Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی از مسدود شدن حدود ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی خبر داد.

«حسین تنهایی»، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص کارشکنی‌ها و عدم همکاری کره جنوبی با ایران به ویژه در آزادسازی پول‌ها و دارایی‌های کشورمان اظهار کرد: این کشور حداقل یک سال و نیم است که دارایی‌های ما را مسدود کرده و روابط تجاری ما با این کشور در طول یک سال گذشته با تشدید تحریم‌ها بسیار کاهش یافته و به صفر نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: با ایجاد شرایط بغرنج اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا و مشکلات متعدد برای کشورمان، از کره جنوبی خواسته شد تا دست کم ۵۰ میلیون دلار برای تهیه غذا و دارو در این بحران، به ایران بدهد اما این کشور سر باز زد.

او افزود: چندین بار هم گروه‌هایی برای رایزنی به ایران آمدند اما عملا هیچ فعالیت و کار مفیدی انجام ندادند.

تنهایی علت این موضوع را ترس و نگرانی از تهدیدات آمریکا دانست و گفت: شرکت‌های بزرگ این کشور می‌گویند با ایران تنها یک درصد فعالیت اقتصادی داریم ولی با آمریکا ۲۵ درصد روابط تجاری داریم، به همین علت شرکت‌های بزرگ کره‌ای مدت‌هاست با ایران فعالیت نمی‌کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی توضیح داد: میزان دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی رقمی بین ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار است که قرار بود مقامات کره جنوبی ۵۰ میلیون دلار آن را آزاد کنند اما بدعهدی کردند و گفتند می‌توانیم مبالغی به عنوان هدیه پرداخت کنیم که همان را هم پرداخت نکردند.

تنهایی گفت: نه تنها این کشور پول‌های ایران را آزاد نمی‌کند بلکه "اوری بانک" کره اعلام کرده که حق‌‌العمل و اجرت نگهداری پول را هم از ایران می‌خواهد، این در حالی است که کره جنوبی در حال استفاده و کار کردن با پول‌های ایران است.

او افزود: تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در یک سال اخیر باعث ایجاد مشکلات در روابط ایران و کره شده و قبل از آن همکاری خوب و روابط تجاری و اقتصادی مناسبی با این کشور داشتیم.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: ایران قصد دارد از طرق قانونی علیه این رفتار، اقدام کند اما مسیر ساده‌ای نیست و زمان بر است.

تنهایی افزود: در این گونه موارد یا باید همه کشورها علیه آمریکا تقویت شوند و مقابل تحریم‌ها و محدودیت‌های این کشور بایستند یا به تحریم‌ها تن در دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط ایران و کره جنوبی حسین تنهایی اتاق بازرگانی ایران و کره ایران و کره کره جنوبی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران