Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: به هیچ عنوان اجازه ورود حتی یک گرم زباله از خارج استان برای راه‌اندازی و استمرار فعالیت واحدهای تصفیه و بی‌خطرسازی پسماند را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان سمنان اظهار کرد: به هیچ فرد و به هیچ عنوان اجازه ورود حتی یک گرم زباله از انواع مختلف آن را از خارج استان به داخل استان، برای راه‌اندازی واحدهای تصفیه و بی‌خطر سازی و همچنین استمرار فعالیت واحدهای تصفیه و بی‌خطرسازی موجود در استان را نمی‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان سمنان استانی صنعتی است، اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی بسیاری در استان سمنان در حال حاضر و در شهرک‌های صنعتی استان در حال فعالیت هستند که پسماند تولیدی این واحدها نیاز به تصفیه و بی‌خطر سازی خواهد داشت که توسط واحدهای تصفیه فعلی در حال انجام است.

فخری گفت: واحدهای تصفیه و بی‌خطر سازی فعلی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اجازه وارد کردن حتی یک گرم زباله از خارج استان به داخل استان نداشته و نخواهند داشت و این موضع بسیار جدی است و بر آن تأکید ویژه‌ای وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست تعیین کاربری زمین برای راه‌اندازی واحد تصفیه جدید و بی‌خطرسازی زباله‌ها و پسماندها، خاطرنشان کرد: با ادامه فعالیت واحدهای تصفیه فعلی با شرایط لازم و رعایت پروتکل‌ها و قوانین و آیین‌نامه‌های موجود و در راستای بی‌خطر سازی و تصفیه زباله‌های تولید واحدهای صنعتی داخل استان هیچ‌گونه مخالفتی وجود ندارد اما مجوزی برای وارد نمودن حتی یک گرم زباله از خارج استان به این واحدها داده نخواهد شد و با هرگونه احداث و راه‌اندازی جدید با هدف جمع اوری زباله‌های خارج استان و کسب درآمد اقتصادی، به شدت مخالفیم و اجازه این کار را نخواهیم داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان گفت: در این جلسه درخواست تعیین کاربری چندین قطعه زمین برای احداث جایگاه سوخت، مجتمع خدمات رفاهی، واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی، احداث مجتمع صنفی و احداث مدرسه در شهرستان‌های سمنان، سرخه، مهدی‌شهر، گرمسار و آرادان موردبحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس بی خطر سازی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس

استاندار هرمزگان در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس با اشاره به اینکه اجرای طرح باکیفیت برای فاضلاب شهر بندرعباس هدفگذاری شده است، گفت: هدف ما اجرای یک طرح با کیفیت است که حداقل بتواند تا ۱۵ سال آینده نیاز شهر بندرعباس را برطرف کند.

مهدی دوستی افزود: این طرح یکی از نیاز‌های دیرینه مردم بندرعباس است که در ابتدای دولت سیزدهم ارزش قرارداد‌های آن حدود ۱۷ میلیارد تومان بود، اما اکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد برای تکمیل آن منعقد شده است.

وی گفت: بخش زیادی از این قراداد‌ها پرداخت شده و با پیشرفت مناسبی همراه است.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای سه مرحله نخست این طرح به پایان رسید و اجرای سه فاز دوم هم آغاز شده است.

دوستی گفت: یکی از مشکلات اجرای این طرح موضوع ثبت سفارش و مشکلات ارزی است که قرار است در تهران آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: چالش دیگر مربوط به گستردگی و پوشش کامل شهر بندرعباس است و این طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود، اما همه شهر بندرعباس را پوشش نخواهد داد، هرچند که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

استاندار هرمزگان گفت: در جلسه‌ای برای حل مشکل تامین ارز و گسترش و پوشش طرح به تمامی مناطق بندرعباس تصمیم خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • ورود سامانه بارشی به استان سمنان
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس