Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق امروز فاش کرد که ایاد علاوی برای تصدی وزارت دفاع این کشور به وی فشار آورده است. ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت المسله، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود فاش کرد: ایاد علاوی از من خواست تا پست وزارت دفاع را به او داده و فرزندش را مشاورم خودم کنم و اگر در این باره سوال کنید، خواهد گفت که نمی‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: من اهل بده بستان های سیاسی برخی نیستم. (در سایه تعیین باقی وزیران در هفته گذشته) تنها یک هفته از عمر واقعی دولت می گذرد.

الکاظمی گفت: از سال 2018 میلادی از من می خواهند که نخست وزیر شوم و قبول نکرده ام. چیزی برای از دست دادن ندارم؛ به جز اینکه دست به اصلاحات بزنم.

وی گفت: عراق برده نفت شده و از این رو، دچار پس رفت و وخامت اوضاع اقتصادی شده است. چیزی به عنوان اقتصاد عراق وجود ندارد و دروغی بیش نیست زیرا تنها متکی به نفت است و فاقد ساختار بانکی.

الکاظمی گفت: هدف دولتم رسیدن به مرحله برگزاری انتخاباتی سالم و جلوگیری از فروپاشی اقتصاد و پاسداری از وجهه و جایگاه حکومت است.

وی تصریح کرد: ما بخش خصوصی عراق را تقویت خواهیم کرد زیرا زیربنای ساختن این کشور به شمار می رود.

نخست وزیر عراق در ششمین سالروز سقوط شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش گفت: سقوط موصل تصادفی نبود بلکه نتیجه سوء مدیریت و فساد و طایفه‌گری بود.

وی درباره گفت وگوی آمریکا و عراق گفت: این گفت وگو متکی به نظر مرجعیت و پارلمان خواهد بود.

عراق|ائتلاف علاوی در جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی شرکت نمی‌کندعراق|نشست الکاظمی با فرماندهان نظامی و امنیتی در موصلعراق| دستگیری عناصر داعش در موصل / لزوم پرداخت غرامت حامیان تروریسم به عراق

انتهای پیام/.

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط موصل اخبار "عراق" مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موصل اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق موصل اخبار عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه موضع گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

نخست وزیر اسبق اسرائیل در اظهارات پیشین خود رژیم صهیونیستی را در برابر یک دوراهی قرار داده و تاکید کرده بود که تل‌آویو یا با آتش بس و بازگرداندن اسرا از غزه از طریق انجام تبادل موافقت می‌کند یا باید بدون اینکه اهداف خود در ریشه کن کردن حماس و بازگرداندن اسرا را محقق کند، به جنگ خود در غزه ادامه بدهد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6096024

دیگر خبرها

  • مدیریت عجیب آمریکایی‌ها؛ بیرمنگام به دسته سوم انگلیس سقوط کرد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!
  • حذف زودهنگام هدایی از گرند اسمش عربستان
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند