Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:20:02 GMT

چند شهرک جدید مسکونی در هرمزگان و جزایر ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۷۰۳۵

چند شهرک جدید مسکونی در هرمزگان و جزایر ایجاد می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: مطالعه و طراحی شهرک‌های جدید در جزایر لارک، تنب بزرگ، سیری و غرب جزیره قشم در دستور کار است .

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی عنوان کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته در حوزه سواحل مکران و تاکیدی که نسبت به ایجاد شهر جدید در برنامه توسعه این منطقه وجود داشت، شهر جدید مکران در پهنه‌ای به وسعت پنج هزار هکتار در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در افق ۲۰ سال آینده برای اسکان ۲۰۰ هزارنفر جمعیت در این شهر جدید پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

به گفته‌ی استاندار هرمزگان، با توجه به ایجاد صنایع و پالایشگاه‌های بزرگ، پایانه صادرات نفت و شهرک‌های صنعتی و کشاورزی در این منطقه، برای پرهیز از ایجاد حاشیه‌نشینی و مناطق مسکونی نامناسب، ضرورت طراحی و احداث یک شهر جدید با در نظر گرفتن و پیش‌بینی تمامی نیازها و الزامات آینده وجود دارد.

همتی همچنین از بررسی و تصویب ایجاد یک شهرک جدید مسکونی و گردشگری در منطقه‌ای بین بندر چارک و بندرآفتاب در شهرستان بندرلنگه خبر داد و گفت: این شهرک جدید در پسکرانه جزیره کیش با هدف تامین مسکن و رفاه نیروهای کار جزیره کیش و همچنین توسعه و آبادانی سواحل و ایجاد امکانات گردشگری توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: ایجاد شهرک جدید مسکونی هرمزگان شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین بارندگی بامداد امروز (پنجشنبه) تاکنون در استان، با ۳۰ میلی‌متر در شهرستان بستک ثبت شده است.

سعید رنجبر امروز (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) گفت: جزیره لاوان با ۲۹.۸ دهم میلی‌متر، پارسیان با ۲۵.۲ دهم میلی‌متر، جزیره کیش با ۱۸.۲ دهم میلی‌متر و حاجی‌آباد ۱۸ میلی‌متر بعد از شهرستان بستک بیشترین بارندگی را داشته‌اند.

رنجبر بیان کرد: همچنین در بندرخمیر تا این لحظه ۱۶.۵ دهم میلی‌متر، جزیره قشم ۱۶.۳ دهم میلی‌متر، جزیره سیری ۹.۵ دهم میلی‌متر، شهر جدید علوی ۵.۷ میلی‌متر، بندرعباس نیز ۳ میلی‌متر باران باریده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد، اظهار کرد: بیشتر بارش‌های سامانه جدید در مناطق غربی، جزایر خلیج‌فارس، محدوده تنگه هرمز، سواحل و نقاطی از شرق استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد
  • آتش سوزی ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • بارش تگرگ در جزیره لاوان + ویدئو | شدت بارش تگرگ را ببینید
  • کلنگ زنی شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت