Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:33:18 GMT

زغال سنگ محور توسعه در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۴۷۱

زغال سنگ محور توسعه در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در آیین بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس گفت: با این حرکت که شروع شد باید در آینده نزدیک شاهد این باشیم  که حدود به هزار نفر در این مجتمع تولیدی فعال شوند و در فاز بعدی نزدیک به ۲، هزار نفر در این مجموعه شاغل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلو داری مدیر عامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه بیان کرد: واحد فرآوری کنسانتره زغال سنگ با ظرفیت سالانه  ۵۰۵ هزار تن که ورودی یک میلیون تن زغال را تبدیل به کنسانتره خواهد کرد که مورد مصرف کک سازی ها و صنعت ولاد کشور است.

بیشتر بخوانید

تولید سالانه حدود ۳ میلیون تن ماده معدنی در طبس

او با بیان اینکه کنسانتره زغال سنگ یکی از الزامات و پیش نیاز‌های تولید فولاد در کوره بلند‌ها است، افزود: با سرمایه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان ظرف ۴ سال این مجموعه راه اندازی شده است.

جلوداری با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم دراین پروژه مشغول به کارهستند، بیان کرد: این کارخانه دارای جدید‌ترین تکنولوژی است که توسط نیرو‌های بومی و مهندسان ایران در زمان تحریم ساخته و راه اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه عنوان کرد: مهمترین نکته این هست که معدن مبنایی برای توسعه اقتصادی بویژه در طبس خواهد بود.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زغال سنگ شهرستان طبس معادن خاورمیانه فرآوری کنسانتره زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. محمد میری گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.   او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.   معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.   میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، افزود: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.    

دیگر خبرها

  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کندوان یکطرفه شد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه