Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@11:38:12 GMT

تعداد راهنمایان گردشگری سمنان به 70 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۴۲۸

تعداد راهنمایان گردشگری سمنان به 70 نفر رسید

به‌گزارش صدای ایران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، محمد طاهریان امروز چهارشنبه 21 خرداد 99 با اعلام این خبر افزود: «در جلسه کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری استان، با صدور کارت راهنمای گردشگری شش نفر از متقاضیان موافقت شد.»

او با بیان اینکه حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای دریافت کارت راهنمای گردشگری، کارشناسی است، افزود: «لازمه صدور کارت راهنمای گردشگری برای متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی راهنمایان شامل ایرانگردی و جهانگردی، طبیعت‌گردی، فرهنگی و تاریخی و پذیرش در آزمون جامع راهنمایان گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری و تأمین منابع سمنان تصریح کرد: «فراگیران با رشته‌های تحصیلی مرتبط با گردشگری می‌توانند در آموزشگاه‌ها ثبت‌نام و با پرداخت یک پنجم شهریه در آزمون جامع که هر سال دو بار در ماه‌های مرداد و بهمن برگزار می‌شود، شرکت کنند.»

او گفت: «این اداره‌کل با هدف توانمندسازی راهنمایان گردشگری، برگزاری دوره‌های بازآموزی راهنمایان گردشگری و بلدهای محلی را در دست اجرا دارد.»

در استان سمنان 15 هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمانپذیر، 86 اقامتگاه بوم‌گردی و 12 اقامتگاه سنتی، 57 خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و 446 نفر شب، پذیرای گردشگران هستند.

سه مؤسسه آموزش گردشگری در شاهرود، سمنان و گرمسار فعالیت دارند و دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه گردشگری توسط این مؤسسه‌ها برگزار می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران گردشگری سمنان راهنمایان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

احمد احمدی صدر گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده‌های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه‌هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی‌ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی، چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سرا‌ها و... را چندین برابر افزایش دهیم.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود