Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مطابق آمارهای معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در کشور وجود دارد.

مجموع سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۹۵ هزار میلیارد تومان و میزان اشتغال‌زایی آنها ۴۴۶ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

از بین آنها ۶ هزار طرح جزو صنایع پیشران محسوب می‌شوند که نیازمند ۱۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بوده و ۲۵۹ هزار نفر اشتغال‌زایی به دنبال خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این آمارها، تعداد سه‌هزار و ۸۰۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰‌ درصد در کشور وجود دارد.

به افتتاح رساندن این طرح‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومانی است که برای ۱۶۲ هزار نفر اشتغال به ارمغان خواهند آورد.

از بین آنها تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ طرح جزو صنایع پیشران محسوب می‌شوند که نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بوده و اشتغال‌زایی ۹۳ هزار نفری به همراه خواهند داشت.

«سعید زرندی» ‌ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که از بین این طرح‌ها، ۲۰۰ طرح با دارا بودن شاخص‌هایی همچون تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، صادراتی بودن، استفاده از فناوری و کمک به رفع محرومیت مناطق کمتر توسعه یافته، انتخاب شده و تلاش می‌شود تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: جمع سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این طرح ها ۱۶۸ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان است که برای ۴۰ هزار و ۹۲۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.

برترین‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال

به گفته زرندی، بیشترین تعداد طرح های قابل بهره‌برداری یاد شده از بین ۲۰۰ طرح به ترتیب در استان‌های کرمان (با ۲۶ طرح)، یزد (با ۱۷ طرح) ‌و تهران (با ۱۱ طرح) خواهد بود.

وی افزود: استان‌های خوزستان با ۳۵ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان (برای چهار طرح)، کرمان با ۲۴ هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان (برای ۲۶ طرح) و فارس با ۱۸ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان (برای ۶ طرح)، به ترتیب بیشترین سرمایه‌گذاری را در طرح‌های قابل افتتاح تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ دارند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت خاطرنشان‌کرد:‌ بیشترین اشتغال‌زایی این طرح‌ها به ترتیب در استان‌های کرمان (با پنج هزار و ۵۳۲ نفر)، فارس (با چهار هزار و ۸۶۹ نفر) و یزد (با سه هزار و ۵۷۴ نفر) خواهد بود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح جهش تولید وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح جهش تولید هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اشتغال زایی وزارت صنعت طرح ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از افتتاح پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین‌شهر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات کلنگ‌زنی روشنایی نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر در پایان سال گذشته، خوشبختانه در کمتر از دو ماه از آغاز عملیات اجرایی آن، شاهد خرید تجهیزات، تیرگذاری و پایان پروژه روشنایی معابر این نواحی صنعتی هستیم که این موضوع، نشان از کار و تلاش جهادی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان دارد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است تا ضمن روشنایی معابر، میزان ضریب امنیت در این نواحی صنعتی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری با حمایت از واحدهای تولیدی امکان‌پذیر است و با اجرای پروژه‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، تلاش می‌شود، زمینه حضور سرمایه‌گذاران و رونق تولید و اشتغال در استان فراهم شود.

کد خبر 751143

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد