Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عمران محمدی روشن کارگر بومی شهرستان هویزه ساعت یک بامداد روز چهارشنبه ۲۱ خرداد از آنچه که "اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه "گفته شده خود را در محل کارحلق آویز کرد و به زندگی خود خاتمه داد.

ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: محمدی روشن در شرکت حفاظتی و مراقبتی نظم آفرینان ایمان در میدان نفتی یادآوران (غرب خوزستان) مشغول کار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بررسی و تحقیقات اداره بازرسی و روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نشان می‌دهد که این شرکت تنها حقوق اردیبهشت ۹۹ را پرداخت نکرده که آن هم قرار بوده در هفته آینده پرداخت شود و این کارگر از اول فروردین ۹۹ تا ۱۱ اردیبهشت سر کار خود حاضر نبوده و طلب حقوق نامبرده حدود ۲۰ روز بوده که این مساله نشان می‌دهد دریافت نکردن حقوق معوقه نمی‌تواند دلیل اصلی و تامه خودکشی او باشد.

غمگین اظهار داشت: بنابراین در حوزه کاری این اداره کل، شرکتی که کارگر متوفی در آن مشغول کار بوده مرتکب تخلفی در حوزه پرداخت حقوق کارگران نشده است و این کارگر در مدت ۴ سال فعالیت خود در شرکت پیمانکاری، همه حقوق و مزایای خود را دریافت کرده و مطالبه‌ای از شرکت نداشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه گزارش کامل تحقیقات و بررسی میدانی اداره بازرسی و روابط کار در مدت ۲ روز انجام شده و به وزارت خانه متبوع نیز ارسال شده است، تصریح کرد: پلیس آگاهی و دستگاه قضایی نیز در حال بررسی دلیل خودکشی محمدی روشن هستند، ولی از دیدگاه ما دریافت نکردن حقوق معوقه نمی‌تواند دلیل محکمی برای خودکشی باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: احتمال دارد اختلافات خانوادگی و مسائل روحی در خودکشی این کارگر موثر باشد که این موضوع باید مورد بررسی دقیق پلیس و دستگاه قضایی قرار گیرد.

خودکشی این کارگر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته است و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال بازنشر این حادثه هستند. ضمن اینکه گفته می‌شود به تازگی یکی از ماموران حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری نیز خودکشی ناموفقی داشته که این موضوع و صحت و سقم آن در حال بررسی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودکشی کارگر پرداخت حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر آدینه در جمع مردم سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، تاکید کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه رفع چالش‌های اقتصادی کشور، تلاش دارد، افزود: دولت یکی از راهکارهای جدی جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی کشور را توجه جدی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تحقق شعار سال و جهش تولید دوری از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است، تاکید کرد: دولت تلاش دارد راهکار رفع مشکلات اقتصادی را عملی سازد.

حسینی از فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم به دنبال به کارگیری ظرفیت این نوع شرکت‌ها در زمینه جهش تولید و کاهش هزینه تولید است از سوی دیگر حضور دانش بنیان‌ها در رویدادهای مختلف ملی و فراملی می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را برای کشورمان فراهم سازد.

وی از افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ارتقای رفاه کارگران به عنوان دستاورد دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم به دنبال کاهش مشکلات قشر کارگر است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: یکی دیگر از راهبردهای دولت سیزدهم ارتقای کیفیت تولید داخلی برای به دست آوردن بازارهای صادراتی است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 6089149

دیگر خبرها

  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد