Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت: «حال که ندای "انّ اکرمکم عندالله اتقیکم" از پس قرنها به گوش جهانیان رسیده شاید ⁧‫صهیونیسم نژادپرست‬⁩ بیش از هر حکومتی از فروریختن نمادهای نژادپرستی در غرب نگران باشد، چون می دانند پس از مجسمه ها نوبت آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 آمریکا اعلام کرد که سر مجسمه «کریستف کلمب»  کاشف آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در شهر «بوستون» پایتخت و بزرگترین شهر ایالت «ماساچوست»  از سوی معترضان به تبعیض نژادی قطع شد.

معترضان خواستار از بین بردن مجسمه‌ها و بناهای تداعی کننده برده‌داری و استعمارگران در آمریکا هستند.

مجسمه کریستف کلمب در شهرهای «ریچموند» و «ویرجیینا» نیز در روزهای گذشته آسیب دید. به دنبال کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط مامور پلیس شهر «میناپولیس» و تظاهرات گسترده ضد تبعیض نژادی در این کشور، اینک فشارهای بسیاری برای از بین بردن بناهای مرتبط با نژادپرستی در آمریکا در حال شکل گیری است. کریستوف کلمب به عنوان یکی از هواداران برده داری اینک مورد انتقاد بسیاری در آمریکا قرار دارد.

مخالفان تبعیض نژادی در انگلیس نیز به تازگی مجسمه یکی از افرادی که از وی به عنوان «تاجر برده» یاد می‌شود را به پایین کشیده و به رودخانه پرتاب کردند. تظاهرکنندگان در شهر «بریستول» در جنوب غربی انگلیس عصر یکشنبه به وقت تهران مجسمه معروف «slave trader» را با طناب پایین کشیده  و آن را داخل یک رودخانه انداختند. این مجسه متعلق به «ادوارد کلستون» از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود 80 هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس

رضا فزونی تصریح کرد: در حال حاضر نسل سی و یکم مرغ مادر بومی پارسه در مرکز اصلاح نژادی شمس آباد جوجه ریزی شده است و با توجه به روند پلاک گذاری جوجه‌ها، رکوردبرداری از این جوجه‌ها آغاز شده است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: آمار‌های مربوطه بر اساس رکورد‌های گله مادری و اطلاعات شجره نامه و همچنین جوجه‌های نسل جدید برداشت و پس از تحلیل و ارزیابی آماری و اصلاح نژادی، انتخاب مرغ و خروس‌های والدی نسل بعد صورت می‌پذیرد. 

با توجه به بهبود قابل توجه صفات اقتصادی مرغان بومی که طی سنوات متمادی حاصل شده و از طرفی به دلیل پتانسیل ژنتیکی بالای تولیدی این نوع از مرغان که در سطح روستا‌ها توزیع شده است می‌توان به بخش قابل توجهی از نیاز‌های بازار تخم مرغ و گوشت سفید دست یافت

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس