Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و ۱۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۷۶ نفر رسید.  در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۸بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۵۸۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سادات لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۷۲۸ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تاکنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.  استانهای خوزستان، کرمانشاه، کردستان، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

وی گفت: گزارش ها حاکی از این است که پروتکل های بهداشتی در اکثر شهرها به درستی رعایت نمی شود و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به یک چهارم کاهش پیدا کرده است امیدواریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به کنترل بهتر اپیدمی کووید۱۹ کمک کنند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان 1 آذربایجان شرقی         2 آذربایجان غربی         3 اردبیل         4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۸۷       5 البرز         6 ایلام ۴۰ ۷۳ ۱۰۷۶ ۱۳۳۹ 7 بوشهر         8 تهران         9 چهارمحال و بختیاری ۱۶ ۳۱ ۸۳۵ ۸۹۳ 10 خراسان جنوبی ۲۶ ۴۷ ۷۸۲ ۸۵۳ 11 خراسان رضوی         12 خراسان شمالی         13 خوزستان         14 زنجان       ‭ 15 سمنان         16 سیستان‌وبلوچستان         17 فارس         18 قزوین         19 قم ۳۰       20 کردستان         21 کرمان         22 کرمانشاه ۳۱۴ ۱۶۹     23 کهگیلویه و بویراحمد         24 گلستان         25 گیلان         26 لرستان         27 مازندران         28 مرکزی         29 هرمزگان         30 همدان         31 یزد        

***

شناسایی ۲۶ مورد ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی /فوتی‌ها ۴۷ نفر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۲۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: شمار فوتی ها در استان به ۴۷ نفر رسیده است.

کامبیز مهدی زاده بعدازظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار و اطلاعات بیماری کرونا در استان عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۹ نمونه آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که پاسخ ۲۶ مورد مثبت اعلام شده است.

وی بیشترین موارد شناسایی شده ابتلاء طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان قاین با ۱۰ مورد و شهرستان سرایان هشت مورد بوده است، گفت: متأسفانه یک نفر از بیماران نیز فوت شده و شمار فوت شدگان به ۴۷ نفر رسیده است.

مهدی زاده شمار مبتلایان به کرونا در استان را ۸۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بیماران بستری نیز افزایش یافته و هم اکنون به ۲۴ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: ۷۸۲ نفر از مبتلایان کرونا در استان نیز بهبود یافته‌اند.

به گفته مهدی زاده تا به امروز ۷ هزار و ۷۸ تست کرونا در استان انجام شده است.

وی بیان داشت: بیشترین شمار مبتلایان تا به امروز نیز با شناسایی ۲۷۹ نفر مربوط به شهرستان بیرجند و در رتبه بعدی ۱۵۶ نفر در شهرستان طبس بوده است.

سیر صعودی ابتلا به کووید ۱۹ در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایلام شناسایی و ثبت شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس در سیر صعودی ابتلا به مووید ۱۹ در استان ایلاماستان یکهزار و ۳۳۹ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است یادآور شد: مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا دراستان ایلام ۷۳ نفر است. مورد فوتی جدید متعلق به شهرستان ایلام بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در سه روز گذشته۱۱۸ مورد ابتلای جدید به کرونا ویروس در استان ایلام به ثبت رسیده است گفت: متاسفانه بی توجهی مردم نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی از علل افزایش آمار ابتلایان به این بیماری در استان ایلام است.

بگفته کریمیان تداوم این روند و بی توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند باعث خسارت‌های جبران ناپذیری در بحث سلامت عمومی مردم شود.

آخرین جزئیات آماری ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ایلام

▪️شهرستان ایلام ۴۸۷ مبتلا و ۲۷ مورد فوتی
▪️شهرستان ایوان ۱۹۷ مبتلا و ١۷ مورد فوتی
▪️شهرستان دهلران ۱۵۷ مبتلا و ۴ مورد فوتی
▪️شهرستان مهران ۸۶ مبتلا و ۷ مورد فوتی
▪️شهرستان دره‌شهر ۸۴ مبتلا و ۶ مورد فوتی
▪️شهرستان آبدانان ۸۳ مبتلا و ۱ مورد فوتی
▪️شهرستان چرداول ۶۷ مبتلا و ۳ مورد فوتی
▪️شهرستان بدره ۵۴ مبتلا و ۴ مورد فوتی
▪️شهرستان ملکشاهی ۴۹ مبتلا و ١ مورد فوتی
▪️شهرستان سیروان ۳۶ مبتلا و ٣ مورد فوتی
▪️شهرستان هلیلان ۳۹ مبتلا و بدون فوتی

- تعداد کل مبتلایان استان ۱۳۳۹ نفر، تعداد بستری موجود ۴۳ نفر، بهبود یافته نیز ۱۰۷۶ نفر.

شناسایی ۱۶ مورد جدید در چهارمحال و بختیاری/ ابتلای ۸۹۳ نفر به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر مجید شیرانی گفت: با شناسایی ۱۶ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز پنج شنبه ۲۲ خرداد، ۸۹۳ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۸۳۵ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۳۱ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما این به معنای مهار بیماری نیست.

شیرانی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۷۶۳ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از شش هزار و ۴۸۵ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

وی گفت: دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

بستری شدن ۸۷ فرد مشکوک به کرونا در اصفهان

در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ فرد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این مدت همچنین ۵۲ نفر از مراکز درمانی استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) با بهبود وضعیت جسمانی ترخیص شدند.

آرش نجیمی با بیان اینکه هم اکنون ۴۴۵ نفر در استان به دلیل داشتن علائم مشکوک به کرونا تحت مراقبت پزشکان قرار گرفتند، افزود: از این تعداد ۱۰۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی از مردم خواست بهداشت فردی را رعایت و از تردد‌های غیر ضروری پرهیز کنند تا بتوانیم به روند سیر نزولی این بیماری نفس گیر برسیم.

ذیرش ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۲۲ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و دوم خردادماه، ۳۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۲۲ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۲ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۰ نفر آنها وخیم است.

شناسایی ۳۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

برای نخستین بار پس از شیوع کرونا در استان کرمانشاه، تعداد موارد مثبت ابتلا در یک شبانه روز از مرز ۳۰۰ مورد گذشت.

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ️تعداد موارد مثبت قطعی در استان در شبانه روز گذشته به ۳۱۴ مورد رسید که از این تعداد ۳۴ مورد جزء بیماران بستری هستند و با این حساب در ۲۴ ساعت گذشته هر ساعت ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کرمانشاه شناسایی شده است. با ثبت سه مورد فوتی دیگر طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان کرونا در استان کرمانشاه به ۱۶۹ نفر رسید.

محمدی خاطرنشان کرد: با انجام ۷۵۹ مورد نمونه گیری در روز گذشته، تا کنون ۲۷ هزار و ۱۷۴ مورد تست کرونا در استان انجام شده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا مبتلا به کووید۱۹ در کشور رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری مراکز درمانی استان مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ ساعت گذشته مراکز درمانی ویروس کرونا استان ایلام کرونا به تفکیک کرونا در استان بیماران کرونا نفر رسیده بیماری کرونا بیمار مبتلا شبانه روز مورد جدید مورد فوتی انجام شده روز گذشته استان ها ۲۲ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت ۱۲ درصدی آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در سال ۱۴۰۳ گفت: نتایج اولیه پنجاه و یکمین آزمون دستیاری، نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت‌های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته‌های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می‌توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی‌های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • جدول بارش‌های فارس تا ساعت ۸:۳۰ امروز
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند