Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:28:49 GMT

پلیس در رفع معضلات زیست محیطی فردیس مشارکت می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۷۲۱۱

پلیس در رفع معضلات زیست محیطی فردیس مشارکت می کند

سرهنگ بیژن جنتی روزپنجشنبه  به مناسبت هفته محیط زیست در نشست با رییس اداره حاظت محیط زیست شهرستان فردیس افزود: نقش پلیس در راستای کنترل معضلات زیست محیطی و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین در برخورد با مجرمان زیست محیطی و عوامل ایجاد کننده آلودگی محیط زیست موثر خواهد بود، از این رو این فرماندهی آمادگی کامل برای همکاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که حفظ محیط زیست و دستاوردهای آن به عنوان یکی از مهمترین اهداف برای حفظ سلامت و توسعه پایدار می باشد ، اظهار داشت: فعالیت ها و اقدامات اداره در راستای حفظ محیط زیست و سلامت انسانی قابل تقدیر است.

سرهنگ جنتی همکاری و تعامل سازنده کلیه نهادها و مردم با در راستای محیط زیست  بسیار موثر دانستند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت:  توجه به محیط زیست از شاخصه های توسعه پایدار می باشد از بی توجهی و کم توجهی به محیط زیست در جامعه  یکی از عوامل بی ثباتی در توازون بین انسان و محیط زیست است.

جنتی خواستار همکاری لازم  با اداره محیط زیست فردیس در برخورد با منابع آلاینده به مسائل زیست محیطی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس نیز گفت: با توجه به وجود ظرفیت های متعدد شهرستانی در بحث فعالیت های مجاز صنعتی، خدماتی، کشاورزی و با وجود اماکنی همچون شهرک ها و مراکز صنعتی متأسفانه مشاهده می شود. برخی افراد سودجو در مجاورت زمین های کشاورزی و یا زمین های خالی ضمن تغییر غیر مجاز کاربری اراضی، با فعالیت های آلاینده غیر اصولی و یا پسماند سوزی باعث تخریب محیط زیست و طبیعت می شوند که مقابله با این موضوعات باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

مرتضی شکوری پور افزود: کارشناسان و مأموران اجرایی محیط زیست با گذراندن دوره های آموزشی تحت نظر مقام قضائی، ضابط قضایی محسوب می شوند خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر این اداره با فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده انتظامی شهرستان گفت: نیرو انتظامی علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش در شهرستان به عنوان بازوی کمکی در راستای حفظ محیط می باشند.

وی از پیشنهاد مجموعه فرماندهی  انتظامی درباره مسائل و مشکلات زیست محیطی در راستای حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار استقبال کردند.

برچسب‌ها فردیس واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فردیس واحدهای آلاینده فردیس واحدهای آلاینده شهرستان فردیس زیست محیطی محیط زیست حفظ محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

او افزود: بازدید از آبشخور‌ها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبار‌ها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبار‌ها و تانکر‌های پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می‌شود.

بسملی بیان کرد: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبار‌های منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند