Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم تجلیل از خیران و فعالان رزمایش مواسات و همدلی و اطعام مهدوی در مشهد گفت: بر اثر شیوع کرونا و تعطیلی هتل‌ها و سالن‌های غذاخوری در این شهر ۳۷ هزار نفر کارگران آن‌ها بیکار شده و زندگی خانواده آنان با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه محور اقتصاد مشهد زائرپذیری است، افزود: ارزیابی خسارات ناشی از کرونا در خراسان رضوی بسیار زیاد است و قابل تفسیر نیست.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تنها راهکار برای حل مشکل اقتصادی در این شهر باز شدن حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و آمدن زائر به این شهر است لذا تقاضا دارم مسئولان بیشتر بررسی کنند تا حرم مطهر رضوی باز نشود مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و برای مسایل بهداشتی و تشخیصی نیز می‌توان اقدام لازم را انجام داد.

 آیت الله علم الهدی بیان کرد: کسانی که در رزمایش مواسات و همدلی مشارکت کردند مورد توجه خاص امام زمان (عج) هستند و این حرکت همگانی که پرشور انجام شد به خاطر نگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) بوده است.

او تصریح کرد: هدف رهبر معظم انقلاب نیز در راه‌اندازی این رزمایش نمایش جامعه مهدوی به دنیا بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا در این استان یک تجربه برای مسئولان، روسای نهاد‌های انقلابی و مردم بود، زیرا پیدایش این بیماری سه دغدغه سلامت، معیشت و خسارت‌های اقتصادی به همراه داشت.    آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ۲ دغدغه در این استان به خوبی مدیریت و مهار شد که نخستین آن دغدغه سلامت بود که ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه عملکرد موفقی از خود نشان دادند و با تدبیر استاندار این استان دغدغه سلامت در همدلی کامل و تفاهم صددرصد دستگاه‌های مختلف برطرف شد.   او افزود: شرکت‌های اقتصادی استان بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال کمک کردند و خلاء‌های درمانی در این زمینه پر شد و نقاهتگاهی با سه هزار تخت در مشهد توسط آستان قدس رضوی تجهیز شد.   امام جمعه مشهد ادامه داد: تمامی بیماران خانه نشین نیز شناسایی و پرستار برای آنان اعزام شد و فوتی‌های کرونا در این استان کاهش یافت.   آیت الله علم الهدی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ نفر از طلاب در زمینه غسل فوتی‌های کرونا، بیان کرد: در این زمینه نیز عملکرد خوبی نمایش داده شد.   او دومین دغدغه رفع شده در این استان را دغدغه معیشت دانست و تصریح کرد: شناسایی ظرفیت مردمی جامعه انقلابی در استان مهم ترین نتیجه اجرای رزمایش مواسات در تامین بخشی از نیاز معیشتی محرومان و اقشار آسیب دیده از کرونا بود.   امام جمعه مشهد تاکید کرد: اقدامات انجام شده در قالب این رزمایش نشان داد توانمندی و ظرفیت بسیار در مردم و نهاد‌ها و دستگاه‌های مدیریتی استان وجود دارد. در این زمینه هیچ کشور و جامعه‌ای این توان را ندارد.
۲۰۰ میلیارد ریال کمک بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در مبارزه با کرونا

علی رسولیان معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بنگاه‌های اقتصادی استان ۲۰۰ میلیارد ریال در این زمینه کمک و مشارکت داشته‌اند.

او افزود: استان خراسان رضوی در شیوع کرونا بیشترین خسارت را نسبت به دیگر استان‌های کشور متحمل شد.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از نیمی از واحد‌های اقامتی کشور در این استان ادامه داد: با توجه به کاهش شدید ورود مسافر و تعطیلی واحد‌های اقامتی برآورد می‌شود بیش از ۷۰ درصد فعالیت و فروش اصناف استان کاهش یافته است.   رسولیان بیان کرد: مشارکت و همکاری مردم، خیران، مسئولان و بخش‌های مختلف استان در حمایت از محرومان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا نمونه است و نقش نهاد‌های انقلابی، مساجد و مراکز نیکوکاری استان در این زمینه بسیار چشمگیر بود.   او با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در قالب رزمایش مواسات و همدلی در استان افزود: به منظور ۲۲۰۰ تن برنج، ۵۰۰ تن شکر و میزان قابل توجهی گوشت و آرد سهمیه تنظیم بازار استان به اجرای این طرح اختصاص داده شد.   معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد سامانه شناسایی محرومان و اقشار آسیب دیده از کرونا توسط کمیته امداد استان قابل تقدیر است و اطلاعات ثبت شده در آن می‌تواند برای ادامه راه مثمر ثمر باشد.

در این مراسم از شماری از مسئولان و مدیران رسانه‌های استان که در زمینه رزمایش مواسات و همدلی مشارکت داشتند قدردانی شد.

انتهای پیام/ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه رزمایش مواسات و همدلی استانداری خراسان رضوی ویروس کرونا رزمایش مواسات و همدلی امام جمعه مشهد اقتصادی استان خراسان رضوی علم الهدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: طی شبانه روز گذشته یک فقره تصادف فوتی، ۳۸ فقره تصادف جرحی و ۲۳۷ فقره تصادف خسارتی در خیابانهای مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: بارندگی و لغزندگی سطح خیابان، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل این تصادفات بوده است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: همچنین دیروز مرتکبان ۶ هزار و ۹۴۲ فقره تخلف راهور در مشهد جریمه شدند که هزار و ۸۰۶ فقره از این تعداد، تخلفات حادثه ساز است.

اسدنژاد افزود: ۸۱ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

حدود یک میلیون دستگاه خودرو در مشهد روزانه تردد می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است