Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبیدالله رستمی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با اعضای دبیرخانه تئاتر خیابانی مریوان و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان و کارشناسان حوزه تئاتر اظهار داشت: مسوولان استانی و کشوری برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با رعایت نکات بهداشتی و اجرای بخش های از آن در فضای مجازی را یک ضرورت می‌دانند.

وی افزود: در این شرایط شیوع کرونا، متولیان امر فرهنگ و هنر استان و کشور بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره ها و همایش‌ها اولویت را به سلامتی مردم و هنرمندان می‌دهد لذا با این شرایط و با بررسی بعمل آمده در این زمینه، امکان برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان همچون پارسال ممکن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص استفاده از فضای مجازی برای برگزاری بخش هایی از جشنواره گفت: بخش‌های طرح و ایده، آموزش و پژوهش و آسیب شناسی جشنواره همچنین تولید آثار مکتوب علمی در رابطه با تئاتر خیابانی، امکان برگزاری در فضای مجازی را دارد.

وی یادآور شد: اجرای نمایش خیابانی به جهت ساختار و موضوع تئاتر در فضای مجازی ممکن است با استقبال روبرو نشود اگر چه در صورت فیلمبرداری با روش‌های حرفه‌ای ویژه تئاتر خیابانی می‌توان بخشی از آثار نمایشی را در فضای مجازی پخش کرد.

رستمی تاکید کرد: بحران جهانی شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه قدرت‌های جهانی از جمله آمریکای جهانخوار علیه کشورمان، ما را در شرایط سختی برای برگزاری جشنواره های قرار داده اما این به معنی عدم برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان که از جمله برندهای مهم و تأثیرگذار استان محسوب می‌شود، نیست.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان و دبیر جشنواره چهاردهم مریوان هم گفت: با این وضعیت بیماری کرونا و مشکلات موجود در این خصوص برگزاری جشنواره به شکل و شمایل پارسال ممکن نیست اگر چه برگزاری جشنواره جزو دغدغه های مهم هنرمندان، مردم و مسوولین این شهر است.

فاتح بادپروا افزود: در جلساتی که با حضور گروه های تئاتری شهرستان مریوان و با حضور اعضای دبیرخانه جشنواره برگزار شد قرار بر این گذاشته شده که برگزاری جشنواره با روش هایی از جمله اجرای بخشی از آثار تئاتر خیابانی در فضای مجازی، برگزاری با بخش های کمتر نسبت به سال‌های قبل و بخش‌های آموزش، طرح، ایده و پژوهش در فضای مجازی پیگیری شود.

اعضای حاضر در جلسه به فراخور موضوع و مسوولیت در جشنواره قبلی تئاتر خیابانی مریوان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

تهیهر پروپوزال برگزاری جشنواره براساس شرایط کرونای، ضرورت نظرخواهی از اعضای دبیرخانه و هنرمندان تئاترکار مریوان در همه مراحل جشنواره، برگزاری جشنواره با وجود بحران، معرفی دبیر و دبیراجرایی جشنواره، فعال سازی اینستاگرام و سایت جشنواره به عنوان تنها منابع اخباری و اطلاعیه های جشنواره، دعوت از دانشگاه‌های سطح استان برای کمک در برگزاری بخش آموزش جشنواره، دعوت از گروه‌های خارجی برجسته در بخش خارجی جشنواره بدلیل عنوان بین المللی، تهیه بولتن برگزیده ۱۴ جشنواره برگزار شده قبلی، اندیشیدن تدابیر ویژه برای اختصاص ردیف بودجه برای جشنواره تئاتر خیابانی از جمله مهمترین مباحث کارشناسان و فعالان عرصه تئاتر خیابانی مریوان بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تئاتر خیابانی مریوان برگزاری جشنواره فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز