Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناقصه تأمین قطعات مورد نیاز خط آهن چابهار-زاهدان به ارزش ۴۰ میلیارد تومان برنده خود را شناخت.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مدیرعامل گروه فنرسازی زر سایپا، فنرسازی زر سیستان در مناقصه تأمین قطعات مورد نیاز خط آهن چابهار-زاهدان به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در مقابل سایر تولیدکنندگان برنده شد.

رضایی درباره حضور فنرسازی زر سایپا در پروژه ملی تأمین قطعات راه‌آهن چابهار-زاهدان، با بیان اینکه در مدت شش ماه قطعات مورد نیاز این خط‌آهن استراتژیک که قابل توسعه به کشورهای همسایه است، تولید خواهد شد، گفت: البته این توان وجود داشت که در مدت شش ماه قطعات تولید شود، ولی به لحاظ شیوع ویروس کرونا و سایر عوامل تاثیرگذار بر تولید، حداکثر زمان تحویل هشت ماه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی پروژه ملی راه‌آهن چابهار-زاهدان می‌تواند منجر به رونق صادرات کالا از بندر چابهار شود. با تعمیم قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار که مزیت های متعددی دارد، می توان این پروژه را با سرعت بیشتری گسترش داد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بین این شرکت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای انجام پروژه خط آهن چابهار-زاهدان امضاء شده است. قبل از آنکه این شرکت بخواهد وارد این پروژه شود، شرکت هایی از کشورهای چین و ترکیه برای تأمین قطعات خط‌آهن یاد شده اعلام آمادگی کرده بودند، اما از آنجا که کشور در تولید قطعات مورد نیاز ریل به خوکفایی رسیده است و مشکلی در تأمین این قطعات وجود ندارد، موفق به حضور در این پروژه استراتژیک شدیم.

وی افزود: کارگاه مورد نیاز ساخت قطعات ریل چابهار-زاهدان تجهیز شده است و از سویی بخشی از قطعات مورد نیاز ساخته شده است تا سرعت در تأمین قطعات افزایش پیدا کند، از این‌رو این مجموعه آمادگی دارد تا در صورت نیاز کشور حجم تولید خود را افزایش دهد. ظرفیت تولید قطعات ریل در کارخانه ما بیش از سه  میلیون قطعه در سال است. برای پروژه ملی راه آهن چابهار- زاهدان، یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه تولید خواهد شد. همچنین این شرکت علاوه بر پروژه چابهار- زاهدان قراردادهای دیگری با سایر شرکت ها در دست اجرا دارد.

رضایی اذعان داشت: تمام مواد اولیه برای ساخت قطعات ریل داخلی است و از استان های مختلف تأمین می شود، لذا هیچ وابستگی خارجی در این صنعت وجود ندارد.   شرکت فنرسازی زر سایپا در راستای افزایش ظرفیت تولید فنرسازی زر سیستان (تولیدکننده قطعات ریلی) به صورت آزمایشی خط جدید تولید یوبولت را برای تأمین خودروساز در زر تهران فعال کرده  تا پس از گذر از مرحله آزمایش، خط تولید مذکور به زاهدان منتقل شود.

فنرسازی زر شامل سه کارخانه تولیدی در شهرهای تهران، گلپایگان و زاهدان است، کارخانه مرکزی و اصلی در تهران بوده و تولید انواع فنرهای تخت و پارابولیک را بر عهده دارد،   واحد صنعتی گلپایگان انواع میل موج گیر، تورشن بار و فنر لول را تولید می کند و در این میان کارخانه زر سیستان تولید کننده فنرهای پابند ریل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ریل آهن چابهار زاهدان قطعات مورد نیاز راه آهن چابهار تأمین قطعات فنرسازی زر قطعات ریل خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • مشخص شدن نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ سپاهان حریف ملوان شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • لیورپول با آرنه اسلوت قمار می‌کند؛ آن‌ها به برنده‌ای مثل توماس توخل نیاز دارند