Web Analytics Made Easy - Statcounter

مگان راپینو بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که هنگام پخش سرود ملی زانو زده است

فدارسیون فوتبال ایالات متحده آمریکا قانون جنجالی ممنوعیت زانو زدن بازیکنان در هنگام پخش سرود ملی را لغو کرد.

مسئولان فوتبال ایالات متحده، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند آیین‌نامه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در خصوص ممنوعیت این کار منتشر شد، «اشتباه» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانونی که این فدراسیون در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود بازیکنان فوتبال این کشور در مسابقات ملی و در زمان پخش سرود ملی این کشور باید بایستند و حق زانو زدن ندارند.

این اتفاق پس از آن افتاد که مگان راپینو، کاپیتان تیم فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا در یک مسابقه ملی در سال ۲۰۱۶ برای اعلام همبستگی با کالین کپرنیک، ستاره پیشین فوتبال آمریکایی این کشور، در هنگام پخش سرود ملی، به جای ایستادن، زانو زد.

کپرنیک در آغاز یک بازی دوستانه در سال ۲۰۱۶، در هنگام نواخته شدن سرود ملی آمریکا، برعکس سایر بازیکنان نایستاد و در اعتراض به تبعیض نژادی رو نیمکت نشست.

اعتراض او به خشونت پلیس آمریکا علیه آمریکایی-آفریقایی‌تباران بود که در سالهای اخیر شدت یافته است.

ما برای درک تجربیات و مشکلات و تبعیض‌ها علیه سیاهان و دیگر اقلیت‌ها در کشورمان به اندازه کافی فعالیت نکرده‌ایم

در بیانیه تازه فدارسیون فوتبال آمریکا سیاست پیشین و اعلام ممنوعیت برای زانو زدن در هنگام پخش سرود ملی این کشور یک سیاست اشتباه خوانده شده است. در ادامه این بیانیه آمده است: «ما برای درک تجربیات و مشکلات و تبعیض‌ها علیه سیاهان و دیگر اقلیت‌ها در کشورمان به اندازه کافی فعالیت نکرده‌ایم و از تمام بازیکنان و به ویژه سیاه‌پوستان و همچنین از هواداران و تمام کسانی که برای ریشه‌کن کردن نژادپرستی فعالیت می‌کنند، عذرخواهی می‌کنیم و می‌خواهیم اعلام کنیم از تمام تلاش‌ها برای مبارزه با نژادپرستی حمایت می‌کنیم.»

بیانیه جدید فدراسیون فوتبال آمریکا بعد از آن منتشر می‌شود که در هفته‌های اخیر این نهاد به شدت برای پس گرفتن قانون ممنوعیت پیشین خود تحت فشار قرار گرفته بود. پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا بسیاری از شهروندان آمریکایی برای ابراز همدردی با سیاه‌پوستان در اعتراضات سراسری و خیابانی خود روی زمین زانو زدند.

روز دوشنبه ۸ ژوئن انجمن بازیکنان فوتبال زنان ایالات متحده از فدراسیون فوتبال این کشور خواسته بود ممنوعیت وضع شده خود را لغو و از بازیکنان و کسانی که علیه نژادپرستی فعالیت می‌کنند عذرخواهی کند.

در حالی که این روزها اعتراض نمادین زانو زدن برای مخالفت با نژادپرستی در سراسر جهان متداول و مرسوم شده است، حالا فدراسیون فوتبال آمریکا می‌گوید از این پس بازیکنان حق دارند به بهترین شکل با انواع اشکال نژادپرستی، تبعیض و نابرابری مبارزه کنند.

همچنین در بخش پایانی بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا آمده است: «ما نمی‌توانیم گذشته را تغییر دهیم اما می‌توانیم در آینده تغییراتی ایجاد کنیم. ما به این تلاش برای تغییر متعهد هستیم و امیدواریم بتوانیم در آینده اقدامات حمایتی بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.»

   

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال آمریکا زانو زدن سرود ملی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا قتل جورج فلوید پارسی خبر فدراسیون فوتبال آمریکا هنگام پخش سرود ملی ایالات متحده زانو زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان و اعزام به مسابقات جهانی و تاکید بر اینکه این اخبار صحت ندارد، اعلام کرد:

تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می‌باشد.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

کد خبر 6089043

دیگر خبرها

  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد