Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@08:28:33 GMT

تهدید آمریکا به تحریم اعضای دیوان بین‌المللی کیفری

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۰۴۴

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، ساعاتی پیش در این باره یک دستور اجرایی صادر کرد و بعد از آن «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری گفت که ایالات متحده اجازه نمی‌دهد شهروندانش توسط یک دادگاه نمایشی تهدید شوند.

وزیر دادگستری و وزیر دفاع و همین‌طور مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا هم در این کنفرانس خبری همراه وزیر خارجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده‌بان حقوق بشر با صدور یک بیانیه اقدام آمریکا علیه دیوان بین‌المللی کیفری را محکوم کرده است.

دولت آمریکاپیش از این هم از تصمیم دادگاه بین‌المللی کیفری برای تحقیق در مورد اتهامات جنایات جنگی آمریکا در افغانستان به شدت انتقاد کرده بود.

قضات دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه، در ماه مارس مجوز آغاز تحقیقات در مورد اتهامات جنایات جنگی در افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و دیگر طرف‌های در جنگ این کشور را صادر کردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دیوان بین المللی کیفری بین المللی کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت