Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@06:37:41 GMT

کارمند اخراجی بانک سردسته باند گروگانگیری

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۷۴۸

6 زندانی تبهکار که در زمان مرخصی از زندان با گروگان گرفتن رئیس یکی از شعبه‌های بانک 122 میلیارد تومان برای آزادی اش خواسته بودند بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.

به‌ گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از اواسط سال 97 با گزارش یک فقره آدم ربایی به مأموران پلیس آغاز شد. مأموران پس از مراجعه به شعبه متوجه شدند که اعضای باند پس از سرقت 40 میلیون تومانی رئیس شعبه را هم گروگان گرفته و درخواست 122 میلیارد تومان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مأموران و مدیران ارشد بانک تصمیم گرفتند تا با واریز مبلغ درخواستی این باند به‌صورت ساختگی علاوه بر فراهم کردن امنیت جانی برای رئیس شعبه گروگان گرفته شده کار ردیابی سارقان را هم انجام بدهند. به‌همین خاطر مدیران ارشد بانک با انتقال مبلغ به‌صورتی که امکان برداشت آن بعد از رهایی گروگان میسر شود مقدمات رهایی گروگان را فراهم کردند و در نهایت ساعاتی بعد هم سارقان که از واریز وجه میلیاردی مطمئن شده بودند گروگان را آزاد کردند. این در حالی بود که مأموران هم محل اختفای سارقان را محاصره کردند و در یک عملیات همه اعضای آن دستگیر شدند.

اظهارات رئیس بانک پس از آزادی

رئیس بانک به مأموران گفت: روز حادثه چند مأمور قلابی مرا ربودند. یکی از آنها به من گفت تا با شعبه تماس بگیرم و دستور پرداخت پول‌های نقد را بدهم و بعد هم بگویم که گروگان گرفته شدم و باید برای آزادی‌ام 122 میلیارد تومان پول پرداخت کنند. پس از آن به بانک رفتیم و یکی از آنها به داخل بانک رفت و 40 میلیون تومان پول را طبق سفارش من گرفت و دوباره سوار خودرو شد و من را به مکان نامعلومی بردند.

کارمند اخراجی بانک، سردسته باند

تحقیقات نشان می‌داد که همه متهمان دارای سوابق متعددی هستند و غیر از یکی از آنها بقیه تحصیلکرده هستند. متهمان در زندان این باند را تشکیل داده‌اند و با هم برای اجرای نقشه سرقت و گروگانگیری به‌مرخصی آمده‌اند.

همچنین رئیس این باند بهرام کارمند اخراجی همان بانک بوده است که سال 82 به‌خاطر سرقت 8 میلیاردی از حساب مشتریان توسط مأموران امنیتی شناسایی و بازداشت و به رد مال و 18 سال حبس محکوم شد. همچنین متهم در سال 92 یکبار مرخصی گرفته و بیرون آمده بود که باز هم سرقتی از بانک انجام داد و دوباره به 6 سال حبس محکوم شد. اینبار با گذشت 6 سال بار دیگر نقشه گروگانگیری و سرقت را با کمک هم‌بندی‌هایش طراحی کرده بود.

پس‌از تکمیل تحقیقات برای همه متهمان این گروگانگیری، پرونده کیفرخواست آنها با اتهامات سرقت مسلحانه از بانک، آدم ربایی و جعل عنوان مأمور نیروی انتظامی صادر شد و پرونده از دادسرای شهریار به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و بزودی متهمان این پرونده محاکمه می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری سید محمود موسوی حمید سبزواری غلامرضا منصوری دیوان کیفری بین المللی کارمند اخراجی گروگانگیری اکبر طبری سید محمود موسوی حمید سبزواری غلامرضا منصوری دیوان کیفری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد بلافاصله مأموران کلانتری ۱۶۷ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از حضور مأموران کلانتری دولت آباد در محل مشخص شد سارقان درون یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی آماده سرقت هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس، سارقان که متوجه حضور مأموران شده بودند، اقدام به فرار کردند و پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک پلیس هر ۲ سارق زمین گیر و دستگیر شدند و در بازرسی از آنان آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند و پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به جرم خود به بیش از ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، افزود: تاکنون یک مالباخته متهمان را شناسایی کرده و سارقان برای کشف جرایم احتمالی بیشتر تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شدند.

کد خبر 6092098

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا