Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از ساینس نوشت: در این تحقیقات داروهای موجود در بازار با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند تا داروهایی که توانایی مهار کردن التهاب و عفونت را دارند شناسایی شوند. 

با توجه به این‌که پیش از این قابلیت داروی باریسیتینیب در مهار کردن سیتوکین و شیوع ویروس به اثبات رسیده است، این دارو به عنوان یک گزینه مناسب برای تغییر کارکرد به منظور درمان کوویدـ۱۹ شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان با آزمایش این دارو در لوله‌های حاوی کبد شبیه‌سازی شده انسان نشان دادند که قادر است سیگنال‌دهی سیتوکین‌ها را مهار کند. سیتوکین‌ها پروتئین‌های سیستم ایمنی هستند که در موارد شدید بیماری کوویدـ۱۹ واکنش بیش از اندازه داشته و موجب التهاب می‌شوند. همچنین این دارو توانست حجم ویروس کرونا و حجم مولکول interleukin-۶ یا (IL-۶) را که شاخصی برای مرگ ناشی از بیماری‌های تنفسی ناشی از کوویدـ۱۹ است، کاهش دهد.

در آزمایش‌های بالینی که در شهر میلان ایتالیا و با کمک سه داوطلب مرد و یک داوطلب زن مبتلا به کوویدـ۱۹ انجام گرفت، پس از ۱۰ تا ۱۲ روز درمان با داروی باریسیتینیب، علائم و عوارض بیماری از جمله سرفه و تب در هر چهار بیمار بهبود پیدا کرد و حجم ویروس و  IL-۶ در پلاسمای آن‌ها نیز کاهش یافت.

داروی باریسیتینیب به منظور درمان افراد بزرگسال مبتلا به آرتریت روماتویید با علائم متوسط و شدید به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو به عنوان مهارکننده نوعی آنزیم فعال‌کننده عملیات سلولی موسوم به janus kinase عمل می‌کند. این دارو در فرایند التهابی سیستم ایمنی بدن دخالت می‌کند و یک گزینه مناسب برای درمان کوویدـ۱۹ محسوب می‌شود.

به گفته علی میرعظیمی، مدیر این گروه تحقیقات ویروسی از موسسه کارولینسکا در سوئد، در مجموع بر اساس نتایج این تحقیقات می‌توان گفت داروی باریسیتینیب موجب کاهش التهاب و حجم ویروسی کوویدـ۱۹ می‌شود.

در حال حاضر این تحقیقات با کمک ۸۹ داوطلب مبتلا به کوویدـ۱۹ که در شمال و مرکز ایتالیا بستری هستند، ادامه دارد.

کد خبر 520633 برچسب‌ها بیماری آرتریت كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آرتریت كروناويروس دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد

به گزارش خبرآنلاین ،روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902747

دیگر خبرها

  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • چرا بدن‌درد می‌گیریم؟
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)