Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرب‌نیوز: سفارتخانه ریاض در واشنگتن، تغییر در برجام را به ضرر منطقه می‌داند

به گزاش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تهدیدهای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و تغییر دادن توافق هسته‌ای به شکلی که می‌خواهد، سفارت عربستان سعودی در واشنگتن به این احتمال واکنش نشان داد.

سفارتخانه عربستان سعودی در آمریکا بامداد امروز (جمعه به وقت تهران) در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد هرگونه تغییری در برجام، منافع ریاض و واشنگتن در کل منطقه را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «عرب‌نیوز»، صفحه توئیتری به نام @ArabiaNow اطلاعاتی را درباره روابط عربستان سعودی با آمریکا، حمایت مالی ریاض از کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین موضع این کشور درباره برجام منتشر کرده بود.

ساعاتی بعد کمپانی گرداننده این صفحه توئیتری اعلام کرد که هک شده و اطلاعات قرار گرفته نادرست است. سفارت ریاض در واشنگتن نیز با صدور بیانیه‌ای محتوای منتشر شده توسط این صفحه توئیتری را رد کرده و آن را شایعه خواند.

سفارتخانه عربستان سعودی در آمریکا در این بیانیه با هشدار درباره هرگونه تغییر در توافق هسته‌ای ایران، تصریح کرد: «تصمیمات و تحلیل‌های ترامپ درباره تحولات در خاورمیانه، به طور کامل با مواضع ریاض همخوانی دارد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «هرگونه تغییری در این زمینه، مخصوصا برجام، که توانمندی هسته‌ای ایران را افزایش و تحریم‌ها را کاهش می‌دهد، منافع ریاض و واشنگتن را به خطر می‌اندازد».

به نوشته عرب‌نیوز، این بیانیه یک روز بعد از تصمیم کمیته جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا برای اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران صادر شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی عرب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، مقامات عربستانی امروز چهارشنبه مدارس را در برخی مناطق این کشور به علت بارش شدید باران و راه افتادن سیل تعطیل کردند.

منابع خبری تصاویری از آبگرفتگی معابر و گرفتار شدن خودروها در سیل در در منطقه القصیم عربستان منتشر کردند.

مقامات عربستانی برای این منطقه که حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و برخی مناطق دیگر از جمله منطقه الشرقیه مشرف به خلیج فارس و نیز ریاض و مدینه در نزدیکی دریای سرخ در غرب این کشور هشدار قرمز صادر کردند.

منابع هواشناسی عربستان درباره باران همراه با وزش باد شدید و کاهش دید افقی، بارش تگرگ و به راه افتادن سیل و رعد و برق در این مناطق به شدت هشدار داد.

مدارس در منطق الشرقیه و ریاض غیرحضوری شد. شهر ریاض نیز امروز دچار آبگرفتگی شد.

کد خبر 6094268

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟