Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@14:10:43 GMT

اردوغان اختیارات عقاب‌های شب را گسترده‌تر کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۵۳۸

صراط:

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه این نیروهای موسوم به "عقاب‌های شب" را احیا کرده است و این‌ها از سال ۲۰۱۷، حدود یک سال پس از یک کودتای ناکام نظامی، گشت‌زنی در خیابان‌ها را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا براساس این قانون که شبانه از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه اردوغان در پارلمان به تصویب رسید، نیروهای مذکور می‌توانند در خیابان از مردم بازخواست کنند ، قوه قهریه به کار ببرند، سلاح همراه داشته باشند و افراد مظنون را بازداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجین آلتای، از معاونان حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفت: شما نمی‌توانید بعد از ۴۰ روز آموزش، دست فردی سلاح بدهید و او را با اختیارات گسترده به خیابان بفرستید.

عمر فاروق گرگرلی‌اوغلو، از قانونگذاران حزب دموکراتیک خلق کردها هم با انتقاد از سطح سواد این نیروها گفت، این افراد تنها چند ساعت آموزش درباره حقوق بشر داشته‌اند. او حین رای‌گیری پارلمان ترکیه درباره این قانون، با هشدار نسبت به افزایش حوادث خشونت‌بار مربوط به این نیروها گفت: این قانون درباره حفاظت از مردم یا منطقه نیست. این قانونی برای حفاظت از کشور از جانب مردم است.

تدابیر امنیتی در ترکیه از زمان کودتای ناکام ۲۰۱۶ با جدیت تشدید شده است. آمار پلیس ترکیه نشان می‌دهد، سال گذشته تعداد افسران پلیس ۷.۹ درصد افزایش داشته و به ۲۶۰ هزار تن رسیده است. همچنین شمار گاردهای شبانه هم دو برابر شده و به بیش از ۲۱ هزار تن رسیده است. یکی از اعضای حزب اردوغان به تازگی گفت، تعداد این نیروها به ۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

وزیر کشور ترکیه با دفاع از افزایش اختیارات گارد شبانه گفت، از زمان احیای این نیروها تعداد سرقت‌ از منازل در سراسر کشور با کاهش ۴۷ درصدی به ۱۵۱ مورد رسیده است. به گفته او، این نیروها سه ماه آموزش می‌بینند و دو ماه هم آموزش عملی دارند و ۲۰ درصد آن‌ها هم تحصیلات دانشگاهی دارند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان حزب عدالت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمد گردشگری ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، درآمد گردشگری ترکیه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

بر این اساس میزان درآمد گردشگری ترکیه در این دوره به ۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید.

نزدیک به ۲۱ درصد از درآمد گردشگری ترکیه از سفر شهروندان ترک مقیم خارج از کشور حاصل شده است.


دیگر خبرها

  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶