Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:43:45 GMT

حفاری ۱۵ کیلومتر از متروی کرج انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۷۵۴۷

حفاری ۱۵ کیلومتر از متروی کرج انجام شد

 محمدجواد رستمی عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت : تاکنون عملیات ساخت  ۱۴ ایستگاه  در این ۱۵ کیلومتر در دست اقدام قرار گرفته که بخشی از آنها در مرحله تکمیل است .

وی ادامه داد :  اکنون عملیات ریل گذاری در قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر بین ۴۵ متری گلشهر و جهانشهر در دست اقدام قرار دارد که ۶ ایستگاه دراین محدوده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی گفت: پس  از بهره برداری از ایستگاه های چهل و پنج متری گلشهر و جهانشهر، هر ۴۵ روز یکبار یک ایستگاه میانی  به مرحله بهره برداری می رسد و این ایستگاه ها مشتمل بر دهقان ویلای دوم، میان جاده، سه راه رجایی شهر و میدان شهیدآجرلو است.

مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج مبلغ هزینه کرد برای تاسیسات در خط دو این پروژه از جمله برق، ترانس و غیره را بالغ بر ۲۵ میلیون یورو را برشمرد و افزود: در زمان حاضر پیشرفت کلی پروژه در ۱۵ کیومتر خط ۲ قطارشهری ۴۲ درصد و در فاز نخست آن حدفاصل ایستگاه های چهل و پنج متری گلشهر و جهانشهر برابر ۸۴ درصد است.

وی با بیان اینکه در بحث ریل گذاری پروژه قطار شهری کرج توان انجام ۸۰ متر ریل گذاری در هر روز وجود دارد، گفت: حجم عملیات خاکبرداری در خط دو قطارشهری کرج تاکنون یک مبلیون و ۹۷۰ هزار مترمکعب و حجم بتن ریزی نیز بالغ بر ۵۷۵ هزار مترکعب بوده است.

رستمی با بیان اینکه در زمان حاضر ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم در پروژه قطار شهری کرج در حال کار هستند، بیان داشت : سه هزار نفر به طور غیر مستقیم با این پروژه کار می کنندو تعداد ماشین آلات و تجهیزات در پروژه قطارشهری کرج نیز بالغ بر ۴۸۵ دستگاه است.

اکنون  برای ساخت قطعه نخست این پروژه  بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و  به طور میانگین برای تکمیل این فاز باید  ماهانه  ۴۰میلیارد تومان اعتبار تزریق شود.

مدیراجرایی پروژه قطارشهر کرج با اشاره به اینکه مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان حاصل از فروش اروراق مشارکت تخصیصی در مرحله دوم نیز تا مرداد ماه امسال تعیین تکلیف می شود، عنوان کرد: با احتساب زمان فروش این اوراق مشارکت در نهایت تا مهر یا آبان امسال مبلغ حاصل از آن به پروژه قطارشهری کرج تزریق می شود.

عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج سال ۸۵ آغاز شده که قرار این پروژه کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار متصل کند.

برچسب‌ها کرج شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرج شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه کرج شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج از افتتاح ایستگاه شهید سلطانی مترو (قطار شهری) این کلانشهر در خردادماه امسال خبر داد. - اخبار استانها -

خلیل کوزه کنانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: به طور معمول ساخت یک ایستگاه مترو بین 30 تا 32 ماه زمان می‌برد اما ما در سازمان حمل و نقل ریلی کرج موفق شدیم با حمایت های استانداری، شورای شهر و شهردار رکود ساخت ایستگاه را بشکنیم به گونه‌ای که ایستگاه شهید سلطانی ظرف حدود 22 ماه ساخته شده است.

کوزه‌کنانی با بیان اینکه هم اکنون خط جنوبی ریل گذاری شده است اضافه کرد: ایستگاه را با انجام تست گرم قطار افتتاح می‌کنیم. 

وی درباره تامین ناوگان مورد نیاز مترو بیان کرد: در این زمینه بسیار پیگیر هستیم. هم اکنون یک قطار موجود است و برای تامین و دریافت قطار دوم از طریق شرکت واگن سازی تهران، پیگیری های مستمری انجام داده شده و می شود.

بازدید خبرنگاران از خط دو قطار شهری کرج/ صرف 6 هزار تن میلگرد برای راه‌اندازی خط متروی کرج

به گفته این مسئول، برای این منظور قطعاتی نیاز است که متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها هنوز موفق به تامین آنها نشده ایم. 

کوزه‌کنانی با اشاره به اینکه تامین قطار با دولت است، سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت را 130 دستگاه عنوان و اضافه کرد: همچنین در اوراق سال 1403 مبلغ 500 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و در تلاش هستیم بتوانیم موضوع تامین قطار را از داخل شهر کرج انجام دهیم به گونه‌ای که در بودجه امسال شهرداری ردیف بودجه برای قطار مترو دیده شده است. 

به گفته این مسئول، خوشبختانه همه شهر و سیستم مدیریتی آن به پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه کمک می کنند. در کنار این اقدامات با شرکت‌های سازنده چین هم جلسات مجازی برگزار کرده‌ایم اما هدف ما استفاده از ظرفیت‌های داخلی ست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهر کرج یادآور شد: پس از تامین قطار دوم باید به سرعت قطارهای سوم و چهارم را هم وارد ناوگان کنیم چرا که برای مردمی که از ایستگاه تهران به کرج می آیند و قصد ورود به داخل شهر را دارند باید به فاصله هر 10 دقیقه یک قطار فعال داشته باشیم.

کوزه‌کنانی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری استانداری و شهرداری تهران، موضوع قطار اجاره ای را هم تا زمان رسیدن به استانداردهای مورد نیاز، مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است