Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: مجلس در یک روند هرز و غیرکارآمد افتاده که وقت آن را گرفته و اگر این روندی که از آغاز مجلس یازدهم شاهد هستیم، ادامه یابد نمایندگان خسته می‌شوند.

«سیدکاظم دلخوش»، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص «تشکیل کمیسیون‌های مجلس یازدهم» گفت: اکنون بحث ثبت‌نام و امتیازبندی نمایندگان مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در امتیازبندی‌ها ضعف‌هایی وجود دارد، هیات رئیسه از اول نظم لازم را نداشت. افراد پیشنهادهای انتخاب اول و دوم خود را مشخص کرده‌اند. انتخاب من کمیسیون انرژی است. برای هر کمیسیون 23 عضو لازم است و امتیازبندی‌ها براساس رشته، تجربه و کارایی مشخص می‌شود. 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در خصوص «ضرورت جلسات غیرعلنی» گفت: مجالس بعد از انقلاب ضعیف‌تر شد، بعد از انقلاب مجلس قوی نداشتیم. اعتقادم بر این است که مجلس در یک روند هرز و غیرکارآمد افتاده که وقت مجلس را گرفته و اگر این روندی که از آغاز مجلس یازدهم شاهد هستیم، ادامه یابد نمایندگان خسته می شوند. تنها مجلس نیست که تصمیم‌گیرنده است شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص، روسای قوا همه در کنار مجلس به نوعی قانون‌گذاری انجام می‌دهند. 

او در پاسخ به این سوال که چرا در شروع مجلس شاهد طرح‌ها و لوایح مختلفی از سوی نمایندگان هستیم؟ گفت: این روزها نمایندگان در خصوص طرح‌ها و لوایح، امضاهای زیادی می‌گیرند و سوال‌های زیادی را از وزرا مطرح می‌کنند. در دوره قبل چندین هزار سوال از وزرا داشتیم که شاید یک دهم آن هم به انجام نرسید و روند سوال‌ها، طرح‌ها و لوایح متعدد که در مجلس دهم بود در این مجلس هم شکل گرفته است. مجلس در هر دوره از نظر کارشناسی، قوی نشده است. در چند ماه آینده شاهد مشکلات متعدد از مجلس یازدهم هستیم. جلسات غیر علنی خوب است ولی تمام آن نمی‌تواند مفید باشد.

نماینده مجلس یازدهم در خصوص فعالیت رقابتی نمایندگان مجلس یازدهم در توییتر و فضای مجازی گفت: متاسفانه این جو وجود دارد و باید فرصت داده شود. نمایندگان متوجه خواهند شد که فعالیت‌شان در فضای مجازی تبلیغاتی نیست بلکه ضد تبلیغ است. نباید هم‌چنان در فضای انتخابات بمانیم، برخی می‌خواهند برای مردم خودی نشان دهند در صورتی‌که باید کارشناسانه صحبت شود. باید از تریبون مجلس برای ملت درست استفاده شود زیرا در غیر این صورت  رو سیاه می‌شویم.  نماینده موظف است از پشت تریبون مجلس و از خانه ملت از حق مردم به صورت اصولی و کارشناسی، دفاع کند. کسانی که در فضای مجازی جوگیر شدند البته بعد از مدتی متوجه اشتباه خود می‌شوند. 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با استاندار اصفهان گفت: خدمات انجام شده در استان اصفهان مشهود است و امیدواریم این اقدامات مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ضروری است مردم نیز از اقدامات انجام شده مطلع شوند و در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص تأمین آب استان اصفهان گفت: این مورد بارها توسط مردم مطالبه می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مشخص و کاربردی این مسئله اساسی استان اصفهان به بهترین نحو به ثمر برسد.

وی همچنین از دیدارهای بدون واسطه استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان با آحاد مردم در جریان سفرهای شهرستانی و تلاش جهت رفع مسائل مردم تقدیر و قدردانی کرد.

تأمین آب نخستین مطالبه مردم و مسئولان و علما

 استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: در دیدار با علما و بزرگان استان اصفهان، همه بزرگواران پروژه‌های تأمین آب را مطالبه می‌کنند و ما نیز بر این باور هستیم که تأمین آب استان اصفهان اولویت نخست است.

سیدرضا مرتضوی بیان کرد: البته سایر مشکلات استان اصفهان را زمین نگذاشته‌ایم و در تلاش هستیم با نگاهی جامع زمینه‌های رفع چالش ها و توسعه همه‌جانبه استان اصفهان را رقم بزنیم.

برگزاری مستمر قرارگاه آب اصفهان

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه آب در استان اصفهان، بیان کرد: به صورت هفتگی دو روز در هفته جلسات مستمر قرارگاه آب استان را تشکیل می‌دهیم و تأمین آب استان را در سطح ملی نیز بارها پیگیری کرده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت: سالها است که آب‌هایی از استان اصفهان خارج می‌شود اما آبی جایگزین آن نشده است، از این رو تقویت آبخوان و حوضه آبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اجرایی شدن پروژه‌های بلاتکلیف استان اصفهان در حوزه تأمین آب را قدم بعدی مدیریت استان در تأمین آب دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش هم اینک اغلب پروژه های متوقف شده، فعال شده است.

مرتضوی با اشاره به خروج بیش از یک میلیارد مترمکعب آب از جنوب استان و لزوم بهره‌مندی از این آب به عنوان یک منبع درون استانی، گفت: مطالعات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و با تأیید ریاست جمهوری پروژه ای را برای بهره گیری از منابع درون استان شروع کردیم و در تلاش هستیم که تا پایان سال به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به تأمین آب استان از دریای جنوب، تصریح کرد: قریب به دو دهه، بحث انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان مطرح بود، از اواخر مرداد 1401 مراحل اجرایی پروژه شروع شد و در سال نخست از فاصله یک هزار کیلومتری موفق شدیم 500 کیلومتر از مسیر را اجرا کنیم.

مرتضوی گفت: در نظر داریم در سال جاری و سال آینده اجرای خط را به اتمام برسانیم و در مجموع طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه در سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید. این پروژه با بالاترین سرعت در حال اجراست و در روند اجرا در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا به عنوان دومین چالش کلان استان اصفهان، بیان کرد: انجام فیلتراسیون، استانداردسازی و جابه‌جایی برخی واحدهای صنعتی، گسترش حمل‌ونقل عمومی و استانداردسازی سوخت مصرفی خودروها از جمله اقداماتی است که در حوزه آلودگی هوا در حال انجام است.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • اعتراف جنجالی ذوالنور درباره افزایش سن بازنشستگی /نفهمیدیم به چه چیزی رأی می‌دهیم، حتی بنده!
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم