Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@05:29:45 GMT

کم‌آبی؛ مهم‌ترین مشکل کشاورزی در دشت ورامین

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۶۹۶۹

کم‌آبی؛ مهم‌ترین مشکل کشاورزی در دشت ورامین

فرماندار شهرستان ورامین گفت: کم‌آبی، مهم‌ترین مشکل کشاورزی دشت ورامین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شرکت تعاونی پسماند به منظور دفع بهداشتی زباله‌های جنوب‌شرق موضوع مهمی است که با وجود برگزاری جلسات متعدد به نتیجه مطلوب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرکت پسماند علاوه بر دفع بهداشتی زباله، نقش مهم و مؤثری در ایجاد درآمد پایدار در منطقه دارد، ولی تاکنون اقدام مؤثری برای راه‌اندازی اصولی آن صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان ورامین افزود: علاوه بر زباله‌های خانگی، دفع زباله‌های شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه نیز به مشکلی برای شهرستان ورامین تبدیل شده و لازم است تا هر چه سریع‌تر موضوع راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر و انتقال زباله‌های خشک آن تعیین تکلیف شود.

کاغذلو گفت: سال‌ها قبل به منظور احداث سوله مدیریت بحران، زمینی در منطقه چاله‌غازان ورامین در نظر گرفته شده که تاکنون اقدامی در خصوص آن صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار، با تلاش دولت تدبیر و امید فاز نخست محور ورامین-چرمشهر حدفاصل روستای آبباریک آسفالت و تعریض شد که در سفر سال گذشته وزیر راه، دستور جمع‌آوری رفوژ وسط مسیر که توسط دهیاری انجام شده صادر گردید و با توجه به هزینه زیادی که برای اجرای این عملیات صورت گرفته، درخواست می‌شود این عملیات نیز تعیین تکلیف شود.

فرماندار شهرستان ورامین از تاریکی مطلق کمربندی شمالی ورامین- پیشوا به عنوان دیگر مشکل ساکنان این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سفر قبلی معاون امور عمرانی استانداری به شهرستان ورامین مقرر شد تا تعمیر و نگهداری از کمربندی شمالی به شهرداری ورامین واگذار شود، ولی این امر بلاتکلیف و رها شده است؛ تاریکی این مسیر هر هفته جان یکی از شهروندان را بر اثر حوادث جاده‌ای می‌گیرد.

کاغذلو بیان کرد: کم‌آبی، مهم‌ترین مشکل کشاورزی دشت ورامین است و تسریع بخشیدن به پروژه فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات کمبود آب را برطرف کند.

وی از آلودگی برخی از چاه‌های روستایی به عنوان دیگر مشکل این شهرستان یاد کرد و افزود: کم آبی و آلودگی چاه‌های آب شرب روستایی، ساکنان این مناطق را با مشکلات فراوانی مواجه کرده، ولی سخت‌گیری امور آب درجابه‌جایی و یا صدور مجوز برای حفر چاه جدید با این ادله که برای روستاهای کم‌جمعیت مجوز صادر نمی‌شود، بر این مشکلات افزوده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس شهرستان ورامین دشت ورامین کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول