Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@06:50:18 GMT

اعزام نیروهای نظامی دانمارک به عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۵۷۲

اعزام نیروهای نظامی دانمارک به عراق

به گزارش افکارنیوز،

دانمارک اعلام کرده که همزمان با پذیرش مسئولیت آموزش نیرو‌های امنیتی عراقی، ۲۸۵ پرسنل نظامی دیگر را در چارچوب برنامه های ناتو به عراق اعزام خواهد کرد.

اخبار بین الملل-قرار است در اواخر سال جاری میلادی مسئولیت آموزش نیروهای امنیتی عراقی از کانادا به کشور دانمارک منتقل شود.

جپ کوفوید، وزیر خارجه دانمارک طی بیانیه‌ای در این‌ باره گفت: «با تقویت سهم خود در استقرار ثبات در عراق، خطر بروز بحران‌ جدیدی در حوزه پناهندگان را کاهش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در عین حال، محافظت از خود در برابر تهدید گروه‌های تروریستی مانند داعش را ضمن حضور موثرتر در عراق، افزایش می‌دهیم».

پارلمان دانمارک همچنین موافقت کرده که یک کشتی و یک بالگرد که شامل ۱۹۵ پرسنل می‌شود را در تنگه هرمز مستقر کند.

تقویت حضور نظامیان دانمارک در عراق در چارچوب برنامه های ناتو در حالی رسانه‌ای می‌شود که پارلمان عراق در پی شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، رای به اخراج نظامیان آمریکایی حاضر در عراق داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نظامی عراق کانادا عراق نظامی دانمارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است