Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از منطقه غیزانیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تامین آب منطقه غیزانیه  از مشکلات عمده ای بوده که در هفته‌های اخیر تعدادی از دستگاه‌ها را درگیر کرده و همه تلاش می‌کنند تا هر چه سریعتر در حوزه آبرسانی اقدامات موثری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از عمده مشکلات این منطقه در زمنیه آبرسانی ، بحث زیرساخت‌های  انشعاب آبی است که از رودخانه کارون وارد این منطقه می‌شود افزود: تاکنون گام نخست شبکه آبرسانی به غیزانیه انجام شده اما هنوز در زمینه آبرسانی اتفاق خوبی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: وعده‌هایی داده شده تا روز شنبه آینده آب وارد شبکه شود و اگر این اقدام صورت گیرد بخشی از مشکلات برطرف می شود و باقی مانده کار انجام ۲۸ کیلومتر شبکه آبرسانی در گام دوم است که امید است مسوولان مربوطه و به ویژه وزارت نیرو در این زمینه تلاش مضاعفی صورت دهند.

وی بیان کرد: اکنون دستگاه‌های دولتی، گروه‌های جهادی و خیران پای کار هستند اما موضوع اصلی رساندن آب به غیزانیه کوچک در گام دوم است که می‌تواند بسیاری از مشکلات منطقه را برطرف کند تا دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر نباشد.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور افزود: وزارت نیرو ، دولت و خیران در کنار سپاه همگی باید در این زمینه تلاش کنیم تا برای آبرسانی دیگر نیازی به اقدامات کوتاه مدت نداشته باشیم.

وی همچنین به خدمت رسانی به مددجویان در این منطقه اشاره کرد و گفت: آب شرب و مصرف دام در این منطقه مشترک بوده و بسیاری از مردم از جمله مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، با این مشکل جدی روبه رو بودند که اکنون تعدادی تانکر در اختیار آنها قرار گرفته تا بتوانند آب شرب را از مصرف آب دام جدا کنند. 

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: روستاهای خوزستان تامین کننده گوشت، گندم و سایر محصولات کشاورزی هستند و اگر نیازهای آنها تامین نشود آنها نیز در زمینه تامین این محصولات با مشکل روبه رو می‌شوند که تبعات منفی آن برای استان است.
وی گفت: رسیدگی نکردن به روستاها ، حاشیه‌نشینی را افزایش می‌دهد و مشکلات استان بیشتر می‌شود و اگر می‌خواهیم روستاها تخلیه نشود باید به آنها رسیدگی شود.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.
بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

رییس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

در ۲۱خرداد اعلام شد که آب به مدار نخستین روستای غیزانیه رسید و اعتبارات قابل توجهی نیز در این خصوص برای تکمیل کردن این پروژه در نظرگرفته شده است.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اهواز پروندهٔ خبری روستاهای غیزانیه خوزستان در انتظار آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اهواز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت:کمبود چند ساله آب شرب روستای میرآباد مازول در بخش مرکزی نیشابور رفع شد.
جعفر تمیز افزود: با توجه به کمبود آب و جیره‌بندی چاه آبرسانی روستای میرآباد مهندسی مجدد این چاه در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: چاه آبرسانی روستا با نوسازی لوله آبده، کابل برق رسانی، الکتروپمپ و تابلو برق با اعتباری بالغ بر ٢۱ میلیارد ریال تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شد.
تمیز افزود: با اجرای عملیات تجهیز چاه آبرسانی روستای میرآباد آبدهی چاه از ٧/۵ لیتر به ٢٠ لیتر بر ثانیه افزایش و مشکل چندین ساله کمبود آب ١٢٠٠ مشترک این روستا رفع شد.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند