Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عباس امینی‌زاده در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با دستور کار پاسخگویی به 10 سئوال دو عضو این شورا برگزار شد، اظهار کرد: همواره در راستای تنویر افکار عمومی و احترام به اعضای شورا، پاسخگوی سئوالات بوده ام هرچند بر اساس ماده ۸۳ قانون شوراها ، جملات موضوعات مطرح شده باید شکل سئوال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام حقوق و دستمزد کارگران بخش های مختلف تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده است

شهردار بندرعباس گفت: اگر کار تنظیف خوب نبود، شهر باید دچار مشکلات متعدد می‌شد، بندرعباس هفت هزار هکتار مساحت دارد و طی ایام کرونا، درگیری شدید در حوزه تنظیف وجود داشت.

وی ادامه داد: خانه‌نشینی و قرنطینه شهروندان باعث افزایش غیر قابل انکار تولید زباله شد، از سوی دیگر، تعطیلی بنگاههای اقتصادی، تعمیرگاه‌ها و مراکز تامین قطعات ماشین‌آلات نیز مشکلاتی نیز به وجود آورد همچنین از سوی دیگر، طبق دستور العمل های بهداشتی، باید با یک سوم نیرو کار ها را پیش می بردیم تا علاوه بر پیشگیری، کارگران بیمار استراحت می کردند.

وی در ادامه با طرح این پرسش افزود: سوال اینجاست اولویت کدام است جان کارگر یا تنظیف شهر؟ قطعا برای ما جان کارگر اولویت است و بر کاهش نسبی کیفیت تنظیف تقدم دارد اما با این وجود کارها پیش رفت اما در این میان مشارکت مردم را نیز نباید فراموش کرد.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: در این ایام، به جای بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۲۱ توسط شهروندان، هر ساعتی که امکانش فراهم شده، زباله‌ها به بیرون از منزل انتقال یافته و همین مسئله مشکلات را تشدید کرد.

امینی زاده در گلایه از عدم رعایت شهروندان در خصوص بیرون گذاشتن زباله های خانگی گفت: در حالی که برای جمع آوری زباله‌ها از ساعت ۲۱ تا شش صبح برنامه‌ریزی شده، اما اکنون زمان این کار تا ساعت ۱۴ افزایش یافته است. طبق قرارداد تنظیف، در هر منطقه باید ۱۱۰ تن زباله جمع آوری شود، اما طی چند ماه اخیر باشد اما اکنون بیش از ۱۴۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود‌.

وی ادامه داد: در ارتباط با مسئله جمع‌آوری زباله‌ها و تنظیف شهر، در بندرعباس ۴۳ درصد بافت فرسوده و سکونتگاه‌ غیر رسمی داریم که انجام فعالیت‌های خدماتی در این مناطق بسیار دشوار است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق و دستمزد کارگران عنوان کرد: حقوق کارگران، در سال های ۹۷ و ۹۸ بیش از ۵۶ درصد افزایش داشته این در حالی است که پیش‌بینی بودجه برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق و دستمزد کارگران پیش‌بینی شده بود، اما یک باره بر اساس تورم ایجاد شده بیش از ۵۶ درصد افزایش یافت.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: نوسان تحقق بودجه طی ماههای فروردین و اردیبهشت هر سال بسیار قابل توجه بوده و در سال جاری در مدت زمان یاد شده، کمتر از ۳۵ درصد بودجه تعهدی ماهیانه محقق شده است که به معنی محقق نشدن ۶۵ درصد بودجه مورد نیاز ماهیانه است.

امینی زاده یادآور شد: به دلایل مختلف، در فصول تابستان و بهار، درآمد شهرداری کاهش چشمگیری دارد در حالی که مهمترین مولفه برای اغلب امور، تامین منابع مالی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، تمام حقوق و دستمزد بخش‌های تنظیف و فضای سبز تا پایان سال ۹۸ را پرداخت کرده‌ایم. در همین زمینه، دستور کتبی داده شده که اول حقوق کارگران و پس از آن کارمندان پرداخت شود.

اجرای بیش از 370 پروژه عمرانی در سه سال اخیر / ساخت  المان بندرعباس مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت

در ادامه این جلسه که به میزبانی شورای شهر بندرعباس برای پاسخگویی امینی زاده شهردار بندرعباس بنا به درخواست برخی از اعضای شورا برگزار شد امینی زاده تصریح کرد: نمی توان پشت سر هم قرارداد اجرای پروژه‌های متعدد را منعقد و شهرداری را بدهکار کرد. طی سه سال اخیر، بیش از ۳۷۰ پروژه عمرانی در شهر بندرعباس اجرا شده و برخی دیگر نیز در حال اجرا است. آنهایی که انجام نشده به دلیل مشکلات مالی به تعویق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید رکود اقتصادی و عدم تحقق درآمدهای مالی دولت و جامعه را نادیده گرفت، در سوالات، سه پروژه مورد تاکید قرار گرفته و بقیه پروژه‌های شاخص اجرا شده دیده نشده که این بی انصافی است.

شهردار بندرعباس ادامه داد: از هفت هزار هکتار مساحت شهر بندرعباس، ۲۵ تا ۳۰ درصد مساحت را معابر تشکیل داده‌اند و طی سه سال گذشته، سه میلیون و ۹۶۷ متر مربع آسفالت در شهر انجام شده است.

وی اضافه کرد: همه پروژه‌های عمرانی اجرا شده نیز ناظر فنی داشته و کیفیت آنها رصد می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: آبنمای موزیکال پارک شهر نیز در حال بازسازی و تعمیر پمپ، نازل و سایر بخش‌ها است که پس از انجام این امور و رفع محدودیت در ارایه خدمات به شهروندان در پارکها، مجددا راه‌اندازی می‌شود.

وی مطرح کرد: در خصوص پروژه المان بندرعباس، قابل توجه است که این پروژه در دل دریا قرار داشته و سازه ای که با فلز است، هر سال باید حداقل یک بار تعمیرات لازم روی آن انجام شود. در واقع، تمام پروژه‌ها نیازمند تعمیر و نگهداری هستند.

امینی زاده ادامه داد: در خصوص این پروژه، ابتدا انتقاد بود که چرا ساخته شده، در حالی که بهره‌برداری از آن، با استقبال اغلب شهروندان و گردشگران همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه خسارت‌های زیادی از سوی برخی افراد متوجه سازه این المان شده و حتی نگهبان آن برای جلوگیری از عدم تخریب، آسیب جسمی دیده است.

کاهش درآمد سبب عملیاتی نشدن پروژه ها می شود

امینی زاده مطرح کرد: در رابطه با تقاطع مهرگان و سایر پروژه‌های مورد نظر در این بخش، باید دوباره تاکید کنیم که، وقتی کاهش درآمد باشد، خود به خود بعضی از پروژه‌ها عملیاتی نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تقاطع ولیعصر و مهرگان با نظر و تصویب شورا به یک شرکت وابسته دولتی سپرده شد و یک پروژه به بهره‌برداری رسید. اما، از آنجایی که معمولا محل اجرای پروژه‌های تقاطع غیرهم‌سطح معارض زیادی دارد، پروژه مهرگان نیز مستثنی نبوده و با مشکلی برخورد کرد که اکثر آنها رفع شد و دکل فشار قوی که جابجایی آن نیازمند هزینه زیاد است، باقی مانده با این وجود، سایر اقدامات آن در حال انجام است.

امینی زاده با بیان اینکه احداث شهر بازی حداقل ۵۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد،افزود: شهرداری حاضر به تامین ۱۰ میلیارد تومان آورده شده و در همین راستا، توافقاتی با سرمایه‌گذار صورت گرفته و موافقت اولیه کمیسیون ماده ۵ اخذ شده است. ما همچنان مصمم به اجرای این پروژه هستیم اما اگر سرمایه‌گذار منافع مشخصی نداشته باشد، به موضوع ورود نمی‌کند.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: در خصوص پارک ۱۰ هکتاری، زمین مورد نظر اختصاص یافت اما معارض زیادی داشت که نهایتا در اواخر سال قبل به معارض آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب رسیدیم. علی رغم تمام این مشکلات و با توجه به اینکه اخذ مجوز های لازم نیازمند زمان است، این پروژه در حال تسطیح و اجرا است.

بیش از دو هزار و 247 میلیارد تومان با 287 پرونده حقوقی،رای به نفع شهرداری صادر شده است

امینی زاده در بخش دیگری از سخنانش افزود: بیش از ۲۸۷ پرونده حقوقی در سه سال اخیر داشته‌ایم که مبلغ رای‌های صادر شده به نفع شهرداری بیش از دو هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان بوده است. از ۲۸۷ پرونده، فقط سه پرونده مورد بحث واقع شده، در حالی که وظیفه ما دفاع خوب از منافع شهرداری بوده و را‌ی‌های صادر شده همین مسئله را نشان می‌دهد. اما مسئله این است که، در جایی که حق با شهروند است، ما نباید حقوق قانونی آنها را بپردازیم ؟

وی تصریح کرد: خود شورا نیز تاکید به پرداخت حقوق مردم دارد و ما تابع صدور رای محاکم قضایی و حقوقی هستیم.

شهردار بندرعباس بیان کرد: عدم اجرای فاز یک آیت الله غفاری یکی دیگر از موضوعات مطرح شده است، که درباره آن ذکر چند مسئله ضروری است. در سال ۸۵ قراردادی در جهت احیای بافت فرسوده آیت‌ا... غفاری بسته شد. که برای اجرای ان سه شیوه در نظر گرفته شد.

امینی زاده توضیح داد: روش نخست پرداخت هزینه‌ها توسط دولت، روش دوم، مشارکت مردم و دولت و روش سوم، داشتن توان احیای بافت توسط خود مردم بود.

وی افزود: به دلایل مختلف مانند عدم توافق با ساکنان این محله، کار در همان سالهای ابتدایی متوقف شد و چند سال است که پیگیر خاتمه پیمان هستیم اما از نظر حقوقی، حق با سرمایه گذار است.

جایگاهی در زمینه تبدیل وضعیت از قراردادی به پیمانی نداریم

در ادامه این نشست چند ساعته امینی زاده با مخاطب قرار دادن اعضای شورا گفت: در تصمیم‌گیری برای تبدیل وضعیت نیروها به قراردادی و پیمانی، هیچ جایگاهی نداریم. یا باید آزمون برگزار شود و یا مجوزهای لازم از سوی وزارت کشور صادر شود.

وی ادامه داد: مجموع سهمیه تبدیل وضعیت‌ها از قراردادی به پیمانی برای ما، ۱۵۰ نفر است که روال آن فعلا از سوی وزارت کشور متوقف شده و در حال پیدا کردن و یا ایجاد راهکار مناسب قانونی هستیم اما در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی، پس از تکمیل مدارک افراد واجد شرایط، مستندات لازم به استانداری ارائه شد و ما اولین شهر در کشور بودیم که توانستیم از میان بالاترین دارندگان سنوات ۳۵۰ نفر سهمیه برای این کار بگیریم اما تاکنون در این زمینه نیز چیزی ابلاغ نشده است.

برای اجرای بی آر تی تا سال 1400 وقت داریم

شهردار بندرعباس اظهار کرد: موضوع ترافیک، به تغییر رفتار مردم و تغییر در محل‌های عبور و مرور  مربوط است که واکنش‌هایی به همراه دارد. از سال ۸۷ طرح جامع حمل و نقل بندرعباس در وزارت کشور مصوب شده که یک بخش آن حمل و نقل انبوه‌بر تندرو(بی آر تی) بوده و این کار مراحل متعددی دارد.

امینی زاده افزود: در این ارتباط طبق برنامه و طرح جامع حمل و نقلی، تا سال ۱۴۰۰ برای اجرا وقت داریم. سه خط انبوه بر در طرح جامع پیش بینی شده و ما نیز به این نتیجه رسیدیم که در طرح بازنگری انجام شود.

وی تاکید کرد: طی دو سال اخیر هزینه های اجرا و مصالح به شدت افزایش یافته، در حال حاضر، اجرای ایستگاهها، اصلاح پارکینگ‌های حاشیه ای، نرده کشی و غیره در حال انجام و بالغ بر 14 میلیارد تومان هزینه برای خرید اتوبوس‌ها اختصاص یافته است همچنین برای احداث پایانه غربی این پروژه، با یکی از دستگاه‌ها مشکلاتی داشتیم که نهایتا ناچار به تغییر محل پایانه شدیم. اما کار در حال پیگیری است.

سرقت و تخریب اموال پارک ها یک معضل اساسی در بندرعباس است

شهردار بندرعباس در ادامه روند پاسخگویی در صحن علنی شورای شهر بندرعباس گفت: توسعه، نگهداری و بهسازی بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر علی رغم تصویب و تخصیص بودجه سنواتی متاسفانه نسبت به بودجه هزینه شده نامطلوب است، اکثر بوستان‌ها از لحاظ روشنایی بسیار ضعیف بوده، فضای سبز و گونه‌های درختی آنها نامناسب و وسایل بازی کودکان نیز فرسوده می‌باشد از جمله این بوستان‌ها می‌توان به بوستان خلیج فارس و معلم اشاره کرد.

وی افزود: تا سال ۹۵، شهر بندرعباس۱۵۰ هکتار فضای سبز داشت و اکنون این میزان به ۲۲۰ هکتار رسیده که نتیجه تلاش قابل توجه در این زمینه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: سرقت شدید و تخریب اموال در پارکها یک معضل اساسی در بندرعباس است و در همین زمینه چندین بار نیروها و کارگرها آسیب دیده‌اند. تنها در سال ۹۸، بیش از ۷ هزار مورد تعمیر و بهسازی بخش‌های مختلف پارک‌ها مانند روشنایی، سرویس‌های بهداشتی و غیره داشته ایم.

بیش از 120 پروژه آب گرفتگی در بندرعباس اجرا شده است

شهردار بندرعباس عنوان کرد: بندرعباس شهری است که در طول زمان تیکه تیکه به آن اضافه شده است و از ابتدا طرح جامع و اصولی شهرسازی نداشته است. رشد فراوان جمعیتی را طی دو سه دهه اخیر داشته ایم. حجم بارندگی ها افزایش یافته و کانال‌های گذشته کشش حجم آب باران را ندارد و اغلب معابر از قبل احداث شده با تخصیص بودجه و اقدامات صورت گرفته بخش زیادی از مشکلات آبگرفتگی رفع شده است.

امینی زاده اضافه کرد: طی سال‌های اخیر، بیش از ۱۲۰ پروژه آبگرفتگی در بندرعباس اجرا شده که از جمله آن می‌توان به اجرای پروژه در ۲۲ بهمن، خور کشاوررز، نخل ناخدا ، سنگ کن، بلوار امام حسین اشاره کرد.

وی اعلام کرد: تمام بودجه‌های مصوب این حوزه، تخصیص یافته و پروژه‌ مورد نظر اجرا شده است، اما آیا می‌توان مشکلات ۴۰ ساله شهر را طی سه سال حل کرد؟در سال ۹۹ حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه به این امر اختصاص یافته و در شورا تصویب شده که می‌تواند باعث تغییرات خوبی شود.

تمامی واگذاری‌ها در جهت رونق اشتغال خرد شهری صورت گرفته است

امینی زاده بیان کرد: از حدود ۲۵ سال قبل و در دوران گذشته شهرداری، یک سری دکه و بعدها کانکس، مجوز داده شده است. در حال حاضر نیز کل دکه‌ها و کانکس‌های سطح شهر ۱۹۷ مورد است و تمام تلاش ما این بوده که بر اساس ضوابط قانونی واگذار شود.

وی ادامه داد: اما درخواست‌های مکرری از سوی نمایندگان مجلس، شورا، بنیاد شهید، استانداری، فرمانداری، کمیته امداد و غیره برای این امر دریافت می‌ شود در صورتی که تمامی واگذاری‌ها در جهت رونق اشتغال خرد شهری صورت گرفته است.

شهردار بندرعباس در ادامه سخنان خود در خصوص بازارچه های محلی نیز گفت: برای راه اندازی بازارچه های محلی نیز طبق قانون، راه و شهرسازی باید زمین مورد نیاز را واگذار کند و پیگیری زیادی در این زمینه شده است اما حتی یک زمین مناسب در اختیار ما قرار نگرفته است. با این وجود، بازارچه پشت شهر، شهرک توحید و غیره احداث یا بازسازی شده که البته در بعضی بخش‌ها نیز استقبالی از این بازارچه‌ها نمی‌شود.

امینی زاده بیان کرد: در فرآیند برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌ها، حداقل چهار سامانه شامل وزارت کشور، سازمان مدیریت، بازرسی و سایت شهرداری داریم که تمامی آگهی‌ها در آن ثبت می‌شود.

تمام چارچوب‌های قانونی و حقوقی رعایت می‌شود

شهردار بندرعباس در این نشست با ارائه برخی از دستور العمل ها و موارد قانونی مربوط به آنها مانند :

مصوبه مورخ 1/ 4/ 97 در خصوص کمک مالی به هیات ورزشی جانبازان و معلولین استان از محل بودجه سازمان فرهنگی ورزشی گفت: بر اساس اسناد موجود، تاکنون بیش از ۶۰ میلیون تومان به هیئت ورزشی جانبازان و معلولین کمک شده و اگر باز هم شورا مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد، انجام می‌دهیم.

در ادامه نیز در خصوص مناسب سازی ساحل دریا برای معلولان عنوان کرد: نمی‌توان مناسب سازی عبور و مرور معلولین را در همه نقاط پارک‌ها انجام داد اما مسیرهای پیاده‌روی و ورودی مناسب‌سازی شده است.

وی در ادامه توضیح داد: اطلاعات ما در فرآیند مناقصات و مزایدات حداقل در ۴ سامانه قرار می‌گیرد. همه شرکت‌های پیمان‌کاری تائید صلاحیت دارند و در غیر این صورت ما اصلاً نمی‌توانیم با آن‌ها قرارداد ببندیم. در معاونت عمرانی خود نیز آموزش‌های مربوطه به شرکت‌ها انجام‌شده و اولویت ما لکه‌گیری از آسفالت‌های اصلی است.

امینی زاده تصریح کرد: کارخانه آسفالت موجود را ارتقا دادیم و بچینگ تولید بتن را هم راه‌اندازی کردیم. در خصوص المان‌های شهری نیز همه موارد با تائید اعضای شورا انجام می‌شود، در یک سال اخیر به‌جز المان بندرعباس که در صحن شورا از آن دفاع شد اجازه ندادیم المانی در شهر اجرا شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: مناسب‌سازی ساحل دریا نیز برای معلولین انجام‌شده،برای کل مسیر نمی‌توانیم رمپ بگذاریم اما برای مسیرهای پیاده‌روی این کار صورت گرفته است. ما ادعا نداریم کلیه کارهای انجام شده ۱۰۰ درصد خوب بوده چراکه تابع شرایط اقتصادی و درآمد خود هستیم اما همکارانم تاکنون هیچ روزی کار را تعطیل نکرده و از هیچ خدمتی که در توانشان بوده فروگزار نکرده اند.

خبرنگار: سمانه کمالی باغستانی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه جلسه علنی شورای اسلامی شهر عضو شورای اسلامی شهر مشکلات شهردار بندرعباس مقام مسئول میلیارد تومان حقوق و دستمزد شهر بندرعباس تبدیل وضعیت اعضای شورا مناسب سازی امینی زاده وزارت کشور هستیم اما انجام شده پروژه ها طرح جامع سال اخیر اجرا شده زباله ها جمع آوری پارک ها بر اساس سه سال بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است

شهردار قم گفت: بخش مهمی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به قم که در ارتباط با مدیریت شهری بود، در ارگان‌های دولتی مرتبط بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه پیگیری مصوبات سفر با استاندار و محوریت معاونت عمرانی استانداری قم است، اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به شهرداری طی نامه‌های متعدد به معاونت عمرانی مطرح شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در جلساتی که از زمان استاندار سابق برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم تشکیل شده، پیگیری شده است و تنها مسئله گرمخانه و بلوار پیامبر اعظم (ص) به نتیجه رسیده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: درباره بلوار پیامبر اعظم (ص) هم قرار بود تفویض اختیار به صورت کامل به استان صورت بگیرد اما برای این کار یک نامه هفت بنده با شروطی که اصل موضوع را دچار مشکل می‌کند، به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: مسائل دیگر مانند اختصاص ۲۵ درصد از کاربری‌های تجاری منطقه پردیسان، اختصاص ۸۰ هکتار اراضی معوض برای تملک ریل راه آهن و اختصاص ۳۰ هکتار اراضی برای آزادسازی کاربری‌های معارض بوستان جوان نیز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوعات مکاتبات متعدد از سوی شهرداری قم صورت گرفته است، گفت: برای سفر دوم ریاست جمهوری نیز از ماه‌ها قبل جمع بندی پروژه‌های حوزه مدیریت شهری انجام شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه‌هایی مانند اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک و اتصال محور عمار یاسر به بلوار امیرکبیر از جمله اقداماتی است که باید در وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود، افزود: پیشنهادات ما در سفر ریاست جمهوری باید اقداماتی در حوزه کاری شهرداری باشد.

کد خبر 751132

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود