Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:37:33 GMT

نمازجمعه در کرمان و زرند برگزار نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۲۴۴

نمازجمعه در کرمان و زرند برگزار نمی شود

حجت الاسلام سید محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین تصمیمات اخذ شده جهت برگزاری نماز جمعه در سراسر استان، افزود: نماز جمعه این هفته در سراسر استان به جز شهر کرمان و شهرستان زرند برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرستان زرند و بخش‌های تابعه آن به دلیل اعلام نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهرستان قرمز شناخته شده است و همچنین شهر کرمان به دلیل رعایت کردن یکسری ملاحظات از جمله جلوگیری از تجمع زیاد این هفته نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه شهر جیرفت با تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهر زرد شناخته شده است و برگزاری نماز جمعه در آن بلا مانع است، اظهار داشت: خوشبختانه برگزاری نمازجمعه در چهار هفته اخیر در ۲۳ شهر استان تجربه خوبی به ما داد و هیچ گونه گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای مذکور وصول نشد.

وی تصریح کرد: برگزاری نمازجمعه قطعاً همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مهر شخصی، استفاده از پلاستیک برای کفش و توزیع ماسک دستکش و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در محل برگزاری نماز جمعه خواهد بود.

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: در تمامی شهرستان‌های استان نیز از طریق پیامک، برای عموم مردم نکات لازم جهت حضور در نماز جمعه اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان این مطلب که همانند گذشته شاهد اجتماعات در نمازجمعه نخواهیم بود و فاصله گذاری اجتماعی رعایت خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری نماز جمعه با همکاری سازمان‌های مربوطه همچون مراکز بهداشتی، سپاه و فرمانداری‌ها برگزار خواهد شد لذا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

کد خبر 4947338

منبع: مهر

کلیدواژه: نماز جمعه کرمان محمد جعفری ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا بیرجند ایلام سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی گرگان آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج برگزاری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم کومسای هورامان تخت به دلیل بارندگی لغو شد

طبق اعلام این کمیته، با توجه بە اینکە مراسم در فضای باز وحتی در ساعاتی مشخص برگزار می‌شود، امروز جمعه بعلت بارش رحمت الهی، مراسم کومسای برگزار نمی‌شود.

طبق رسم، مراسم کومسای هرسال در ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود و امکان تعویق و یا برگزاری آن در روز‌های دیگر وجود ندارد.

در منطقه اورامان سروآباد استان کردستان، همه ساله در ۱۴ اردیبهشت مراسم باشکوه کومسای برگزار می‌شود و همواره گردشگران خارجی و داخلی را به سوی اورامان می‌کشاند.

کومسای در حقیقت سمبلی از عقاید مردم ناحیه اورامان است که به گفته راویان و بزرگان محلی بیش از هزار سال قدمت دارد.

مکان برگزاری این جشن در نزدیکی آرامگاه سید مصطفی است که وی را با لقب پیرشالیار نیز می‌شناسند و او را از نوادگان سادات حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌دانند.

در این مراسم، بزرگان و ریش‌سفیدانی که معتمد همگان هستند، گردهم جمع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که چه کسی کدام امور از منطقه را بر عهده بگیرد و اغلب این کار حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

این آیین در روز ۱۴ اردیبهشت با قرائت قرآن و سخنرانی امام جمعه آغاز می‌شود و با اموری، چون قصیده‌خوانی، ذبح دام قربانی، خوردن آش، شب‌نشینی، دف، تقسیم امور منطقه (به صورت نمادین) و شکستن سنگ ادامه می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • مراسم کومسای هورامان تخت به دلیل بارندگی لغو شد
  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا