Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

مردان طاس در معرض ریسک بالاتر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ هستند

محققان دریافتند طاسی باید به عنوان یک فاکتور پرخطر در بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شود.

زندگی در نزدیکی چاه‌های نفت و گاز و افزایش ریسک تولد نوزاد کم وزن

مطالعه جدید نشان می‌دهد زنان بارداری که در نزدیکی چاه‌های فعال گاز و نفت زندگی می‌کنند در معرض ریسک تولد نوزادانی با وزن پایین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأثیر رژیم غذایی مدیترانه ای در تسکین بیماری التهاب روده

مطالعات نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری التهاب روده، نظیر بیماری کرون و کولیت روده، با پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای شاهد کاهش علائم بیماری شأن خواهند بود.

ورزش «تای چی» برای بیماران قلبی مفید است

تحقیق جدید نشان می‌دهد ورزش تای چی می‌تواند تنها تجویز پزشکان برای بیماران قلبی شأن باشد.

کد خبر 4947373

منبع: مهر

کلیدواژه: کووید 19 التهاب روده رژیم غذایی مدیترانه ای ویروس کرونا تای چی ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کووید 19 کیانوش جهانپور علیرضا زالی دارو سازمان غذا و دارو سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی لبنیات هفته بدون دخانیات سازمان نظام پزشکی بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟

 به گزارش تابناک به نقل از وری‌ول هلت،‌ اگر مدت‌زمان آلرژی از موعد انتظارتان بیشتر شد یا اینکه داروهای بدون نسخه ضدآلرژی کارساز نبود، احتمالا پای بیماری زمینه‌ای در میان است.
هرچند دوره بیماری‌های زمستان و آلرژی فصل بهار روبه پایان است، احتمال دارد آبریزش بینی به قوت خودش باقی باشد. اگر داروهای آلرژی هم علاج این آبریزش مدوام نبودند، وقتش رسیده که بدانید احتمالا به عارضه‌ای متفاوت دچارید.

دلیل آبریزش بینی ممکن است «التهاب سینوسی مزمن» (رینوسینوزیت، rhinosinusitis) باشد؛ بیماری التهابی مزمنی اگر بیش از سه ماه طول بکشد تورم سینوس‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

البته ممکن است همزمان دچار آلرژی و التهاب سینوسی مزمن باشید. از آنجایی که آبریزش بینی هم جزو علائم التهاب سینوسی مزمن و هم جزو علائم آلرژی‌های فصلی است، افراد معمولا فکر می‌کنند که دلیل اصلی آبریزش بینی آلرژی فصلی باشد. با وجود آنکه داروهای بدون نسخه ضدآلرژی در درمان آن موثر است، اما به افرادی که التهاب سینوسی مزمن دارند کمک چندانی نمی‌کنند.

علائمی که نشان می‌دهند دلیل آبریزش بینی آلرژی نیست
نشانه‌هایی وجود دارد که آلرژی‌زاهای (آلرژن‌ها) بهاری، که در محیط شناورند، شاید دلیل آبریزش بینی نباشند. برای مثال، اگر وضعیت آلرژی بیش از حد طول کشید یا اینکه داروهای بدون نسخه کارساز نبود، احتمالا پای بیماری زمینه‌ای در میان است.

جایانت پینتو، مدیر بخش راینولوژی (جراحی و درمان بیماری‌ها بینی) و آلرژی دانشگاه پزشکی شیکاگو، می‌گوید، وقتی با فردی مواجه می‌شویم که مدت‌زمان طولانی آبریزش بینی دارد به بیماری التهاب سینوسی مزمن مشکوک می‌شویم. افرادی که آنتی‌هیستامین، استروئیدهای داخل بینی یا اسپری بینی استفاده می‌کنند و همچنان آبریزش‌ بینی دارند، ممکن است به التهاب مزمن سینوس‌ مبتلا باشند که روش درمانی دیگری می‌طلبد.

بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که در چنین مواردی به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

درمان التهاب سینوسی مزمن
داروهای بدون نسخه برای تسکین علائم آلرژی کافی و مناسب‌اند اما معمولا به التهاب سینوسی مزمن کمکی نمی‌کنند. اما خبر خوب این است که اگر متخصص همه دلایل احتمالی را بررسی و موثرترین درمان را انتخاب کرده‌ باشد،‌ بیماری التهاب سینوسی مزمن درمان‌پذیر است.

روش‌های درمانی برای افراد مختلف متفاوت است، اما آنتی بیوتیک‌ها یا استروئیدها به‌همراه اسپری بینی و سینوس، از درمان‌های رایج التهاب سینوسی مزمن به‌شمار می‌روند. اگر این روش‌های درمانی کارساز نبود، جراحی سینوس راه دیگری است که متخصصان توصیه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟