Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@07:37:55 GMT

بنیاد بین‌المللی اربعین آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۷۲۹۱

بنیاد بین‌المللی اربعین آغاز به کار کرد

بنیاد بین‌المللی اربعین، با حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی ۱۰ کشور جهان آغاز به کار کرد و مجمع عمومی این بنیاد تشکیل جلسه داد و اساسنامه آن به تایید اعضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بنیاد بین‌المللی اربعین، با حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی ۱۰ کشور جهان آغاز به کار کرد و مجمع عمومی این بنیاد تشکیل جلسه داد و اساسنامه آن به تایید اعضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به منظور جهانی‌سازی پیام نهضت الهی عاشورا و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین حسینی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در جهان و نیز  گسترش فرهنگ و آیین این نهضت و حرکت بزرگ فرهنگی و نظر به تجارب حاصل از فعالیت‌ها و ارتباطات فعالان حوزه اربعین، بنیاد بین المللی اربعین با مشارکت نیروهای فرهنگی و اجتماعی در کشورهای مختلف تأسیس شد.

 

معرفی و تبیین نهضت الهی امام حسین(ع) و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین به جهانیان، جریان‌سازی فرهنگی، علمی و اجتماعی بر اساس آموزه‌های نهضت حسینی(ع)، معرفی الگوهای متعالی انسانی با عنایت به شخصیت‌های ممتاز و متعالی نهضت امام حسین(ع)، تعمیق و ترویج و گسترش فرهنگ اربعین حسینی و جهانی‌سازی این حرکت بزرگ فرهنگی،  ایجاد بستری مناسب برای ارتباطات و تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین نخبگان و فرهیختگان فرهنگی، علمی و اجتماعی، هنری و رسانه‌ای در جهان حول حرکت بزرگ اربعین و نهضت حسینی(ع)،  ترویج و تعمیق گفتمان ضد ظلم و ضداستکباری و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان در جهان بر اساس آموزه های نهضت الهی امام حسین(ع) و صیانت و حفاظت از دستاوردهای ارزشمند نهضت حسینی و مواجهه با آسیب‌‌ها، انحرافات و خرافات و پاسخ به شبهات در حوزه اربعین از جمله اهداف تعریف شده برای این بنیاد به شمار می‌آید.

 

برپایی همایش‌ها، هم‌اندیشی‌ها، نمایشگاه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در چارچوب وظایف و در راستای اهداف بنیاد، ایجاد فضاها و بسترهای مناسب به منظور ارایه خدمات علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در چارچوب وظایف و در راستای تحقق اهداف بنیاد، ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز و پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی در حوزه اربعین، همکاری و تعامل مؤثر با مراکز و مؤسسه ها و سازمان‌های آموزشی ، پژوهشی و تحقیقاتی ، فرهنگی، هنری و اجتماعی مرتبط،  ایجاد هم‌افزایی بین مؤسسه‌ها و سازمان‌ها و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری و اجتماعی و رسانه‌ای در حوزه اربعین،  تعیین اولویت ها، تنظیم راهبردها و سیاستها و نظام مسائل در حوزه اربعین و ارائه به مراکز پژوهشی، مطالعاتی و علمی و فرهنگی، حمایت از پژوهش‌ها و مطالعات و فعالیت‌های مختلف در حوزه اربعین حسینی(ع)، تولید محصولات فرهنگی، علمی، هنری فاخر در راستای اهداف بنیاد، ساماندهی پژوهش‌ها و مطالعات و آثار تولیدی در حوزه اربعین اربعین حسینی(ع)،  ایجاد و حمایت از گروه‌ها و سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد امور و تحقق اهداف در حوزه اربعین با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، ایجاد همکاری و تعامل میان گروه‌ها و شخصیت های فعال در حوزه اربعین در کشورهای مختلف، رصد مستمر چالش‌ها، آسیب‌ها به منظور پیشگیری ،رفع و مقابله با آنها، شناسایی ظرفیت‌های حوزه اربعین در عرصه‌های مختلف به منظور تقویت و فعال‌سازی از ‌آنها و کمک به سازمان و نهادهای رسمی مسئول در جهت ارتقا و تعالی‌بخشی مراسم اربعین حسینی(ع) از جمله مسئولیت‌های و شرح وظایف این بنیاد اعلام شده است.

 

براساس این گزارش، این بنیاد غیردولتی است و فعالانی از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، انگلستان، کانادا و ایران در آن به ارائه ایده‌های مختلف برای معرفی پیام حماسه اربعین به جهانیان تلاش می‌کنند.

 

این بنیاد در تلاش است تا در تهران، نجف و کربلا شعبه‌های راه‌اندازی کند تا علاقه‌مندان با توجه به توانمندی و استعداد خود برای رسیدن به اهداف بنیاد و معرفی اربعین به جهانیان به عضویت درآیند. این بنیاد در نظر دارد با ایجاد شعب، علاقه‌مندان در اصناف و بازار، روحانیون و بانوان و سایر اقشار را برای فعالیت در این مجموعه جذب کند.

 

همچنین در این مجمع حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی به عنوان دبیرکل بنیاد بین‌المللی اربعین انتخاب و سایت دبیرخانه مجمع هم افتتاح شد.

 

بنیاد بین‌المللی اربعین آغاز به کار کرد///گزارش برای کنار خبر است

عکاس: محسن روحیان

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اربعین بنیاد بین المللی اربعین حرکت بزرگ فرهنگی آغاز به کار حوزه اربعین هنری و اجتماعی اربعین حسینی اهداف بنیاد حسینی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد