Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:46:19 GMT

برداشت بیش از ۲۴۰ تن کلزا در تربت جام

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۴۲۵

برداشت بیش از ۲۴۰ تن کلزا در تربت جام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر خوشخو مدیرجهادکشاورزی تربت جام گفت: سطح برداشت کلزار‌ها در این شهرستان  ۱۲۲ هکتار است و پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۲۴۰ تن محصول برداشت شود.

او افزود: کلزا از جمله محصولاتی است که به صورت تضمینی از طرف دولت و با قیمت چهار هزار و  ۶۶۰ تومان خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیرجهادکشاورزی تربت جام ا بیان اینکه قیمت بالای کلزا نسبت به گندم، مصرف کمتر آب و تناوب کشت مناسب از جمله مزایای کشت گلزار است، ادامه داد: کشت دانه روغنی کلزا برای تولید پایدار گندم نیز ضروری است، زیرا این دانه روغنی در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

خوشخو بیان کرد: کشت مداوم گندم در اراضی زراعی سبب کاهش توان رویشی اراضی و افت قابل توجه میزان تولید گندم می‌ شود که برای جلوگیری از این روند باید محصول دیگری را در تناوب کشت گندم برای کشت جایگزین در نظر داشت و بررسی‌های علمی نشان می‌دهد دانه روغنی کلزا بهترین نوع محصول در این زمینه است.

او تصریح کرد:کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت‌های دولت است. برداشت بیش از ۶۶ هزار تن گندم آبی در تربت جام مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با اشاره به اهمیت کشت گندم، تاکید کرد: گندم به دلیل نقش مهمی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور به خصوص کشور‌های درحال توسعه ایفا می‌کند، یک محصول استراتژیک در تمام دنیا به حساب می‌آید و از نظر تولید و سطح زیرکشت مهم‌ترین محصول کشاورزی ایران است و افزایش محصول آن روز به روز مورد توجه قرار گرفته و از نظر اقتصادی و تامین غذای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خوشخو بیان کرد: سطح زیر کشت غلات آبی شهرستان بیش از ۱۹ هکتار می‌باشد که ۱۱هزار و ۲۵۰هکتار مربوط به گندم و ۸هزار و ۵۰۰هکتار مربوط به جو است.

او با اشره به خرید تضمینی محصول گندم، افزود: در جهت حمایت از کشاورزان کار خرید گندم توسط اداره تعاون روستایی صورت می‌گیرد، امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی را ۲۵هزار ریال تعیین کرده که در مقایسه با سال زراعی قبل ۴۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرجهادکشاورزی تربت جام  میانگین عملکرد گندم در شهرستان  ۵.۵ تن در هکتار می‌باشد و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۶ هزار تن گندم آبی از اراضی شهرستان برداشت شود.   انتهای پیام//س.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت محصول کلزار محصولات کشاورزی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار

صاحبعلی اصغری در حاشیه جلسه خرید تضمینی گندم و کلزا در شهرستان بیله‌سوار گفت: ۷۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم از اراضی این شهرستان برداشت و ۱۵۰ هزار تن با قیمت تضمینی تحویل مراکز خرید دولتی شود. 

او از راه‌اندازی ۲ مرکز خرید محصولات کلزا در شهر‌های بیله‌سوار و جعفر آباد خبر داد و افزود: میزان تولید و سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بیله‌سوار نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار بیله‌سوار اضافه کرد: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن کلزا در این اراضی تولید و با نرخ تضمینی ۳۵۰ هزار ریال تحویل مراکز خرید دولتی شود.

اصغری اضافه کرد: امسال سطح زیر کشت گندم بیله‌سوار هم ۷۴ هزار هکتار است و با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت و ۱۵۰ هزار تن تحویل مراکز خرید دولتی شود.

او به زارعان منطقه توصیه کرد از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند تا هنگام تحویل به مراکز خرید از نظر میزان افت رطوبت مشکلی نداشته باشند.

فرماندار بیله سوار اضافه کرد: گندم تولیدی کشاورزان هم با قیمت تضمینی ۱۷۵ هزار ریال از کشاورزان و زارعان خریداری می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد