Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@18:45:03 GMT

جزئیات دریافت مالیات از خانه‌های خالی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۳۴۷

جزئیات دریافت مالیات از خانه‌های خالی

به گزارش افکارنیوز،

محمود علیزاده درباره اجرای  طرح مالیات بر خانه‌های خالی از تابستان امسال گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی براساس قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و از سال ۹۵ لازم الاجرا بود. اما برای اخذ این مالیات نیاز به تهیه سامانه اسکان و املاک برای شناسایی خانه‌های خالی بود که این سامانه را وزارت راه و شهرسازی باید طراحی و راه اندازی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی-معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اخیراً براساس اعلام وزیر راه و شهرسازی سامانه اسکان و املاک آماده شده و قرار است در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

او افزود: این سامانه براساس دیتا‌ها و اطلاعاتی که در آن قرار داده شده، به شناسایی خانه‌های خالی از سکنه می‌پردازد و براساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، در صورتی که واحد مسکونی بیش از یک سال خالی از سکنه باشد، مشمول این مالیات قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این قانون از سال ۹۵ باید اجرا می‌شد بنابراین هر واحد مسکونی که از سال ۹۵ خالی از سکنه بوده، در سال اول مشمول مالیات نیست و از سال دوم به بعد به آن مالیات تعلق می‌گیرد و تا زمانی که خالی بماند این مالیات از واحد مسکونی اخذ خواهد شد.

به گفته معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی، علاوه بر خانه‌های خالی مذکور در سامانه اسکان و املاک، این سازمان به بررسی فیزیکی و میدانی واحد‌های نامبرده شده در این سامانه می‌پردازد و پس از شناسایی واحد‌های خالی، در صورتی که بیش از یک سال خالی مانده باشد به آن مالیات تعلق می‌گیرد.

علیزاده اظهار داشت: به موجب قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات خانه‌های خالی معادل ۲۰ درصد مالیات بر اجاره است و به خانه‌های با متراژ ۱۵۰ متر به بالا تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این قانون مشوقی برای ورود واحد‌های خالی به بازار اجاره خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مالیات خانه های خالی شهرسازی مالیات مسکن خانه خالی خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد

ماه هفدهم اردیبهشت به دورترین فاصله از زمین خواهد رسید و کمی کوچک‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه دوشنبه -هفدهم اردیبهشت- به دورترین نقطه در امتداد مدار خود به دور زمین خواهد رسید و کمی کوچک‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد؛ فاصله ماه از زمین متفاوت است، زیرا مدار آن کاملاً دایره‌ای نیست، کمی بیضی شکل است و یک مسیر بیضوی را طی می‌کند؛ همان‌طور که ماه هر ۲۹.۵ روز یک‌بار این مسیر بیضی شکل را به دور زمین طی می‌کند. فاصله آن ۱۴ درصد بین ۳۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به زمین) و ۴۰۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در اوج (دورترین فاصله از زمین) تغییر می‌کند.

اندازه زاویه‌ای ماه نیز با همان فاکتور بین ۲۹.۴ و ۳۳.۵ دقیقه قوسی متفاوت است و روشنایی آن نیز تغییر می‌کند، البته تشخیص این اتفاق در عمل دشوار است زیرا فازهای آن نیز هم‌زمان در حال تغییر است.

مقارنه ماه و سیاره عطارد

ماه و سیاره عطارد دوشنبه -هفدهم اردیبهشت- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه ۲۸ روزه از زاویه سه درجه و ۴۹ دقیقه‌ای جنوب سیاره عطارد عبور می‌کند، این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نخواهد بود، زیرا آن‌ها در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر نیز بیش از پنج درجه بالاتر از افق نخواهند بود.

ماه در قدر منفی ۹.۴ و سیاره عطارد در قدر ۰.۶ هر دو در صورت فلکی حوت قرار دارند، این دو جرم به قدری از یکدیگر فاصله دارند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد هستند.

ماه در حضیض خورشیدی

چرخش ماهانه ماه به دور زمین باعث می‌‏شود دوشنبه -هفدهم اردیبهشت- به نزدیک‌ترین نقطه از خورشید در فاصله ۱.۰۰۶۷ واحد نجومی از خورشید برسد، این اتفاق تقریباً زمانی رخ می‌دهد که مدار ماه آن را بین خورشید و زمین قرار می‌دهد؛ در لحظه حضیض ماه، زمین در فاصله ۱.۰۰۸۹ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۱.۰۰۶۷ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد گرفت، فاصله بین زمین و ماه نیز ۰.۰۰۲۴ واحد نجومی (۳۶۳ هزار کیلومتر) خواهد بود.

کد خبر 750963

دیگر خبرها

  • چرا تعداد خانه‌های خالی در ژاپن رو به افزایش است
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • بازندگان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد