراجعه می‌کند و در قالب قرارداد منعقده هم بانک و هم آن فرد زیر دین هستند و شرایط قرارداد کاملا مشخص شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای دستیابی به بانکداری بدون ربا به شیوه خاصی اشاره نکرد و گفت: ما به بانکداری اسلامی معتقدیم و رقم برخی تسهیلات مقبول نیست.

اردبیل باید حق آبه‌های خود را احیا کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران که چه اقدامی برای توسعه کشاورزی اردبیل اندیشیده شده است، اظهار کرد: بنده به منظور حل و فصل مشکلات سیب زمینی کاران اردبیل، گندم کاران مغان و باغداران مشگین شهر، گرمی و خلخال با وزیر جهاد کشاورزی جلسه داشتم.

وی افزود: اردبیل در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت مستعد است اما در صنعت دچار ضعیف است، در گردشگری بودجه کافی ندارد و در کشاورزی فاقد صنایع تبدیلی و حتی انبارهای مکانیزاسیون است.

موسوی با بیان اینکه این وضعیت موجب شده تا محصول کشاورز دست دلال بیفتد و به بهای پایین به فروش رود، اظهار کرد: از سویی کشاورز قادر به تامین آب برای کشاورزی نیست. لازم است حق آبه‌های ما از ارس و قزل اوزن تامین شود و لازم است سدهای معیشتی و بتنی اجرا شودو ضروری است به نیاز واقعی کشاورز پاسخ داده شود.

وی یکی دیگر از نیازمندی‌های استان را منطقه آزاد تجاری دانست و گفت: اینکه کاری کردند بررسی مناطق آزاد به مجمع تشخیص برود حرکت قابل قبولی نبود و بازگرداندن آن به مجلس انرژی بر خواهد بود.

کشت و صنعت را گرفتار ثمن بخس کردند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد که با حضور در کمیسیون اقتصاد موضوع منطقه آزاد اردبیل را با جدیت پیگیری کند.

وی همچنین با اشاره به جذب اعتبارات مناسب در حوزه راه استان ابراز امیدواری کرد سال آینده سوت قطار در استان شنیده شود.

موسوی معتقد است راه آهن اربیل در وضعیت فعلی یک پروژه ابتر است و باید ادامه یافته و شمال استان به جنوب متصل شود و این تنها راهکار خروج اردبیل از بن بست خواهد بود.

این نماینده در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان به بهای ناچیز هم اضافه کرد: کشت و صنعت با ثمن بخس معامله شده است و در حال حاضر قوه قضاییه به پرونده آن ورود کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسات مکرر با رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان بازرسی کشور و رئیس دیوان محاسبات داشته است، ادامه داد: این پرونده یا به ابطال می شود یا افزایش بها با قیمت کارشناسی بالاتر مطرح خواهد شد و انتظار داریم  هر اقدامی انجام می‌شود، مانع از تضییع حق مردم شود.

موسوی همچنین اظهار کرد: در صورتی که قیمت کشت و صنعت عادلانه شود، در ادامه طرح چهارخطه  محور اردبیل- پارس آباد اجرا خواهد شد.چرا که وضعیت فعلی جاده اردبیل- مغان مطلوب نیست.

اعتقادی به مدیر غیربومی ندارم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در عزل و نصب مدیران استانی دخالتی خواهد داشت یا نه، اضافه کرد: بنده کاری به انتصابات و تغییر و تحول‌ها ندارم مگر اینکه مدیری کار نکند و قرار باشد فرد افضل تری روی کار بیاید.

موسوی تصریح کرد: بنده به مدیر غیربومی معتقد نیستم و رقم مدیران غیربومی اردبیل افزایش یافته است. این در حالی است که در خود استان چهره‌های توانمند متعددی داریم که می‌تواند استاندار شود یا مدیر کل.

وی همچنین در خصوص حقوق صنفی خبرنگاران و ممانعت از شکایت دستگاه‌های اجراییو مدیران کل نیز اظهار کرد: خبرنگار باید در طرح واقعیت‌ها آزاد باشد و شکایت از خبرنگار به صلاح فرد شاکی نیست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شکایت از خبرنگار اقدام قابل تائیدی نیست مگر اینکه در رابطه با شخصیت و پست و مقام فرد ، مطلبی خلاف واقع مشاهده شود  که اگر از روی قرض ورزی باشد، برخورد می‌شود اما اگر برای بیان واقعیت است اشکالی نداشته و بیان واقعیت وظیفه رسانه‌ها است.

انتهای پیام/136/ش

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم اردبیل تسهیلات بانکی کشت و صنعت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ‌و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه رویداد دختران ایران با هدف تبیین الگوی سوم زن اسلامی و هویت بخشی به دختران ایران زمین در عرصه کنشگری و جریان‌سازی  با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار می‌شود.

زهره سادات لاجوردی، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معاونت پرورشی و معلمان پرورشی در مدارس نقش بسیار موثری می‌توانند داشته باشند. ارتباط با جوانان و نوجوانان را باید این معاونت‌ها یاد بگیرند، زیرا ارتباط مستمر و نزدیک با دانش‌آموزان بسیار مهم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرزندان دوازده سال در اختیار مدارس هستند؛ زمانی‌که از نزدیک نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که همه دانش‌آموزان توان خود را برای کسب رتبه در کنکور به‌کار می‌گیرند.

لاجوردی اظهار کرد: به دلیل عدم فعالیت معاونت‌های پرورشی و معلم‌های پرورشی نقص‌های بسیار زیادی مشاهده می‌شود و تحت تاثیر القائات کاذب دشمن قرار گرفتیم. در راه رسیدن به قله با فراز و نشیب‌هایی روبرو هستیم و این کار راحتی نیست و برای اینکه حرف خودمان را به جهانیان برسانیم باید از تمام موانع عبور کنیم.

وی افزود: دشمن امروز اولویت‌های مسئولان را عوض می‌کند و در سیاست‌گذاری‌ها دخالت می‌کند. باید با دقت بیشتر نفوذی‌هایی که در لباس دوست ظاهر می‌شوند را شناسایی کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مطابقت اندیشه‌ها باید با ارزش‌های اسلامی باشد، درغیراینصورت دچار خطا خواهیم شد.

لاجوردی با بیان اینکه مفاهیمی مثل تحول و گفتمان‌سازی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: موضوع تبیین با ارزش‌های دینی را در کنار این مفاهیم باید قرار دهیم. تببیین راهی است که باید انسان در آن قدم بردارد و این موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه روایت‌های ناصحیح باعث شده است که ما در راه اشتباه قدم برداریم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر ما روایت‌گری را درست انجام ندهیم، دشمن با استفاده از رسانه‌های خود راه غلط در بین آحاد مردم جا می‌اندازد.

لاجوردی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه فتنه‌ایی ایجاد شود، مردم باید آگاه شوند. قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود؛ اما مطالبه‌گری و حمایت مردم از فراجا به ارتقای جامعه اسلامی کمک می‌کند و این موضوع خون شهیدان را پایمال نمی‌کند.

به گزارش آنا، رویداد دختران ایران با حضور روایتگران نوجوانی ۶ تا ۷ ازدیبهشت در اردوگاه بین‌المللی باهنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است